Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1466
Copyright (C) HIX
2002-05-15
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: feneklemez (mind)  77 sor     (cikkei)
2 Re: feneklemez (mind)  94 sor     (cikkei)
3 Valasz: autopalya*** HIX AUTO *** #1465 (mind)  22 sor     (cikkei)
4 Re: autopalya (mind)  18 sor     (cikkei)
5 Re: autopalya (mind)  22 sor     (cikkei)
6 Baleset-megelozes (mind)  11 sor     (cikkei)
7 Angolul ertoknek (mind)  30 sor     (cikkei)
8 Re: Dkadett vezmutengely, valtoolaj, xenon (mind)  48 sor     (cikkei)
9 Re:M7 (mind)  8 sor     (cikkei)
10 Re: veteran problema (mind)  6 sor     (cikkei)
11 Re: bizt.ov@egyenruhasok.hu (mind)  48 sor     (cikkei)
12 Re: autohitel (mind)  25 sor     (cikkei)
13 Re: Kadett valtoolaj (mind)  24 sor     (cikkei)
14 Re: Kadett valtoolaj (mind)  40 sor     (cikkei)
15 bravo gyertyakabel (mind)  23 sor     (cikkei)
16 '79-es Golf 1.1 tulfogyasztas (mind)  32 sor     (cikkei)
17 M7 (mind)  29 sor     (cikkei)
18 Re: bravo 1.2-es alkatreszt keresek (mind)  23 sor     (cikkei)
19 Re: veteran (mind)  24 sor     (cikkei)
20 ELADO GOLF (mind)  17 sor     (cikkei)
21 Fw: ... (mind)  12 sor     (cikkei)
22 Re: feneklemez (mind)  94 sor     (cikkei)
23 xenon2 (mind)  8 sor     (cikkei)
24 magyar autopalyak (mind)  6 sor     (cikkei)
25 valtoolaj+zorejek (mind)  16 sor     (cikkei)
26 M5 fizetos (mind)  25 sor     (cikkei)
27 Re. Bravo gyertyakabel (mind)  27 sor     (cikkei)

+ - Re: feneklemez (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Mon, 2002-05-13 at 12:13, fogash73=freemail.hu wrote:

> A  Chassis alvazat jelent, de a kepen a Mercedes ML sorozatu
> terepjaroja latszik, ami NEM onhordo, hanem alvazas konstrukcio!

Nincs szerencsem... Pedig olyan szepen mozgott az a kep:))

> Alvaz  (chassis,  Rahmen):  adja a kocsi merevseget, lehet ra
> csavarozni karosszeriat (body, Karosserie, Aufbau). Onhordonal
> akarhogy is nevezzek (az  usaban  ez  is  lehet  chassis,  de 
> helytelenul!),  a  karosszeria onmagaban merev.

Most  erre  mit mondjak? Van egy olyan erzesem hogy a szavakon
lovagolunk. Szerinted  a  chassis  (illetve alvaz) elnevezes hasznalata
az "also resz" jelolesere  onhordo karosszerianal helytelen. En meg
eddig mindig csak ezt hallottam,  es  most  fogtam  magam es lementem a
konyvtarba, kivettem ket konyvet.  Az egyik Automotive Handbook, Bosch,
2000, 5odik kiadas. A masik az  Automotive  &  transportation 
technology 2000-ben Irorszagban tartott kongresszusanak a kiadvanya.

Mindket  konyv  egyertelmuen  a chassis szot hasznalja onhordo
karosszeria eseten  is,  bar  az  picit  valtozik hogy mi mindent raknak
bele: a Bosch konyv,  gondolom  bonyolultsaga  es  fontossaga  miatt 
kulon  fejezeteket szentel  a  fekrendszernek es az eroatviteli
rendszereknek. A kongresszusi konyv  nem  plenaris  resze  pedig 
raadasul  egyszeruen ket fo reszre van osztva: body es chassis. Pedig
nem alvazas szerkezetekrol szol...

Igy  hat  az  a velemenyem hogy lehet ugyan hogy "helytelen", de az
iparag ezt  igy  hasznalja.  Marpedig  egy  fogalom helyessege konvencio
kerdese, tehat ha az iparag ma mar ilyen ertelemben hasznalja a chassis
szot, akkor annak ez a jelentese...

> Ha  ez a tomitomasszas ragacsolas pl a sarvedo es a kaszni kozott, 

Az   lesz   az...  Franciaul  mastic,  angolul  putty,  romanul  mastic,
"erdelyiul" masztik:))

> arra  van  robot,  ill. az elemet megkenik, mielott felrakjak a
> helyere, igy az anyagok kozott is van massza.

Igerem,   ezentul   megprobalok   ovatosabban   es   kevesbe  
altalanosan fogalmazni:) Tehat lehet hogy van robot, sot miert ne lenne,
de az altalam meglatogatott  gyarakban  emberek  vegeztek, es en mindig
is azt hallottam rola az oreg rokaktol hogy kenyes munka mert sokszor
nagyon lathato helyen van  es  nagy  tapasztalat  kell  ahhoz  hogy
szepen megcsinalja az ember. 

Szemelyes  feltetelezes:  a  robottal  szemben is olyan eros
kovetelmenyek vannak  hogy meglehetosen draga es igy nem eri meg meg a
francia fizetesek mellett  sem  hasznalni.  Lehet  hogy  Japanban  vagy
az USAban mar jobban megeri.

Anekdotaszinten:  egy haver aki a tavaly vegezte az alkalmazaskor
kotelezo haromhetes  uzemi  gyakorlatot,  pontosan  ezt  csinalta.  Es
meselte hogy sajnalja  azokat  a  klienseket  akik az altala kezelt
autokat vettek meg, mert bizony tapasztalat hijan nem sikerultek tul
szepre a munkai.

