1. |
Elso normalis igazoltatasom (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
2. |
potkerek, szaguldozas (mind) |
91 sor |
(cikkei) |
3. |
Hasznalt auto vasarlas - probaut (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
4. |
Folia; kerekcsere (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
5. |
Re: 74 eves no a volan mogott (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
6. |
Kadett porlaszto (mind) |
37 sor |
(cikkei) |
7. |
Trabi-Warbi oldal (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
8. |
Potkerek es ami ebbol fakad. (mind) |
38 sor |
(cikkei) |
9. |
Autozas elvezete (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
10. |
sebesseg es egyebek (mind) |
58 sor |
(cikkei) |
11. |
Lakoauto kerdesek (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
12. |
Re: Potkerek, az autozas elvezete (mind) |
91 sor |
(cikkei) |
13. |
Suzy-HAT (mind) |
34 sor |
(cikkei) |
14. |
Ha ne jon le a kerek (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
15. |
RE: 74 eves no (mind) |
32 sor |
(cikkei) |
16. |
mankókerékhez külső!! (mind) |
5 sor |
(cikkei) |
17. |
Yamaha Jog robogo (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
18. |
2,5s alatt 100-on (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
19. |
rendorsztori (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
20. |
Re: Gokart 6-an (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
21. |
1.0, bizonygatas, tehertaxi lista, 74 eves (mind) |
68 sor |
(cikkei) |
22. |
Re: Praga (mind) |
33 sor |
(cikkei) |
23. |
autoradio (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
24. |
RE:Alfa elso fek (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
25. |
14-es Honda disztarcsa elado (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
26. |
cd-tarto (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
27. |
Skoda, akkumulator (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Elso normalis igazoltatasom (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szevasztok!
Tegnap este (ma hajnalban) eltem at eletem elso normalis
kozuti ellenorzeset. A Bartok Belan megallitottak, elkertek
a forgalmit es a jogsit (a szemelyit kifejezetten nem, pe-
dig ra is kerdeztem), megneztek, majd tovabbi jo utat kivan-
tak, es _az_egesz_egy_percet_SEM_vett_igenybe_!
Na, az ilyennel nem lenne bajom! Udv mondenkinek:
Nagyak
U.i.: Meszaros Geza "Kerekcsere" cimu szosszeneten ugy rohog-
tem, hogy az asztalt csapkodtam kozben. A kollegaim
at is jottek megkerdezni, hogy tenyleg jol vagyok-e...
|
+ - | potkerek, szaguldozas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
>Joreggelt az olvasokozonsegnek.
>Hadd jegyezzem meg, hogy a 120-as skoda potkerekelhelyezesi
>technikaja nekem tetszett (talan mert nem hagyott cserben soha?)
>de legalabbis szimpatikusabb, mint a "vegyunk ki 3 borondot es 5
>taskat hogy hozzaferjunk".
Igen, ebbol a szempontbol tokeletes volt, es habar nekem sokszor
volt szuksgem a potkerekre, sosem volt nehez eloranciglani,
2 percen belul volt. A kerekcsere mondjuk 10 perc, felteve, ha a
tocsavar nem gondolja ugy hogy a kerekenyaval egyutt elforog.
Na ez volt az a dolog, amit ugy kellett levagni, (magyar autoklbub
rulez!!!) :))) de mas gondom sosem volt a kerekcserevel...
******************************************************
>Felado : [Hungary]
>Temakor: Re: Az autozas elvezete ( 26 sor )
>>megserult. Nem akarom kommentalni, hogy hogyan mentem
>>a varosban, eleg annyi, hogy a 140-el repeszto mentoautot
>>jatszva megeloztem es elsonek ertem a helyszinre.
>Gratulalok. Sokszor az ilyen sulthulyek miatt nem ernek oda
>a mentok/tuzoltok idoben.
>Kepzeld el: Tomegkarambol, 50 serult. Erre mindenkinek a baratja
>bevagodik az autoba, es 150-nel rohan a helyszinre. Ugyhogy mire
>odaer a mento a helyszinre, akkor egy 50 autos kocsisor all elotte.
>>Veszvillogot bekapcsoltam es olyan idovel ertunk a korhazba,
>>amirol a mentoauto csak almodhat.
>A mentoorvos altalaban helyi elsosegelyben reszesiti az aldozatot,
>ezert nem kell teljesen allat modon menniuk a korhazba.
>>Korhazbol haza veszvillogoval,
>>harmadik savot kialakitva az ut kozepen 180-190 km/h kozuton.
>>12 perc mulva mar az a'gya'ban fekudt.
>A korhazig valo szaguldast meg csak megertem, de hogy utana miert
>kellett ilyen allat modon menni, az mar tenyleg nem vilagos szamomra.
>Nem hiszem, hogy a korhazbol olyan allapotban bocsatottak el a
>baratnodet, hogy ne birt volna ki mondjuk akar 20 percet is hazaig.
>Gigi
Tobb dologhoz is szeretnek hozzaszolni...
ad1: Amikor en is vittem a paromat kocsival korhazba, (iszonyatos
gorcsos fajdalmai voltak) nem volt ido (meg ertelme se) mentot hivni.
Megmondom oszinten en is 120-at mentem a 2 lampa kozott, amit
az auto+en elbirtunk, "ami a csovon kifer" alapon. Akkor abban a
helyzeten senki sem dontene maskepp, hiaba is gondolod most ugy.
Ja, ilyenkor se radio, sem semmi, ami a figyelmemet elterelheti.
minden idegszalammal az uton meg a vezetesen voltam, mint
egy forma 1-es versenyzo a nagydijon...
ad2:amikor nekem kellett volna gyorsan korhazba keruljek, (akut
mutet, minden perc szamit!!!) azt modta a doki, ha tudok valakit 10
percen belul keriteni, aki elvisz, akkor szoljak neki, mert a mento
kb 1 ora, mig ideer, felteve, ha ideer... :((( (Ingyenes orvosi ellatas
rulez, meg jo hog ilyen qrva sok TB-t fizetek) Mert ha nincs, akkor
es most figyeljetek(!!!!) hiv egy taxit(!!!!), mert ugy erek a leghamarabb
a korhazba... Szoval ennyit a jelenlegi orvosi ellatasrol...