Ugyanigy  ez  eleg komoly problemat jelentett tavaly a Mulhouse-i
(Elzasz) Peugeot  gyarnak.  Ugyanis  tavaly volt az elso ev hogy a gyar
nem zart be augusztusban,  viszont  a  tomeges  szabadsagra  menes 
miatt csak kellett alkalmazzanak    ideiglenes   munkaerot.   Es   az  
ideiglenes   munkaero tapasztalathianya  tobb  helyen  minosegi 
problemakat  okozott  -  igy  a tomitesnel is.

>  A robot meg ugyanolyan kuka, mint a szelvedoragaszto-felhordo.

Ize, milyen ertelemben kuka? Ha az hogy ugyanolyan egyszeru, primitiv
stb, akkor nem ertek egyet, biztos lattal mar szelvedoragasztot (tobbet
is mint en:),   ott   nincs  tul  nagy  precizitasi  kovetelmeny  a 
ragasztoanyag felhordasanal  mivel  az  uveg  keretre valo preselesekor
a ragaszto ugyis megfeleloen  szetkenodik.  Ha ilyen precizitassal
tomitenel a sarvedo es a kaszni kozott, szep ronda lenne es a kliens
sirva futna el:)

Udv, Sandor
+ - Re: feneklemez (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Tue, 2002-05-14 at 17:35, Fogash wrote:
> Nekem tanult szakmam az auto, es mindig fejbevertek, ha az alvaz cimszo
> alatt az onhordo autok aljat emlegettem.

Nekem nem tanult, most tanulgatom menetkozben, tobbek kozott ezert is
vagyok a listan...

Es termeszetesen keszseggel elhiszem hogy teged ezert fejbevertek (kb
mikor egyebkent?), de Te is hidd el nekem hogy az elmult ket evben miota
az autoiparban vagyok meg egyszer sem vertek fejbe, sot, csak ezt
hallottam...

> A "laikus" nyelvben persze osszekeveredik, de a germanoid autoiparban

Az ellen viszont mar tiltakozom hogy a kornyezetemet laikusnak nevezzek,
meg akkor is ha en magam vallalom ezt a minositest:)

> a Plattform es a Rahmen eleg erosen elkulonul egymastol.

Jo a nemeteknek, nekik mindig mindenre van kulon szavuk/szooszeteluk:)

> Az fura. Onhordo jarganynal ezek szerint lehetne akar underwear, vagy barmi

Az underwear az tetszik, mert valoban hallottam mar a sousbassement szot
ami ennek lehet a megfeleloje. Viszont nem volt olyan kulonbseg hogy a
sousbassement az onhordoe mig a chassis az alvazase lenne.

> mas is az elnevezes... A body gondolom a karosszeriat jelenti. Mivel
> foglalkoznak amugy ezek a konyvek? Ha kifejtened, mi tartozik a chassis
> cimszo ala, akkor esetleg tovabb tudnam gondolni.

A Bosch konyvet hazahoztam, abban a "Chassis system" alatt a kovetkezo
alfejezetek vannak: Suspension, Suspension linkage, Wheels, Tires,
Steering. A konferencianak van internetes oldala, es mint a
http://www.attce.com/cgi-bin/gen5?runprog=attce&o=&h1=conference
exhibition&h2=thetrack&p=9.html (kettevagott) cimen lathato, ok Chassis
alatt a kovetkezokkel foglalkoznak:
- Brakes
	- ABS
	- TCS
- Seals
- Noise and vibration
- Steering, Chassis and Suspension
	- Vehicle Dynamics
- Tyres and Wheels
- Transmissions and Drivelines

> Szerinted egy szelvedo-beragaszto robotnak mennyire kell pontosnak lennie?

Kevesbe mint egy ragacsosnak:) A raillesztesnel pontosnak kell lennie,
mivel mostanaban mar nem nagyon van olyan keret ami mechanikusan
igazitana az uveget, viszont a ragaszto ravitelenel kevesbe, mivel a
ragaszto az uveg es a karosszeria kozott szetnyomodik es nem a robot
keni szet. 

Masreszt a robotnak konnyebb dolga van olyan ertelemben hogy
gyakorlatilag sik feluletre nyomja mig a ragacsolosnak illesztesi
feluletbe kell benyomni ugy hogy jol szigeteljen es jol is nezzen ki. 

Harmadreszt mindig azonos mennyiseget nyom, mig a ragacsnal ez nem igaz.

> Meseld mar el, pontosan hol, melyik karosszeria-elemek kozott van ez a
> ragacs, es hol lathato? Vannak otleteim, de a tovabbi felreertesek
> elkerulese erdekeben mondhatnal egy konkret marka/tipust, amin megjelolod a
> helyet is, ahol ilyen maszat van.

Mint te is irtad, peldaul a sarvedo es a kaszni kozott. Mindenfele
illesztesi resbe amit szigetelni kell es egyenletesse kell tenni.
Pontosabban jelenleg nem tudom mondani, de ha tenyleg kell, akkor
megkerdem a baratomat akirol beszeltem hogy pontosan hova is kellett
kenje.

Addig is egy idezet a kovetkezo oldalrol:
http://www.retdmag.renault.com/en/htm/biblio/savoir/article.cfm?ArtIdx=721 
Bodywork includes the "body-in-white" stage, during which the bonnet,
doors and other opening-and-closing parts are mounted. /tehat a
karosszeria mar ossze van rakva, belertve az ajtokat stb is/

The third phase is the painting. The assembled body is given several
coatings: cataphoresis, sealer, primer, and varnish.

Itt sealer-nek forditottak azt a mastic-ot amirol beszeltem es amit a
szakszotar putty-kent fordit. De a lenyeg az hogy a mar osszeszerelt
karosszeriaelemek reseibe tomik, es ezert nehez robotizalni. Az elemek
szoget zarhatnak be, egyik auton x millemeter a res, a masoknal ketszer
annyi... Nehezebb robotizalni mint preciz mennyisegi ragacsot ranyomni
egy sima feluletu uvegre, foleg hogy az eredmeny szem elott lesz mig az
uvegen a ragaszto eltunik az uveg es a kaszni kozott.

> A KUKA az autoipar egyik legnagyobb robotgyartoja. Tipikus narancssarga

Na akkor itt megint en voltam a kuka:( :)

Udv, Sandor
+ - Valasz: autopalya*** HIX AUTO *** #1465 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: autopalya ( 8 sor )
> Idopont: Mon May 13 09:23:58 CEST 2002 AUTO #1465
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

>1) az M7-es me'g ingyenes?

Igen, de gyakorlatilag vegig le van zarva a jobb palya, a bal palyan halad a
ketiranyu forgalom. Ezeken a szakaszokon 60-as tabla van. Aligatol Zamardiig
(szinen lezart jobb palya) szinte vegig 80-as tabla.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Nemregiben ejszaka mentem le, elalvas ellen szamolgattam, Budapest-Zamardi
viszonylatban 26,9 km-en mehetsz 130-cal, a tobbin 100-80-60, de 40 is van egy
helyen az oldalvaltasnal. A tobbseg 60-as. Hozzateszem, eleg is annyi, mert igy
megy mindenki 80-90-nel. Onkontroll nem lehet szamitani, muszaj az eros
korlatozas. Ha mar itt tartunk, mindig latok olyan autosokat, akik
osszeterelesnel tok ures kulso sav mellett a belso savban szaguldanak 100
felett, 30 centire a szembejovotol. Erti valaki ezeknek a lelkivilagat???

udv,akos
+ - Re: autopalya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
> 2) az M5-os regebben Lajosmizseig ingyenes volt, de egy tavalyi
>   prospektuson mar az M0-stol fizeto. Ha igy van, mennyi a tarifa most
>   (szemelygepkocsira)? Esetleg mar az M5-osre is jo a matrica vagy ne
>   almodjak?
> M0-tol az elso kijaraton meg asszem le tudsz menni, (NEM BIZTOS! en mindig
> vegigmegyek rajta). Fizetokapu eloszor 45km korul van (HUF 1820), utana  a

ha pest felol mesz kecskemet iranyaba, akkor az m0-as utan az elso lejaro
(ocsa) fizetos, de a masodik (inarcs) NEM! itt lemehetsz vagy a regi
5-osre, es mesz egeszen lajosmizseig, ahol visszamehetsz az autopalyara,
vagy atmesz 3 falun (inarcs, kakucs, 3. ahol a kapu van) es ott visszamesz
az autopalyara, igy csak a felet kell fizetned. ha kmet felol jossz pest
fele, akkor 1. lajosmizsenel lemesz a regi 5-osre, inarcsnal vissza a az
autopalyara; 2. elmesz egeszen a fizeto kapuig, ott lemesz az
autopalyarol, fizeted a felet, majd atmesz a fenti harom falun, es vissza
az autopalyara.
homer
+ - Re: autopalya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> M1-en a hataron kell matricat venni (1500Ft=9nap), az elso kijaratig ingyen
> elmehetsz, ahonnet kotelezo a matrica, ott jol lathato TOLL/FIZETO feliratok
> is vannak az utiranyjelzo tablakon. A dijszedo kapukat elbontottak, most
> kamera van helyette ugyanott. Ez megnezi a rendszamot, es ha az
Nem teljesen. A kifele meno oldalt bontottak le teljesen, befele meno oldalon
ket kaput meghagytak ahol meg lehet venni a matricat meg buntetlenul.
Utana rogton van egy parkolo, ahol kenyelmesen fel lehet ragasztani.
En mindig itt szoktam megvenni ,mert a hatar utani trafikokban tobbet
kell sorba allni, nem foganak el hitelkartyat, stb.

Laci



--- --
        Visit our Internet site at http://www.reuters.com

Any views expressed in this message are those of  the  individual
sender,  except  where  the sender specifically states them to be
the views of Reuters Ltd.
+ - Baleset-megelozes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA!

Baleset-megelozesi celbol azonnali hatallyal el kellene
tuntetni az utcakrol az erettsegizni indulo nonemueket,
mert elmeletben ugyan nem igazan az o korosztalyukra vagyok
raizgulva, de amiket latni az utcan...

Piece:
nme1

>>Know your enemy<<
+ - Angolul ertoknek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA!

Talan nem tul topikidegen beidezni egy angol(?)
nyelvu szosszenetet, nem a poen, inkabb
csak a nyelvezet miatt. 

Five Germans in an Audi Quattro arrive at the Italian border.
The  Italian Customs agent stops them and tells them: "It'sa illegala to putta 
5 people in a Quattro."
"Vot do you mean it'z illegal?" asks the German driver.
"Quattro meansa four" replies the Italian official.
"Qvattro is just ze name of ze automobile", the Germans 
retort unbelievingly."Look at ze papers: zis car is 
designt to kerry 5 persons."
"You can'ta pulla thata one on me!", replies the 
Italian customs agent.
"Quattro meansa four. You hava fivea people ina your car 
and you are thereforea breaking the law."
The German driver replies angrily, "You idiot! Call your zupervisor over, I van
t to speak to somevone viz more intelligence!"
"Sorry", responds the Italian official, "he can'ta come. 
He'sa busy witha 2 guys in a Fiat Uno."