Ja, egyebkent fater vitt be a korhazba, 120 kornyeki tempoval...
ad3: Helyi elsosegely... valoban, de csak ha odaert... Lehet, hogy
mire odaer, mar nincs is ra szukseg. Ilyenkor (persze ez fugg a
serules fajtajatol is) lehet szo egyeni szallitasrol. Ugye gerinctoressel
nem viszunk senkit sem 120-130-cal cak ugy beultetve a kocsiba...
ad4: Gigi: egy kicsit tulzonak tartom az 50-es tomegkarambolt.
Ilyen azert nem mindennap tortenik, es ezekhez tenyleg a
leghamarabb mennek ki, ad abszurdum helikopterr(ek)el is...
ad5: Abban viszont igazat adok Neked (bar nem ismerem a
konkret tortenetet), hogy a korhazbol hazafele mar nincs ertelme
a szaguldozasnak.
ad6: Volt olyan ismerosom, aki ugyanigy vitte a parjat korhazba.
megallitja a rendor, hogy hova szaguldozik. fel perc muva a rendor
vezette fel es csinalta neki az utat a fel varoson keresztul, hogy
mielobb odaerjenek epsegben... Azert az leovashato barkinek
az arcarol, hogy most azert megyek 120-at mert olyan kedvem van,
vagy valami nagy gaz van... nem mindegy...
Roviden csak ennyit akartam, lehet vitatkozni, nem egyeterteni,
varom erveket, ellenerveket!!!
Udv, Chipi
|
+ - | Hasznalt auto vasarlas - probaut (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
Hasznalt auto vasarlasra adtam a fejem. Ugy dontottem, hogy a helyi hirdetesi u
jsag (nem Budapestrol van szo) alapjan vegiglatogatom az elvart parametereknek
megfelelo autokat kinalokat.
Amit mar korabban olvastam az az, hogy csak olyanhoz erdemes elmenni, aki a saj
at autojat arulja, nem pedig megbizasbol hirdet.
Probautat milyen stadiumban szokas kerni? Ha nincs a "zsebemben" a penz, csak s
zeretnek osszehasonlitasi alapot szerezni a menettulajdonsagokrol, akkor is leh
et kerni probautat, vagy csak a vegso stadiumban?
Hogyan kell udvarisan lelepni, ha tetszik az auto, de inkabb varok egy kedvezob
b fogasra: majd visszahívom?
B.Z.
Find the best deals on the web at AltaVista Shopping!
http://www.shopping.altavista.com
|
+ - | Folia; kerekcsere (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
ZseFe irta:
"1. A vezeto melle maximum 70% fenyatereszto kepessegu foliat lehet
szabalyosan felrakatni."
Ez a maximum 70 % valójában minimum 70, nem? Azaz ennyit legalabb at kell
engednie, nem? Minel nagyobb a szam (nem az en szam :-) ), annal vilagosabb
a folia, nem igy van?
Ez az egesz kerekcseres parazas megelozheto azzal, ha:
1. Jo, felfujt kereke van az embernek tarcsiban,
2. Rendben vannak a szukseges szerszamok,
3. Van egy lopokroc a potkerektertoban,
4. Leglenyegesebb: nem kapsz defektet!!! Nagyitot csiszoltatsz a szelvedobe,
es 2 km/h tempoval kerulgeted az uttesten eszlelt hegyes targyakat :-)
Üdv,
Biomernok.
|
+ - | Re: 74 eves no a volan mogott (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Dunai Zsolt irja:
>Ebben a percben nezem az RTL Klub Fokusz musorat, amiben egy 74 eves no
>mint kuriozum, autot vezet.
>Ez egyenesen tragedia. Nincs eleg baja az embernek, meg egy ilyen
>idozitett bomba is.
Es akkor Magyarorszagon meg egesz jo a helyzet, mert van
kotelezo orvosi vizsgalat 5 vagy 10 evenkent! Nem tudom hogy van
a tobbi nyugati orszagban, de Franciaorszagban, ha valaki egyszer
megkapta a jogositvanyat, soha tobbe nincs semmifele vizsgalat.
Akar vakon es suketen is vezethet (teljesen szabalyszeruen!).
Masfel eve totalkarra tort az autom, mert egy oreg bacsi nem
adta meg nekem az elsobbseget (1945-ben kapott jogositvanyt -
lehet saccolni a korara!), elmondasa szerint nem latott engem!
Pedig abszolut sik volt az ut es zavartalan a kilatas. Meg szerencse,
hogy egyikunk sem serult meg, csak a ket kocsi tort tropara.
Udv:
Zsolt
*********************************************************
Zsolt WIMMER - Ingénieur Recherche et Développement
Vision Objects - http://www.visionobjects.com
11, rue de la Fontaine Caron, 44300 NANTES
Tél.: (33) 2.51.85.20.80 Fax.: (33) 2.51.85.23.60
|
+ - | Kadett porlaszto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Opel szakertokhoz lenne egy tiszteletteljes kerdesem:
Van egy '86-os gyartasu 1.3S Kadett E. Hat eve a jarmuvet elloptak a haz
elol, majd nemreg szerencsesen megbukott egy eredetvizsgalaton, es kicsit
mas szinben ugyan, de visszakerult hozzam, persze erosen leamortizalt
valtozatban.
Sok mindent mar sikerult helyrepofozni, de a karburatorral gondok vannak. Az
elozo "tulaj" berhelt rajta, es most akarhogy nezem, egy Pierburg 1B1 van
felszerelve, holott ehhez a motorhoz (75LE) 2E3 jarna (a gyengebb 1.3-ason
van 1B), es ha emlekeim nem csalnak, eredetileg ilyen is volt ott. (pl. most
kezi szivatoja van, eredetileg automata volt).