Piece:
nme1

>>Know your enemy<<
+ - Re: Dkadett vezmutengely, valtoolaj, xenon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

> csereljuk ki mind a 8 himbat. Plusz az ominozus szelep hidrotokejet. Csak
> a hengerfej leszedesevel tudja cserelni a tengelyt, es a regi
> hengerfejcsavarokat akarja visszarakni. Hagyjam? A motor 1.3s, tehat

Ne hagyjad. Elvileg becsavaraskor a hengerfejcsavar maradando alakvaltozast
szenved, tehat ha ujra felhasznalod, akkor abbol hengerfejgorbules meg
miegyeb lesz.

> Bonuszkerdes: akar azt is elkepzelhetonek tartom, hogy nincs
> nyomatekkulcsa a hengerfejcsavarokhoz. Mi a teendo ez esetben (azon kivul,
> hogy menjek mashova, de meg o" a legmegbizhatobb...)

Menjel mashova. Vagy vegyel egy nyomatekkulcsot, es sporold meg a szerelot.
Szerintem az a bonyolult meghuzasi procedura nem azert van igy eloirva, mert
a tervezok szeretik bosszantani az "okos" szereloket.


> Hogy tudom leengedni az olajat, hol lehet
> feltolteni es meddig kell feltolteni ? A hetvegen
> voltam alatta, talaltam egy csavart a sebvalto oldalan,
> de nem tudom ez-e az ... Cserelt mar olajat valaki
> kozuletek ? Milyen tipusu olaj mehet bele ?

Szerintem le kell szedned a diffi also takarolemezet, leeresztocsavar nincs,
mert "orokeletu" olaj van benne. Utanna visszarakod (tomites!) , es fenti,
"szintellenorzo" csavaron keresztul betoltod szep lassan.

Vagy valahogy igy. Csinalni meg en sem csinaltam, csak elmeletben, mert
nalam is kene.

> a Xenon izzo elettartama meg
> kevesebb a hagyomanyosoknal /nem sokkal, jo a haladas, s folyamatosan megy
tartalek meg ugyis van nalad

Ja persze, csak nem igy van! Elvileg a Xenon osszemerheto a kocsi
ellettartamaval (szoktak igy hirdetni is, legutobb az Opel magazin irta az
Astraban most  megjeleno Xenonrol), tartalek meg mar csak ezert sincsen
nalad, mert szazezer korul van az ara egynek, es rendzerint csak szervizben
cserelheto (t.i. robbanasveszelyes a lampa, mert nyomas alatt van, meg a
tapjan sem feltetlenul 12 volt van mindig, nagyot tud rugni, ha begyujtas
kozben megfogod.)
Mar ha a Xenon alatt az ivkisuleses lampat erted, es nem a kekre festett
Tesco gazdasagos H4-et....


Szabolcs
+ - Re:M7 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> szerintetek miert van lezarva a teljes M7-es Siofok es Zamardi kozott?
> [...] de ezzel a dontessel emberek tizezreit szopattak halalra most
> hetvegen (is) a sajat onos celjaik erdekeben.

Nekem mondod?!? :)

-- 
Gabor (Siofok)
+ - Re: veteran problema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Helló!
Nekem is hasonló problémám van,csak egy motorral.
Irj,és felvesszük a kapcsolatot!
Ákos

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: line-180-134.dial.matav.net)
+ - Re: bizt.ov@egyenruhasok.hu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Az AUTO 1452-ban/ben irta :

> Vaze ember, meg Ovi is elismerte, amikor megbukott, csak
> neked ennyire nehez belatni, hogy hulyesegeket beszelsz?
> A belso szabalyzat nyugodtan eloirhat az altalanos
> szabalyoknal szigorubb eljarast, amit te itt nagykepuen
> peldakent hozol, ott szimpla torvenysertesrol van szo...
> Tenyleg nem latod be, vagy csak jatszod az agyad? Legyen,
> ha legkozelebb egyenruhasd hivsz, feltetlenul koveteld
> meg, hogy biztonsagi ov nelkul jojjon, mert nehogyma'
> amiatt kessen a beavatkozas, hogy orakig po:cso:l az
> ovvel...

Felesleges felhuznod magad... bar nem feltetlen mivel
igy legalabb jot lehet rohogni...

Az meg, hogy ki a nagykepu... rotfl. Talan tanuld meg
a levelet ertelmezni azelott, mielott vadul elkezdesz
a billentyuzet utan kapkodni.

Es hogy kompatibilis legyek veled: Legyen, ha legkozelebb
egyenruhast hivsz, feltetlen koveteld meg, hogy a biztonsagi
ovet kapcsolja be es ha megsem ugy erkezik meg feltetlen
pereld be. Mert nehogyma' veszelyeztesse azzal a tobbi 
autost, hogy egy esetleges karambolnal esetleg kirepul az
autobol es esetleg (tobblet)serulest okoz.


Az AUTO 1455-ban/ben irta :

> ha nem kotelezo az ovet bekotniuk a kresz szerint,
> de a szabalyzat azt mondja, hogy marpedig igen,
> akkor miert szegnek meg a kreszt ?

Nem szegik. Epp en is ezt mondogatom jo ideje. Csak
eppen vki azt mondotta, hogy ha nem kotik be, azzal nem
csak hogy veszelyeztetik magukat, de meg szabalysertest
kovetnek el es jol meg kene oket buntetni. Szegnek valoban,
de csak szmsz-t, csak eppen ezert nem buntethetok, mivel
ez csak belso szabalyzat, nem torveny. Igy gyak. ezert
nem is jelentheto fel, hogy jol megbunhodjon az ov nem
hasznalata miatt, mivel torvenyt valojaban nem szegett.
Es ezert is lehet a zsaruknak gyak. szarni a belso
szabalyzatra.

K.
+ - Re: autohitel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Az AUTO 1454-ban/ben irta :

> Engedjetek meg, hogy egy tevhitet eloszlassak. Szinte mindenki azt
> hiszi, hogy a kereskedo a kp-t szereti auto vasarlaskor.
> Ez csak a hasznalt kereskedokre lehet igaz. Aki uj autokat forglamaz,
> altalaban leszerzodik egy vagy tobb finanszirozoval, akik az eladott
> autokat finanszirozzak. A kereskedonek jutalakot fizetnek a hozott
> uzletert. Minel magasabb kamatot tud a kereskedo megetetni a vevovel,
> annal nagyobb a jutalek.

Persze ez alol is van kivetel, megpedig amikor alacsony kamatu v.
0%-os hitelakcio van. Ilyenkor a kereskedo azert megis jobban
szereti a kp-t. Gondolom, mert ilyenkor nem (v. kevesebb)
jutalekot kap. Es ilyenkor nem is ritka, hogy az akcio ellenere,
ha kp-ert veszed tovabbi engedmenyt kapj.

Az AUTO 1455-ban/ben irta :

> A penzugyi torveny legnagyobb huzasa volt a THM kotelezo jelolese. 

Milyen szempontbol? (gondolom user szempontbol nem?)

K.
+ - Re: Kadett valtoolaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A D kadettben is spec váltóolaj van, 100000km -ként cserélendő, váltótól
függően 1,5-2liter. jellegzetes rózsaszín olaj
A váltó alján levő védőlemezt kell leszedned -asszem 8 db csavar. feltöltés
föntről, a betöltőnyíláson -általában kicsi műanyag csavar.

Tamás

ui: ezt a műveletet mindíg a szerelőkre bíztam, merthogy a spec olajat
kicsit körülményes volt beszerezni.




  Sziasztok !

  Szinte mar mindent kicsereltem az automon
  mar csak a sebessegvalto olaj lenne hatra.
  :-))))))

  Hogy tudom leengedni az olajat, hol lehet
  feltolteni es meddig kell feltolteni ? A hetvegen
  voltam alatta, talaltam egy csavart a sebvalto oldalan,
  de nem tudom ez-e az ... Cserelt mar olajat valaki
  kozuletek ? Milyen tipusu olaj mehet bele ?
+ - Re: Kadett valtoolaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali

Nekem  ugyan Asconám van, de abba "örök" olaj van, azaz nem kell cserélni,
csak utántölteni. (A váltó jele F16, de asszem az F13-mas is ilyen).
Egyébként szerintem a legegyszerűbb, ha veszel egy flakon jó kis Opel
váltóolajat (nem a legolcsóbb, de tuti és találtam sokkal drágábbat is)
valamelyik Opel szervizben, és egyben megkéred hogy nyomtassanak már ki
neked egy lapot a mikrofilmkészletükből. (Én is csak így találtam meg, mert
"0" szériás a váltóm, így a szervizkönyvekben nem egészen ott volt az
ellenőrző - utántöltő csavar, ahol a valóságban.)
Egyébként nagyon valószínű, hogy amelyik csavart találtad az az ellenőrző -
feltöltő csavar. Ja ha túltöltöd, vagy ferdén áll a kocsi, mikor töltöd, ne
lepődj meg hogy kicsit folyni fog a féltengelyeknél....

Gábor

Ui: Az jutott még a fejembe, hogy lehet kapni különböző szervizkönyveket (a
német ficere által írt egész jó), és abban többé-kevésbé eltalálják az
"ápolási" helyeket.


> az alábbiakat írta a következő
hírüzenetben: ...
> Sziasztok !
>
> Szinte mar mindent kicsereltem az automon
> mar csak a sebessegvalto olaj lenne hatra.
> :-))))))
>
> Hogy tudom leengedni az olajat, hol lehet
> feltolteni es meddig kell feltolteni ? A hetvegen
> voltam alatta, talaltam egy csavart a sebvalto oldalan,
> de nem tudom ez-e az ... Cserelt mar olajat valaki
> kozuletek ? Milyen tipusu olaj mehet bele ?
>
> Elore is koszi mindent !!!
>
> Istvan
> Opel Kadett 1.8 GTE (5-ös váltó)
>
+ - bravo gyertyakabel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az Unixnal nem tudtam neked 1.2-es bravot nezni, mert nem volt bennt a
rendszerben.
Az 1.2-es puntot neztem meg, annak a gyertyakabel kotege 7786Ft. Kerdezz ra 
valamelyik Unixtrade-nel.

         Zsolt
      AUDI 100
       Ékezet!
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: bravo 1.2-es alkatreszt keresek ( 8 sor )
> Idopont: Mon May 13 08:53:48 CEST 2002 AUTO #1465
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

hi,

1.2-es bravo-hoz keresek gyertyapipat kabellel. a fiat szervizben 
allitolag 26e-ert van komplett, olcsobban szeretnem meguszni. lenyeges    
hogy 1.2-es, mert az 1.4-ese nem jo! esetleg tud valaki fiat autobontot
bp-en?
thx.
homer
+ - '79-es Golf 1.1 tulfogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A ''79-es Golf 1.1 tulfogyasztasanak okarol szeretnek megtudni
nehany dolgot.

Mar 1x irtam ez ugyben, es valamelyik Kedves listatag igen
nagy felkeszultsegrol tett bizonysagot a kerdesei alapjan.
Jo lenne, ha feltudnam venni vele a kapcsolatot, mert szamomra
talany az egesz karburator-problema!