Sajnos nem talalok jo szakirodalmat hozza (a general Pierburg konyv es a
Kadett konyv keves, tapasztalat ugyszinten), de nekem ugy tunik, hogy ami
most van fent, az raadasul motorfekuzemi vakumus alapjaratszabalyzoval
rendelkezik (kesobbi Kadettekben volt ilyen) (ezt a szervizkonyv egy fotoja
alapjan godolom, u.i. azon az alapjarati szabalyzocsavaron van egy kulso
vakumus egyseg, amelybol egy vakuumcso meg valahova, plusz a karbin is
kozvetlen mellette egy masik vakuumcso, amely szinten megy valahova vakuumos
keslelteto szelepeken keresztul.
Namost ezen a verdan ez a ket cso egymassal ossze van kotve, cserebe szinte
akarhogy csvargatom, az alapjaratra nem sok hatassal van. (Viszont, ha ha
kicsereltem egy normal szabalyzocsavarra, plusz eltomtem a masik
vakuumcsovet, akkor jo volt.
De ezen kivul meg gyanitom, hogy a vakuumrendszerrel nem minden koser, meg a
kezi szivato sem muzsikal a legszebben, gond van a vakuumos visszahuzoval,
stb.
Viszont: bontoban olcson lehet szerezni uj porlasztot, es az lenne a
kerdesem, hogy mit javasoltok: szerezzek ujat (kell uj szivocso is, meg
legszurohaz?) vagy lehet ebbol is kicsalni valamilyen eredmenyt?
Koszi,
Szabolcs
|
+ - | Trabi-Warbi oldal (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
Meg tudja valaki irni, hogy van-e Trabi-Warbi levlista,
vagy internetcim??
Elore is koszi, udv:
gun
|
+ - | Potkerek es ami ebbol fakad. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Nyalazatos tiszteletem az Elvtarsaknak !
Ma hosszu leszek :)
Az eletben nem gondoltam volna, hogy egy egyszeru potkerek kapcsan ilyen
erdekfeszito vita alakulhat ki. Szamomra erdekes volt az a megkozelites,
hogy ugyi minek a, hat defektet ugyi ritkan kap az ember, s akkor is seggbe
dugott jobbkezzel egy ora alatt eltusolhato a dolog. Az elobbi persze nem
szo szerinti idezet, de a lenyeg benne foglaltatik. S mi tobb, igaz is. Mar
ami a csajok hajhaszasara kirendelt autokat illeti. Azokban en is darabra
maximum 4 gumit viselek el, azokat is a tengelycsonkok kozvetlen kozeleben,
a tobbi gumit, ha lehet igy fogalmazni zarojelbe teszem. Ellenben az a
majom, aki vasarnap ejjel 3/412-kor az autopalyan Velence-Udine szakaszon
egy TARGONCAVAL megrakott Pick-Up-al defektet kap ugy, hogy kozben mint az
orult rohan a hatarhoz legkozelebb eso vamudvarra, hat annak a teljes
potkerek lattan vegigszalad a komplett zsoltaroskonyv a szajan. Es ez csak
egy pelda a sok kozul. Tehat az, hogy kinek mennyire fontos a teljes erteku
potkerek, azt szerintem dontse el a leendo tulaj.
Peldanak okaert ismeretsegi koromben tobben megmosolyogtak az autom seggen a
tolatoradart, me minek a ? Ha' mondom faszikam otthol a tanyan biza semmire
sem jo, me ugyi hiaba allok pont 30 centire a riskatu, ha ammeg ugyi ramlep,
oszt lega'nyiz. Pesten mas az abra. Ott mikor a delikvens masodszor
probalkozik, en egy filigran mozdulattal beallok. Nekem ez a fontos. Es a
mai piacgazdasagban mi, vagy ki a fontos ???...(csak itt, es csak most a
hivatalos kereskedok nem baj, ha nem tudjak folytatni)
- Nasfay Zoli irja:
>feltetlenul pitianer, csak egy enyhen mediavezerelt robot.
>Nalunk ez mar agymosas szinten megy. Minden autoslap ezen
....
>akarcsak az amerikai fogyasztoi kultura, a kotelezoen szoke
Ebben az agymosasos sztoriban kegyetlen nagy igazsagod van, s itt
vilagitottad meg azt is, amiert a budos eletben nem kivanom az ujvilagot
latni. Meg a Batman...meg a Batman. Ahol az ilyen "mu" kasszasiker lehet,
hat arra a vilagra valahogy nem vagyok kivancsi.
Reklam utan visszaterek....
Marci
|
+ - | Autozas elvezete (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : [Slovak Republic]
> Temakor: Az autozas elvezete ( 56 sor )
> amirol a mentoauto csak almodhat. Korhazbol haza veszvillogoval,
> harmadik savot kialakitva az ut kozepen 180-190 km/h kozuton.
> 12 perc mulva mar az a'gya'ban fekudt.
> Hidd el, nem volnek kepes mindezt meg egyszer megcsinalni.
Szerencsere :-)
Komolyra forditva a szot csak annyit tennek hozza, hogy a mentoautok
soforjei valoszinuleg sokkal jobbak nalad megsem mennek 180-190 kozott
kozuton meg akkor sem, ha sulyos serultet szallitanak. Ugyanis aki a
mentoallomast uzemelteti ( allam ) tudja, hogy a gyorshajtassal no a baleset
kockazata. Persz a tul lassu haladassal meg a beteg tulelesi eselyei
csokkennek. Ezert e ket szempont altal meghatarozott optimumon erdemes
autozniuk. Tegyuk fel, hogy minden 10. esetben megmenthetsz egy beteget, ha
50 helyett 120-szal mesz.(10%) Viszont ekkor a gyorshajtas miatti halalos
baleset kockazata a 0.1%-rol mondjuk 20%-ra no. Vagyis annak, hogy 10
esetben megmentesz egy beteget a varhato erteke 1. Annak, hogy minden tiz
esetben megolsz valakit a gyorshajtassal 2. Mit er a megmentett 1 elet, ha 2
hal meg?
Megjegyzes: A fenti szamok csak peldak, fogalmam sincs mik a pontos adatok,
de szemleltetesnek megteszik. Tovabba, nem hiszem, hogy el kellene itelni
teged, mert nem jozanul gondolkodva, de mindent megtettel a baratnodert. De
utolag neked is be kellene latnod, hogy azert ez tulzas volt, foleg, a
hazafele irany, de erzesem szerint a masik is.
raki
|
+ - | sebesseg es egyebek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
Marcus irta:
>> Kinek bizonygattam ezzel?
> Kizarolag magadnak, esetleg a melletted ulonek.
Magamnak felesleges bizonygatni, a mellettem ulonek pedig soha
nem bizonygatok, mert nem vagyok olyan fajta. Illetve ha veletlenul
bizonyitasi kenyszerem is lenne, az nem az utakon jon elo.
>> Kit leptem at?
>Ugye nem kell elmagyaraznom Neked, hogy Szlovakiaban hol mennyi
>a megengedett sebesseg? Odaig jussunk mar el egyszer [ez nemcsak
>Neked szol], hogy nem azzal ke'rkedunk, hogy kinek mennyivel sikerult
>atlepnie a sebesseghatart...
Nem volt itt szo kerkedesrol, sot az elso valasznal szo sem volt a
sebesseg tullepeserol. Arrol volt szo, hogy 80-al mentem egy kanyarban,
amit altalaban 30-as sebesseggel vesznek be az autosok, es jo
erzesem volt belole. Hol leptem itt tul a sebesseghatart? A KRESZ
szerint ha nincs egyeb korlatozas, lakott teruleten kivul 90 km/h, ill.
a korulmenyeknek megfeleloen. 80 < 90, korulmeny szerintem ok,
KRESZ betartva...
>>Miert rossz ez neked?
>Ugyan nem nekem szolt, de valaszolok: Probald meg elkepzelni! Amig
>magadtol nem jossz ra, addig ugyis felesleges taglalni a dolgot...
Nem tudom elkepzelni. Harom eve minden reggel attepek azon a
bizonyos kanyaron, jott mar szembe busz, volt mar elottem reszeg
biciklis, ugrott mar ki nyul, kobor kutya, roppent mar fel facan.
Tudom, addig jar a korso a kutra... De remelem tevedsz. Mert a
relative gyors, vagy dinamikus vezetes nem jelenti automatikusan,
hogy veszelyes. Ezt kell megerteni.
Es meg valami: barmilyen akciora megy a cegunk, mindig engem
kernek meg, hogy vezessek. Nem csak azert, mert nem iszom, hanem
azert, meg BIZNAK BENNEM, es tudjak, hogy dinamikus vezetesem
ellenere is BIZTONSAGOSABBAN elviszem oket, mintha ok vezetnenek.
Ennyit a sulthulyerol.
>Pont errol szolt az eredeti adrenalinos cikk, hogy lejon a lila ko:d es az
>ember teljesen irracionalisan viselkedik. Egyet arulj el legy szives: a
>korhazbol _hazafele_ miert kell 190-nel autozni?!
Nem ismerek olyat, hogy lila/piros/barmilyen kod. Nemcsak a vezetesben,
mashol sem. Ahhoz tul realista vagyok, hogy az erzelmeim befolyasoljanak.
Gyorsan mentem, de nem annyira, hogy egy pillanatra is veszelyhelyzetet
okozzak a kozuton. Bar e magas sebesseg mar eleve veszely...
Es miert? Mert a lanynal nem volt egeszsegugy kartya, es nelkule nem
akartak bevenni. Mikor fenyegetozni kezdtem, akkor kimosta a sebet
es beragasztotta. Es kidobott. A csaj pedig sokkban volt. De kivanom,
ne tudd meg, milyen az...
Cs.
AR 146
|
+ - | Lakoauto kerdesek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Szuksegem lenne nehany informaciora a lakuautokkal kapcsolatban. Aki tud
kerem valaszoljon az itt feltett nehany kerdesemre, hacsak reszben az sem
baj.
Elsosorban keresek lakoauto kereskedest vagy olyan autokereskedest, ahol van
valasztek lakoautokbol is.
Aztan kivancsi lennek a velemenyetekre, hogy milyen tipust es kb. hany eves
korig erdemes venni lakoautot?
Mennyibe kerul a fenntartasa, mennyit eszik, mennyi a biztositas ra stb. ?
Ja. Es foleg, hogy milyen kategorias jogositvany kell hozza?
Koszonom
Arpad Papai
UIN:1585815
mailto:
http://members.tripod.com/parpad
Corsa Club: http://www.extra.hu/corsaclub
|
+ - | Re: Potkerek, az autozas elvezete (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali,
Csaba:
>Ez itt a HIX AUTO nem a tehertaxi lista :)))
>Mindenki extremista?
Szoval a HIX AUTO-ra csak az elvezkedok irjanak? ;-))
>Mennyi a valoszinusege, hogy 3 borond + 5 taskaval rohangalok?
Lehet, nalad kicsi a valoszinusege, masnal viszont nem biztos.
Nekem pl munkaeszkoz is, vagyis idonkent, akar videkre is, tobb dolgot kell
levinni, telepiteni. Ilyenkor meg az Astra Caravan mindket hatso ulese is
le lehet dontve :-)
A multkor a frasz kerulgetett volna ha defektet kapok, mert egy raklapon
(nem euro, csak a fele) volt berakva egy tobb millas keszulek. Egyedul tuti
nem lehet kiszedni. Defekt eseten telefon a kollegaknak...:-(
Szoval van a kedvtelesre tartott auto, van a munkaauto, es van aki
mindkettore hasznalja.