Arrol van szo, hogy a varosi fogyasztas 17 l/100 km! A fofuvoka
130-as, gyari mertet (mint megtudtam), a motorban 189 E km van,
kopott is egy kicsit, olaj is fogy, de megy mint a raketa! Egeszen
kis gazra is megfeleloen reagal. Az uszoszintet tuszelep-alatettel
mar annyira visszavettem, hogy torpan gazadaskor, meg meleg
motornal is. Ennek ellenere meleg inditaskor csak teljes gazzal indul,
mert remesen  "megszivja magat". Sokszor csak nehany 100 m utan
megy mindegyik henger, amikorra kitisztul. A motornak egyebkent
szep, csendes hangja van, igen "oregesen" lett belerakva az a sok
km.

Lehet-e a kopott motortol? Sztem nem. Padlogaznal feket fust jon,
ami a tulfogyasztas jele lehet. Talán a tobbi fuvoka gyari meretet is
ismernem kellene a helyes kalibralashoz.

Udv!

OliApa
llllllllllllllllllllllllllllllllllll

llllllllllllllllllllllllllllllllllll
06 20 92 69 959
+ - M7 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"szerintetek miert van lezarva a teljes M7-es Siofok es 
Zamardi kozott? Ez az uj felautopalya, amit nagy sebbel-
lobbal atadtak a valasztasok elott. Mi a , ha most a 
regi es az uj oldalt is le kellett zarni az epitesek miatt? 
Nem lett volna egyszerubb addig nyitva hagyni a regit, amig 
az uj _valoban_ el nem keszul? Nem igazan erdekel, ha egy 
politikai ero rengeteg penzt elkampanyol, de ezzel a 
dontessel emberek tizezreit szopattak halalra most hetvegen 
(is) a sajat onos celjaik erdekeben."

Azert van lezarva, mert a vegen (Zamardi) a teljes 
csomopontot atepitik (most mar autopalya es nem autout 
csomopont), ugyhogy vegigmehetnel a valoban kesz palyan, 
csak nem tudnal rola lemenni. Ezt a csomopontot mindenkepp 
at kell epiteni. Jobb lett volna, ha mondjuk marciusban 
vagy aprilisban zarjak le emiatt ugyanigy a palyat? Akkor 
szivesebben szoptal volna?

Arrol pedig nem emlekeztel meg hozzaszolasodban, hogy 
Aligatol Siofokig min is kozlekedtel... Siofok az utolso 
csomopont Zamardi elott, ahol le lehet terelni.

Politikan kivul letezo lehetseges okok meg peldaul: 
technologia, szakma, hozzaertes.

A politikus meg nyilvan orul, ha atadhat barmit.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Re: bravo 1.2-es alkatreszt keresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az AUTO 1465-ban irta :
>1.2-es bravo-hoz keresek gyertyapipat kabellel. a fiat szervizben >allitolag
..
>esetleg tud valaki fiat autobontot bp-en? 
Bocs, ez nem Pesten van, de egy _nagyon_ jo Fiat bonto, aki arra jar, s kell
neki valami Fiat alkatresz, nagyon tudom ajanlani. Lengyeltoti, Somogy megye,
Fonyodtol 12 km delre. Egy olasz, Tiziano vezeti, s mivel eredetileg
ruhakeszito :)), a dolgok katonas rendben allnak nala, nem kell keresgetni, s
nem draga. Kicsit nehez vele -foleg telefonon- meg magyarul beszelni, de
akkora gondja nincs a magyarral. Mindenfele apro alkatreszeket meg lehet tole
venni, multkor szetkalapalt nekem egy csomagtarto ajtot egy kalaptarto kis
muanyagert /igaz, el volt repedve az ajto, ezert is szedte szet/. Nagyon sok
auto szet van ott szedve, amit Te keresel, az meg az uzleteben csportositva
talalhato /ok, en csak egy masik bontot lattam, az alapjan mondom, hogy nala
katonas rend van/. Ha kell, meg tudom szerezni a telefonszamat. Autoval olyan
170 km Pestrol, 2 ora az M7-esen. Az 6-os atlaggal durvan 3.4*6 ~ 24 l benzin,
6e Ft, s kirandulsz egyet a Balatonra is. :)) /Azert merem ajanlani, mert nala
aztan minden van... Esetleg erdemes Tole megkerdezni, szerintem utanvettel is
elkuldi Neked, az is penz neki, bukni meg nem bukhat rajta. Van faxa is, azaz
le is irhatod neki nagy betukkel, mit akarsz :)))./

Minden jot, Vili   www.macasoft.hu  HIXEditor 1.15beta8
Kuldes: AUTO/Maganba
+ - Re: veteran (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

> az alábbiakat írta a következő
hírüzenetben: ...
> >hogy vannak-e specialis szabalyok a veteran autok hasznalatara
(pl.:utirany
> >engedely, stb.) vagy ua. mint a normal kocsikra.
>
> a mai kresznek megfelelo ervenyes muszaki vizsgat kell tennie
> (forgalomkepesseg muszaj), sulyadot ezekre (30 ev felett) altalaban nem
kell
> fizetni. Sok kedvezmenyt akkok kapsz meg vele, ha veteranvizsgaja van,
azaz
> nem csak a kaszni 450SLC (benne Brabus6.0V12), hanem meghatarozott %ig
> eredeti cuccokbol all.

Amit (tudtommal) az Autoklubbnal kell igazoltatni. (Valoszinuleg
ingyenes.:(  )

> Fogash
>
> CIMVALTOZAS ! ! !
> A  megszunt!
>
+ - ELADO GOLF (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kozeli ismeretsegi korben eladosorba kerult az alabbi gepesitett jarmu:

VW Golf I. 1.3GLS, 5ajtos
1300cm3, benzines, 
Evjarat 1980, muszaki erv. 2003.10.25.