Ez utobbi eset persze kompromisszumokkal jar.
Te magad mondtad, az autozas szamodra hobbi es elvezet. Nekem munkaeszkoz
is.
Adrenalin:
Ugy legyen otosom a lotton, mint ahogy biztosra vettem, hogy magadra
veszed.:-)
>Nem ertem, mi a gond. Elszallas, bizonygatas, atlepes...
>Ki beszelt ilyen dolgokrol? Illetve minek roluk beszelni?
Minek? Mert ezt tapasztalni lepten nyomon az utakon...
>Az rendben van, hogy valakinek az az autozas, hogy a lada
>zoldseget elvigye a szomszed faluba, es a 70-80 fokos kanyarban
>Szamomra viszont az az autozas, hogy abba a kanyarba fekezes
>nelkul beszallok 80-100 kozott, a kanyar kozepen meg odalepek
>neki es boldog vagyok.
Konnyu teged boldogga tenni...:-))
Ez a ket lepcso van csak? Aki az autozasban nem azt, es nem ugy szereti,
ahogy Te, az egyenlo a lada zoldseget szallitoval, vagy tehertaxis ;-))
>A fent leirtak messze nem hasznaljak ki az auto lehetosegeit,
>semmi guminyerites, fardobalas, kiporgesveszely. 22 fokban
>a jeg sem valoszinu, eso nem esett. De eppen elegendo arra,
>hogy az autozas ne monoton benzinpufogtatas, hanem elvezet
>es hobbi legyen.
Varatlan esemeny mindig johet. Johet ovatos vezetesnel is, de a
kovetkezmenyei statisztikailag kisebbek.
Gondolj a magyar miniszter balesetere: volt kek lampa, volt (velhetoleg)
gyakorlott sofor, (velhetoleg) jo auto. Meg tulzott sebesseg, zarovonal...
Es volt egy trabantos, aki vagy hibazott, vagy nem, viszont ketten
meghaltak.
Sodrodott mar eled balkanyarban szembejovo meno csavo? Lehet, hogy nap mint
nap bejon a manover, aznap viszont valami takaratlan rakomanyu teherauto
keveske sodert szort a kanyarban az utra...
>Kinek bizonygattam ezzel? Kit leptem at? Miert rossz ez neked?
Te magad nyilatkoztal korabban az autodrol ugy, hogy azzal meg lehet olyat
is tenni, amit mas "koznapi" autoval nem. Es ha barmit kifogasolnak rajta
(dontheto ules:-) ), akkor bizonygatod, hogy nade kinek kell olyan? Lehet,
hogy Te nem, de masok altalaban ilyenkor az utakon is bizonyitani kivanjak
ezt. Leginkabb sajat maguknak, ...hogy jol valasztottak...
En az utakon nemcsak azoktol tartok, akik bizonytalanok, tapasztalatlanok,
hanem azoktol _is_, akik a _jo_ auto birtokaban hasznaljak is azok
kepessegeit (mert hiszen azert vettek!). Mert lesz amikor hibaznak. Es en
akkor nem szeretnek a kozelukben lenni.
A leirt konkret esetet megertem, adott helyzetben lehet, hogy hasonloan
cselekednek. (En is mentem mento _utan_ szabalytalanul, mert a mentosok
eloszor meg nem tudtak biztosan melyik korhazba mennek)
Viszont a "korhazbol haza" utat mar kevesbe ertem, hiszen addigra mar
csokkennie kellet volna az adrenalinszintednek.
Az autozas termeszetesen elvezheto, en is elvezem (no jo, neha nem),
viszont nem jo erre azt mondani, "dol az adrenalin", mert ez mar mast
jelent. Adrenalint akkor termel a szervezeted, amikor _veszelyhelyzetet_
erzekel, vagyis _te_magad_ veszelyesnek iteled, ami tortenik.
Az aki az adrenalinehseget mondjuk bungee-jumpingban eli ki, az tegye, mert
ott csak sajat magat veszelyeztethetne. Az utakon viszont ne...
G.Laci
Ui: Epp elkuldes elott kaptam meg a 1094-es AUTO-t, ugyhogy csak masokat
ismetlek, de ha mar megirtam...
---
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
|
+ - | Suzy-HAT (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Üdv Nektek, bátor Winnetou-k!
Majd egyhangú szavazás eredményeképp jelzem, hogy 2001. május 11-én,
pénteken 90%-os eséllyel létre jöhet az Esztergomi HAT.
Akik eddig jelentkeztek:
- Frigyes örnagy (major);
- Soma;
- Antal Attila;
- Aldo;
- Fejes Tibi;
- Pásztor Dani;
- Csonti;
- Tiszy bulimester :-)
- Pentiék.
Ösztönzöen csak annyit mondok most: HAJRÁ! HAJRÁ!!!
Még lehet ám jelentkezni!
A régi nagyokat is várjuk ám!
mgeza, condrix, gonci, ant, gyimi, MCLL...és akkor most csak pár nevet
említettem a rengeteg nagyon sok közül...
Üdv nektek:
Pen-team
U.i: Természetesen, bocsesz az ékezetekért.
:-)
|
+ - | Ha ne jon le a kerek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>csavarokat szépen kiszedtem és ekkor történt a meglepetés. A kerék egy
>Istennek sem akart lejönni. Ütöttem minden rendelkezésre álló eszközzel
>és közben nem egy szép gondolattal gazdagítottam a világot. A kocsi alá
>nem mertem befeküdni és úgy ütni, mert féltem, hogy rámesik a kocsi az
Egy tanacs erre az esetre:
A kerek anyakat kezzel LAZAN visszacsavarni. Kb. ugy, hogy kezzel
becsavarjuk utkozesig, majd egy nyolcad vagy negyed fordulatot vissza.
A lenyeg, hogy legyen egy kis res az anya kupos resze es a kerek kozott,
de a leugro kereket meg a kupos resz fogja meg, es ne karositsa a csavart.
Ezutan a kocsit leengedjuk az emelorol. Sokszor ennyi eleg, es leugrik.
Ha nem, akkor nehanyszor elore-hatra tolni a kocsit egy kerek fordulatnyit,
esetleg megrugoztatni es oldaliranyban meglokdosni az autot.
Gabor
|
+ - | RE: 74 eves no (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
> Ebben a percben nezem az RTL Klub Fokusz musorat, amiben egy 74 eves no
> mint kuriozum, autot vezet.
> Ez egyenesen tragedia. Nincs eleg baja az embernek, meg egy ilyen
> idozitett bomba is.
> Az oktatoja elmondja, hogy keveri a feket a gazzal, es forditva. Es
> termeszetesen lassan maga elott motyogva ismetelgeti, .. kuplung ki
> sebesseg, index.. stb.
> Teljesen magam alatt vagyok.
> Kell az ilyen???
Mar csak egyet nem ertek: ha naponta autozol Te is lathatod, hogy nem
kell 74 evesnek lenni, hogy idozitett bonba uljon a sofor ulesben.
Csak egy pelda a mai naprol. Sajnos a munkam miatt otthonrol
Dobogokore kellett menni. Az hagyjan, hogy most szabadult ki az osszes
darabos mozgasu orult es megy fel a szerpentinen. De a rakparton
dobbenten figyelem, hogy egy sofor nelkuli ford tranzit celozza meg a
masik savot, tortenetesen engem. Majd az utolso pillanatban elobukkan
a sofor szajaban egy biztositekkal. Ilyenkor hova lehet menekulni?
Vizbe? En nem tudok uszni, raadasul az auto 2 ajtos, hatul meg a
feleseg es a 3 eves gyermekem! Szoval a fekalia vigyazba allt bennem.
Hal istennek, az asszony semmit nem vett eszre ebbol a kis akciobol.
Hat szoval az utakon nem csak 74 eves, abortusz maradekok rohangalnak!
Nagykekesi Arpad
Blue ENTER Bt
Ui.: minap a MOKAN volt egy beszolas ami nagyon a kedves fordos
soforunkre illik: "Nem hiszem el, hogy te voltal a leggyorsabb
sperma a 100 millio kozul!"
Bocs, ha durva voltam. Nem neked szantam, csak kijott belolem.
|
+ - | mankókerékhez külső!! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
tud valaki egy "mankókerékülsőt" bmw 316 compact 125/90/15 a mérete
az eredeti Continental, de mindegy....
szóval a felni megvan, de a külső holnapra kéne
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: line-75-183.dial.freestart.hu)
|
+ - | Yamaha Jog robogo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok
Nekem van egy Yamaha Jog robogom.
Akarmilyen sebesseggel megyek
vele pislog a SPEED lampa.
Mi lehet a problema. Van
esetleg koztetek olyan akinek
hasonlo problemaja volt, vagy van?
Segitsegeteket elore is koszonom.
Gergo
|
+ - | 2,5s alatt 100-on (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Tisztelt Autosok,
A fenti erteknel keretik figyelembe venni hogy palya versenyautorol es nem
pedig utcai sportautorol van szo.
Tamas
|
+ - | rendorsztori (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv autosok!
Aprilis vegi napos delelott, a pestlorinci Auchan parkolojaba
vezeto bekotout a sztradarol. Rendorok megbujtak a belathatatlan
utkanyar mogott, kozuti ellenorzes cimen.
Egy delikvenst mar felreallitva szopatnak, engem is leintenek.
Leallok. Na erre rafaragtam - gondolom, hiszen ha akar, ugyis
talal a kocsin birsagot erdemlo hibat, vagy minimum kiszurja,
hogy ket hete lejart a zoldkartyam, epp mosta a heten akartam
megcsinaltatni.
Kozepesen marcona idosebb rendor benez a hatso ablakon,
megnezi a gyerekulesekben a ket csodaszep gyereket.
"Inditsa be a motort es menjen tovabb!" -szol nehany masodperc
utan, anelkul hogy barmi iratot is elkert volna.
Ugy tunik, vigyazott ram az orangyal azon a delelotton.
Ilyen rendorok is vannak.
udv: VAti
|
+ - | Re: Gokart 6-an (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
A(Z) AUTO 1091-ban irta :
>Sziasztok!
>A 6-i gokart partira jonne a parom is. O is kiprobalna a
>gokartozast, de biztos, hogy igen lassan menne hozzank, a
>"menokhoz" kepest. Ha lesz tobb ilyen "koca" ill. kezdo,
>akkor talan rendezhetnenk nekik egy "csiga-biga" futamot
>vagy valami hasonlot... Valaki irta, hogy jonne a baratnoje
>is, de neki jogsija sincs. A parom orommel menne vele egy
>futamban!
>
>Udv, Bazsi.
>
Hali mindenkinek!
Eddig ugy tunik, hogy jonne velem ocsem es a baratnom is,
es ok is inkabb egy "lassu" futamban indulnanak inkabb.
Ha valaki "veletlenul" :-)) a koridejet a HungaroKart palyan
21 masodperc ala szoritja annak ajandekba adnak egy 10 alkalmas
berletet, valamint vendegul latjak az illetot egy italra.
(A palyacsucs 20 masodperc alatt van)
Remelem vasarnap minnel tobb HiX Autossal talakozok, udv mindenkinek:
Chmelik Peter
HixEditor 1.15Beta5
|
+ - | 1.0, bizonygatas, tehertaxi lista, 74 eves (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!!
> Peugeot 206 1.0 vs Skoda Fabia 1.4????
Szvsz egyertelmuen Fabia 1.4.
A 206-os 1.0-val nem elegge auto (kiveve varosban), inkabb
csak dizajntojas...
> > Csakhogy egyreszt akinek "dol az orran az adrenalin", az gyakran
> > pont az (es gyakran pont akkor), akinek nehezen megy ezt
> > helyesen megitelni... Masreszt az adrenalin kielese sokaknal
> > sajnos a masoknak szolo bizonygatasban, vagy egyszeruen csak
> > a masok feje folott atlepesben testesul meg.