Gyari extrak, amik a '80-as evekben tenyleg extranak szamitottak! 
fordulatszammero, sportkormany, szinezett uvegek, hatso ablaktorlo, 
hatsoablak-futes, belulrol allithato visszapillanto tukrok (jobbos is!), 
radiomagno 2,5 hangszoroval (ossz. 3, neha 1 nem szol) 

A vizsgara ki lett lakatolva, (lefestve nincs, lathatoak a javitasok), 
eredeti fenyezese ezustmetal. Kapott 4 gumit, uj akkumlatort.

Kikialtasi ara 189eFt, megtekintheto Gyorben, email rajtam keresztul.

Fogash
+ - Fw: ... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bocs az ekezetekert.
----- Original Message -----
Tilos éjszaka matricát ellenőrizni A fizetős autópályákon a közelmúltban
megtiltották az éjszakai matricaellenőrzést, mert az autók leállítása rossz
látási viszonyok között balesetveszélyes lehet -értesült a Népszava. A hírt
az Állami Autópálya-kezelő Rt. vezetője, Bakonyi István nem kívánta
megerősíteni. Szakértők ugyanakkor azt is elmondták a lapnak, hogy a
megfigyelő kamerák "szeme elől" is el lehet tűnni: ha a rendszámot 15 fokkal
a föld felé döntik - amit nem tilt a KRESZ -, akkor a berendezés nem tudja
azt leolvasni.

Fogash
+ - Re: feneklemez (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > A  Chassis alvazat jelent, de a kepen a Mercedes ML sorozatu terepjaroja
> > latszik, ami NEM onhordo, hanem alvazas konstrukcio!
>
> Nincs szerencsem... Pedig olyan szepen mozgott az a kep:))

:-)))))))

> > Alvaz  (chassis,  Rahmen):  adja a kocsi merevseget, lehet ra csavarozni
> > karosszeriat (body, Karosserie, Aufbau). Onhordonal akarhogy is nevezzek
> > (az  usaban  ez  is  lehet  chassis,  de  helytelenul!),  a  karosszeria
> > onmagaban merev.
>
> Most  erre  mit mondjak? Van egy olyan erzesem hogy a szavakon lovagolunk.
> Szerinted  a  chassis  (illetve alvaz) elnevezes hasznalata az "also resz"
> jelolesere  onhordo karosszerianal helytelen. En meg eddig mindig csak ezt
> hallottam,  es  most  fogtam  magam es lementem a konyvtarba, kivettem ket
> konyvet.  Az egyik Automotive Handbook, Bosch, 2000, 5odik kiadas. A masik
> az  Automotive  &  transportation  technology 2000-ben Irorszagban tartott
> kongresszusanak a kiadvanya.

Nekem tanult szakmam az auto, es mindig fejbevertek, ha az alvaz cimszo
alatt az onhordo autok aljat emlegettem. A "laikus" nyelvben persze
osszekeveredik, de a germanoid autoiparban a Plattform es a Rahmen eleg
erosen elkulonul egymastol.

> Mindket  konyv  egyertelmuen  a chassis szot hasznalja onhordo karosszeria
> eseten  is,  bar  az  picit  valtozik hogy mi mindent raknak bele: a Bosch
> konyv,  gondolom  bonyolultsaga  es  fontossaga  miatt  kulon  fejezeteket
> szentel  a  fekrendszernek es az eroatviteli rendszereknek. A kongresszusi
> konyv  nem  plenaris  resze  pedig  raadasul  egyszeruen ket fo reszre van
> osztva: body es chassis. Pedig nem alvazas szerkezetekrol szol...

Az fura. Onhordo jarganynal ezek szerint lehetne akar underwear, vagy barmi
mas is az elnevezes... A body gondolom a karosszeriat jelenti. Mivel
foglalkoznak amugy ezek a konyvek? Ha kifejtened, mi tartozik a chassis
cimszo ala, akkor esetleg tovabb tudnam gondolni.

> Igy  hat  az  a velemenyem hogy lehet ugyan hogy "helytelen", de az iparag
> ezt  igy  hasznalja.  Marpedig  egy  fogalom helyessege konvencio kerdese,
> tehat ha az iparag ma mar ilyen ertelemben hasznalja a chassis szot, akkor
> annak ez a jelentese...
>
> > Ha  ez a tomitomasszas ragacsolas pl a sarvedo es a kaszni kozott, akkor
>
> Az   lesz   az...  Franciaul  mastique,  angolul  putty,  romanul  mastic,
> "erdelyiul" masztik:))
>
> > arra  van  robot,  ill. az elemet megkenik, mielott felrakjak a helyere,
> > igy az anyagok kozott is van massza.
>
> Igerem,   ezentul   megprobalok   ovatosabban   es   kevesbe   altalanosan
> fogalmazni:) Tehat lehet hogy van robot, sot miert ne lenne, de az altalam
> meglatogatott  gyarakban  emberek  vegeztek, es en mindig is azt hallottam
> rola az oreg rokaktol hogy kenyes munka mert sokszor nagyon lathato helyen
> van  es  nagy  tapasztalat  kell  ahhoz  hogy szepen megcsinalja az ember.
> Szemelyes  feltetelezes:  a  robottal  szemben is olyan eros kovetelmenyek
> vannak  hogy meglehetosen draga es igy nem eri meg meg a francia fizetesek
> mellett  sem  hasznalni.  Lehet  hogy  Japanban  vagy az USAban mar jobban
> megeri.

Szerinted egy szelvedo-beragaszto robotnak mennyire kell pontosnak lennie?