> ...Szamomra viszont az az autozas, hogy abba a kanyarba ...
> Kinek bizonygattam ezzel? Kit leptem at? Miert rossz ez neked?
Huhh.
Azt irtam, "gyakran pont az ...", ill. "sokaknal..."... Nem irtam,
hogy mindenki. Nem soroltalak ebbe a kategoriaba... ;-))
Nem irtam, hogy bizonygatnal, atlepnel stb.
Dinamikusan hajto vezetonek "ismertelek meg" a lista alapjan...
Azt, hogy hogyan iteled meg a kozlekedesi szituaciokat, nem
tudom, nem ultem melletted autoban.
> Nem ertem, mi a gond. Elszallas, bizonygatas, atlepes...
> Ki beszelt ilyen dolgokrol?
En...
Sajnos sok olyan vezeto van, akit nem 1. az ovatossag,
2. a vezetes orome vezerel, hanem forditva...
> Illetve minek roluk beszelni?
Ld. iment. Jo lenne, ha kevesebben lennenek...
> Az rendben van, hogy valakinek az az autozas, hogy a lada
> zoldseget elvigye a szomszed faluba, es a 70-80 fokos kanyarban
> lefekez, es kettesben megy tovabb, mert igy erzi biztonsagosnak,
> meg nem jo, ha kipotyog a retek a ladabol.
Izeee, a retektarto ladat le kollene takarni, hogy a retek ne tudjon belole
kiugrani... Szerintem az a biztonsagosabb, ha letakarja es 60-nal megy,
mintha nem takarja le es 40-nel cammog a kanyargos uton...
(Amugy a 70-80 fokos kanyarokat en is ovatosan veszem, retek nelkul
is... ha abbol indulok ki, hogy a 180-fokos kanyar az egyenes...)
> Hogy vilagosabb legyen a fentiek artatlansaga, leirom az
> ellenkezojet. Itt is dolt az adrenalin, fulon, orron, szajon...
> De ez nem volt vicces....
Tenyleg nem az, egyutterzek.
Remelem, nem fordul elo ilyen velem...
> > ..."vegyunk ki 3 borondot es 5 taskat hogy hozzaferjunk".
> Mennyi a valoszinusege, hogy 3 borond + 5 taskaval rohangalok?
> Ez itt a HIX AUTO nem a tehertaxi lista :))) Mindenki extremista?
Most nem ertelek. Mitol extremista dolog egy csaladi utazas sok
csomaggal...???
> Ebben a percben nezem az RTL Klub Fokusz musorat, amiben
> egy 74 eves no mint kuriozum, autot vezet.
> Ez egyenesen tragedia. Nincs eleg baja az embernek, meg egy
> ilyen idozitett bomba is.
> Az oktatoja elmondja, hogy keveri a feket a gazzal, es forditva. Es
> termeszetesen lassan maga elott motyogva ismetelgeti, ..
> kuplung ki sebesseg, index.. stb.
> Teljesen magam alatt vagyok.
> Kell az ilyen???
Nem semmi. Eleg szomoru ilyet hallani...
Ez lenne az idos kor meltosaga...??
Udv
Andras
|
+ - | Re: Praga (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
A hosszu hetvegen Pragaban jartunk, ime hat egy rovidke beszamolo. Az ut
gyakorlatilag autopalya, igy azzal, hogy megalltunk tankolni, ill. a
hatarokon, 6 ora alatt ott voltunk, kulonosebb szaguldozas nelkul (140-150
km/h autopalyan). Kulonosebb autos elmenyunk igazabol nem volt, mert a
varosban az egyebkent tenyleg kivalo tomegkozlekedest vettuk igenybe, s az
oda-vissza uton sem talalkoztunk (a mi iranyunkban) rendorokkel. Ellenben
mindjart az elso villamosozas alkalmabol (vasarnap, minden zarva, jegyet nem
kapni a kornyeken (kulvaros)) elkaptak az ellenorok, s miutan nem akartunk
fejenkent tobb mint 3eFt buntit fizetni (nem voltak hajlandok semmi alkura),
"kenytelenek" voltunk elfutni eloluk (negyen!), amitol persze nagyon pipak
lettek, es egy (rovid) ideig futottak utanunk... A varos nagyon szep,
rengeteg latnivaloval, amelyre ez a par nap messze nem volt eleg, de nincs
annyira messze, hogy barmikor vissza ne terjen az ember. Egyszer ultunk
taxiba, de azert az meglepo volt, hogy nekunk kellett eliranyitanunk a
szallashoz (meg sem nezte volna magatol a terkepet...). Ami a varosi
forgalmat illeti (de ez volt jellemzo varoson kivul is), sem a belvarosban,
amely meretben a bp-i kikoruttal hatarolt reszhez merheto talan, sem kijjebb
nem volt jelentos, meg hetfon sem, amikor pedig munkanap volt. A belvarosi
parkolast illetoen nem tudok nyilatkozni, viszont kerekbilincset sokat
lattunk. Egyebirant majus 1-en itt is olyan nagy rendori keszultseg volt?
Mert Pragaban rohamrendorok serege vonult fel a belvarosban. Hogy aztan
volt-e rajuk szukseg, nem tudom, mert aznap mar tovabballtunk, hogy hazafele
meg megnezzuk Karlstejn gyonyoruszep XIV. szazadi gotikus kastelyat. De
lenyeg a lenyeg, aki teheti, tenyleg menjen el, nezze meg Pragat es persze
egyen-igyon (sor, Becherovka, stb.), mert azt nagyon jol lehet.
Udv:
Bence
_________________________________________________________________________
Get Your Private, Free E-mail from MSN Hotmail at http://www.hotmail.com.
|
+ - | autoradio (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Autostarsak!
Tudja-e valaki, hogy arulnak-e meg valahol teljesen kiveheto (fiokos)
autoradiot (lehetoleg cd-set)? Elegem van mar abbol ui., hogy masodszor is
meglovasitottak az autoradiomat, fuggetlenul attol, hogy rajta volt-e az
elolap (mask-os) vagy sem.
Udv:
Bence
Ui.:
Attila, a XII. keruletben lakom, parkolok... es megis!
>Merrefele parkolsz?
>Ferencvarosban laksz Te is?
>
>
>A.
_________________________________________________________________________
Get Your Private, Free E-mail from MSN Hotmail at http://www.hotmail.com.
|
+ - | RE:Alfa elso fek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
irta:
>Sem allat sem palimadar
Szia, tovabbra sem ertem, hogyan kophat csontra egy gyari fekbetet 20e km
alatt ugy, hogy meg a tarcsat is tonkreteszi.
> Allatozni nem tul helyen valo, foleg ugy, ha nem ismered a tortenetet.
Lecci mondd mar el azt a tortenetet.
Az uj autot en is markaszervizbe hordom, de volt egy-ket rossz
tapasztalatom (felszamlaztak azt is, amit nem csinaltak meg), ezert
szerettelek volna figyelmeztetni.
A markaszerviznek kutya kotelessege kijavitani az autod hibajat, foleg, ha
garancialis, azt nem kell specko szerelore bizni. Te pont azert vettel uj
autot, hogy ez ne fordulhasson elo. Addig nem kell eljonni a
markaszervizbol, amig nem csinaltak meg. Ha nem tudjak megcsinalni,
adjanak csereautot, Te raersz. Akarmilyen apro kicsi hiba, nekik meg kell
tudni oldani, hiszen ezert vannak!!!
Megint az a sztori, amit az uj auto vasarlasanal egyszer mar
megbeszeltunk, ha engedjuk, hogy szemetkedjenek velunk, soha nem lesznek
normalis kereskedok es szervizek. Soxori szemetkedes utan a
markakepviselet megvonhatja az engedelyt - DJTiszy, ez a Renault-nal hogy
van? - hiszen ez a marka image-et csokkenti.
Udv, ToBa
|
+ - | 14-es Honda disztarcsa elado (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
a hetvegen rendet raktam a garazsban, es megtalaltam a 4 db 14-es Honda
gyari disztarcsat, amit 1.5 evig hasznaltam. Most nincs mire rarakni, akit
erdekel 20 korul elviheti. Ha minden igaz ujonan 11e Ft/ db.
Akit erdekel mindenkepp irjon, leveleket maganba lecci.
ToBa
|
+ - | cd-tarto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
2.5 sec alatt szazon:
Lehet hogy szeria autoban hihetetlennek tunik, de pl. itt Angliaban lehet
kapni otthon osszerakhato kitteket kiteket (olyan 10-15ezer font korul mar
egesz "hasznalhatok" vannak :-) ), amik kozul a Tiger ha jol emlexem
igencsak kevesebb mint 3 masodperc alatt van szazon. Persze azt hozza kell
tenni, hogy ket motor hajtja az ot mazsa koruli jarganyt :-)
Kerekcsere:
Olvasgatom a remtorteneteket, de ezek szerint nekem eddig mazlim volt :-)
Eddig negyszer csereltem kereket (2* Opel Ascona, 1* Fiat Regatta, 1* Volvo
460), egyszer frakkban cilinderben targyalasra tartva, de eddig 20-25
percnel egyik sem tartott tovabb :-o (beleertve az uton uvegszilankot, es
jancsiszoget hagyok rokonainak emlegeteset is :-) )
Kerdes:
Keresek a jelenlegi Volvo 460-hoz CD-tartot, amit a kozepkonzolba bele
lehetne tenni, es egykezzel is biztonsagosan kezelheto (5-6 CD-t tarto eleg
lenne). A jelenlegi tokokban pakolas kisse korulmenyes :-(
Latott vki vmi hasonlot (barhol Mo-on, vagy megrendelhetoen) ?
tizen-huszoneve lattam hasonlot kazattaknak, ott gombnyomasra jott ki a
megfelelo fiok (piros-fekete volt arra emlexem, es 1500-as ladaban lattam
kozepen az elso ulesek koze beepitve :-) )
Amit probaltam mar, az a napelenzore szerelheto 12 cd-t tarto, ami jo is
lett volna, csak a szemelenzot nem lehet felcsukni, ha van vmi mogotte :-(
(pedig jo az otlet :-) )
A'kos
|
+ - | Skoda, akkumulator (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Tegnap reggel a Skoda Favoritom akkumulatora minden elozmeny nelkul beadta
a kulcsot. Gyujtas nem volt, az osszes visszajelzo sotet, igy meg betolni
se volt erdemes. Telefon egy ismeros sracnak, "bikazas" utan az auto siman
indul, a 3V-ra lecsokkent feszultseg feltoltodik 12V-ra. Az elektrodakat
leszereltem (hatha valahol zarlatos a rendszer), de ma reggel megint nem
tudtam elindulni. Gyujtas meg volt, de az inditomotor mar nem indult. Uj
akkumulator vasarlasa (700 SEK = 20eFt) es beszerelese utan az auto indul,
minden renben levonek tunik, egy dolgot kiveve: az akkumulator
visszajelzoje nagyobb fordulatszamnal ill kivett kulcsnal is (!)
folyamatosan vilagit. Van valamelyikotoknek otlete, hogy mit jelenthet ez?
Az auto par hete volt szervizben (olajcsere, olajnyomasmero-csere,
termosztat javitas). Elkepzelheto, hogy valamit rosszul kotottek be?
Kosz elore is!
Udv: Gabor
PS. Megadna valaki a Skoda lista elerhetoseget?
Gabor Bernat
Department of Biochemistry
Center for Chemistry & Chemical Engineering
Lund University
Box 124, 221 00 Lund
Sweden
Fax +46 46 222 45 34
Tel +46 46 222 81 97
|
|