> Anekdotaszinten:  egy haver aki a tavaly vegezte az alkalmazaskor kotelezo
> haromhetes  uzemi  gyakorlatot,  pontosan  ezt  csinalta.  Es meselte hogy
> sajnalja  azokat  a  klienseket  akik az altala kezelt autokat vettek meg,
> mert bizony tapasztalat hijan nem sikerultek tul szepre a munkai.
>
> Ugyanigy  ez  eleg komoly problemat jelentett tavaly a Mulhouse-i (Elzasz)
> Peugeot  gyarnak.  Ugyanis  tavaly volt az elso ev hogy a gyar nem zart be
> augusztusban,  viszont  a  tomeges  szabadsagra  menes  miatt csak kellett
> alkalmazzanak    ideiglenes   munkaerot.   Es   az   ideiglenes   munkaero
> tapasztalathianya  tobb  helyen  minosegi  problemakat  okozott  -  igy  a
> tomitesnel is.

Meseld mar el, pontosan hol, melyik karosszeria-elemek kozott van ez a
ragacs, es hol lathato? Vannak otleteim, de a tovabbi felreertesek
elkerulese erdekeben mondhatnal egy konkret marka/tipust, amin megjelolod a
helyet is, ahol ilyen maszat van.

> >  A robot meg ugyanolyan kuka, mint a szelvedoragaszto-felhordo.
>
> Ize, milyen ertelemben kuka? Ha az hogy ugyanolyan egyszeru, primitiv stb,
> akkor nem ertek egyet, biztos lattal mar szelvedoragasztot (tobbet is mint
> en:),   ott   nincs  tul  nagy  precizitasi  kovetelmeny  a  ragasztoanyag
> felhordasanal  mivel  az  uveg  keretre valo preselesekor a ragaszto ugyis
> megfeleloen  szetkenodik.  Ha ilyen precizitassal tomitenel a sarvedo es a
> kaszni kozott, szep ronda lenne es a kliens sirva futna el:)

A KUKA az autoipar egyik legnagyobb robotgyartoja. Tipikus narancssarga
robot, egy talpon all 3-4 helyen csuklos kar, aminek a vege fest, hegeszt,
csavaroz, ragasztoz, stb...

Udv
Fogash
+ - xenon2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egyszer mar feltettem a kerdest: Xenon egonek kell lennie az izzokeszletben?
Igazan meg lennek lepve, ha egy ilyen "egot" tartalekban kellene tartanom,
raadasul nekem kellene kicserelnem.
Ennek az "egonek" van oregedese mint a hagyomanyosnak?

Feri
+ - magyar autopalyak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Koszonom szepen mindenkinek a temabeli valaszokat.

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - valtoolaj+zorejek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Istvan Opel Kadett 1.8 GTE (5-ös váltó) : Meg regebben ajanlotta egy kedves lis
tatars, hogy a valto deknijet leszedve engedjem le az olajat.Oldalt van egy kis
 csavar, ott kell a szintet figyelni.(Csavar aljaig erjen az olaj.)En Opel olaj
at vettem bele, de szerintem ha egy kuthoz elmesz, ott is tudnak bele ajanlani.
(En az ARAL honlajan is talaltam hozza olajat.)Emlitette meg hogy ilyenkor erde
mes a dekni tomiteset is kicserelni.
Mas.Az auto egy Opel E Kadett .Jobb oldalrol elolrol furcsa zorejeket hallok, k
ulonosen rossz uton.(zorgesszeru zaj)Nem tudom mi lehet,megneztuk a gombfejeket
,megrangattuk es nem tudtunk rajonni hogy mi ez.Ha valaki tud segiteni akkor ko
szi.
A fekdobot milyen festekkel lehet lekenni (hovezetes szempontjabol stb...)?Nagy
on rozsdas, szeretnem lefesteni.

Udv : Dudu
+ - M5 fizetos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

fogash irta:
>M0-tol az elso kijaraton meg asszem le tudsz menni, (NEM BIZTOS! en mindig
>vegigmegyek rajta). 

Az M0 utani elso lehajton (Gyal) meg ki tudsz menni fizetes nelkul. 
Inarcsnal is ki lehet menni fizetes nelkul (van egy behajtani tilos tabla,
kiveve celforgalom vagy no transit (nem emlexem) kiegeszitovel, de nem
nagyon foglalkozik vele senki). A kecskemeti gyuru ingyen van (ugy ahogy pl.
az M1-es Gyornel).
Az az egeszben a pofatlansag, ha vegigmesz az M5-on oda-vissza az tobb mint
5000 Ft, es nincs 200 km (az osszes utbol ki kell vonni a nem fizetos
reszeket). 
Ha en lennek az AKA, akkor en is igy csinalanam. Jo magas lenne a palyadij
(nem hasznalodik a palya, keveset kell kolteni a
felujitasara/karbantartasara), az allambacsi meg ugyis kipotolja a szerzodes
ertelmeben a beveteleket egy megfelelo szintre.

Ha Szolnok fele megy valaki, erdemes M5 inarcsi leagazo, Arbertirsa fele
menni, - igy ki lehet kerulni az Vecses-Ullo-Monor-Monorierdo stb. lassu
haladast.

Udv,
Koli
+ - Re. Bravo gyertyakabel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - felszereles

Sziasztok autosok.

Homer irta.

>1.2-es bravo-hoz keresek gyertyapipat kabellel. a fiat szervizben
>allitolag 26e-ert van komplett, olcsobban szeretnem meguszni. >lenyeges
hogy 1.2-es,

Csak 26 - e ? vegyel kettot :-)

Nos en tudok szilikon 8 kabelszettet ( Commercal Ignit ) 4960 penzert. 1,2 -
es Bravo hoz.

Udvozlettel: Frigyes


      A . MajorKa Bt.
Budapest. 1014. Uri u. 24.
T: 214-3950 ; M: 0620-9446-107
      Skoda 120 L

HiX matrica , elso ajto  legterelo, Tunning gyertya,
hatso ablak futoszaljavito, kaphato
Militec es a Bardi autotol alkatreszek 10% kedvezmennyel.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS