Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 603
Copyright (C) HIX
1999-12-23
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 mindenkinek (mind)  9 sor     (cikkei)
2 valtozo szelepvez (mind)  34 sor     (cikkei)
3 Re: Parkolas a Belvarosban (mind)  35 sor     (cikkei)
4 Re:Titokzatos terepjaro!!! (mind)  12 sor     (cikkei)
5 Motorcsere (mind)  25 sor     (cikkei)
6 Pirelli teli gumi elado (mind)  14 sor     (cikkei)
7 re. Ford szerviz (mind)  16 sor     (cikkei)
8 Golyoscsuklo preseles/arajanlat (mind)  6 sor     (cikkei)
9 Orulok (mind)  10 sor     (cikkei)
10 parlamenti kepviselok parkolasa (mind)  11 sor     (cikkei)
11 Sebessegmero csalasa (mind)  27 sor     (cikkei)
12 motorcsere uj verzio (mind)  23 sor     (cikkei)
13 rpm (mind)  16 sor     (cikkei)
14 Sebesseg... (mind)  20 sor     (cikkei)
15 Karacsonyi udvozlet (mind)  9 sor     (cikkei)
16 autopalyamatrica (mind)  21 sor     (cikkei)
17 RE: motocsere otlet VTInek (mind)  29 sor     (cikkei)
18 Re: Nem illik egy..., Matrica*** HIX AUTO *** #602 (mind)  48 sor     (cikkei)
19 Re:fogas kerdes (mind)  39 sor     (cikkei)
20 Matrica (mind)  20 sor     (cikkei)
21 R19 valto (mind)  9 sor     (cikkei)
22 Meg izomabb Clio (250 LE) (mind)  25 sor     (cikkei)
23 Szervizkonyv (mind)  26 sor     (cikkei)
24 hengerenkenti befecskendezes nem.... (mind)  22 sor     (cikkei)
25 Re: ajtozar (mind)  24 sor     (cikkei)
26 Re: Miert raknak dieselt szemelyautoba ? (mind)  23 sor     (cikkei)
27 Y2K (mind)  15 sor     (cikkei)
28 Re: ajtozar (mind)  29 sor     (cikkei)
29 Re: Matrica (mind)  16 sor     (cikkei)
30 Re: Subscribe (mind)  7 sor     (cikkei)
31 wankel henger (mind)  9 sor     (cikkei)
32 Karacsonyi ajandek.... W123 300D (mind)  15 sor     (cikkei)

+ - mindenkinek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

       Nagyrészt csak olvasója vagyok a HIX Auto
listán, de ezuttal szeretnék minden listatagnak
Békés Karácsonyt és Boldog Új Esztendőt kívánni.



sancho (Szabó János)
+ - valtozo szelepvez (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Hat a FIAT csoport mar evekkel elotuk jart, mikor mar a 70-es
>evekben alakalmazott valtozo vezerlest. Ugy oldottak meg, hogy egy
>vezermutengelyt  elmozditottak a tengelyevel parhuzamosan. A 
>kulonbozo profilok ezen voltak kialakitva. Ha erdekel valakit, akkor >reszlete
sebb leszek.
Ha szamit valamit, engem rettentoen izgat!!! Ha ide nem is legalabb maganba, Pl
ease?!
En ennyit talaltam a valtozo szelpvezerlesrol( ami nem Honda):
"...A fokozatmentes állítási lehetőség a szelepvezérléseknél is a legjobb, de e
gyben a legbonyolultabb megoldás. Erre a Fiat szolgált megoldással "kúpos" vezé
rlőbütyökkel: a bütyökprofil a vezérműtengely tengelyirányú eltolásával fokozat
mentesen változik, ezzel nemcsak a szelepemelkedés, hanem a szelepvezérlési idő
 is módosul. A szerkezet röpsúlyvezérlésű, mintegv 2500/min feletti fordulatszá
mnál kezd működésbe lépni..."
illetve:
"...A BMW M3-as motorokban alkalmazott VANOS a szívószelepek bütyköstengelyének
 fáziseltolását egy ferdefogazatú mechanizmussal valósítja meg. Elvi működése e
gyszerű: a ferdefogazatú fogaskerék a vele egy egységet képező bordástengellyel
 együtt olajnyomás hatására a lánckerékhez képes tengelyirányban elmozdul, és e
zzel a bütyköstengelyt a lánckerékhez viszonyítva elforgatja. Ahhoz azonban, ho
gy mindez fokozatmentesen történjen, a másik vezértengelyről hajtott, 100 bar o
lajnyomást előállító szivattyú, az elektrohidraulikus vezérlőszelep és a vezérl
őelektronika összehangolt működésére van szükség...."
Azt azert hozzatennem, hogy nem vagyok szakember, de rettentoen erdekel (tudom:
 ezek a legrosszabbak:).
Elore is koszi!
Kellemes unnepeket kivanok mindenkinek!
VTI




____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Re: Parkolas a Belvarosban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Pasztor Tibornak koszonom a valaszt, de nem vagyok boldog tole. ;-)

: 2) A varakozni tilos azt jelenti, hogy ot percig sem varakozhatsz. A
: parkolni tilos azt jelenti, hogy max. 5 percig varakozhatsz. Ez csak
: kotozkodes. 8-)

A 2x-esen athuzott nalam "megallni tilos" az egyszeresen athuzott pedig 
"varakozni tilos", de ezen nem veszunk ossze. A tovabbiakban az utobbi
tablarol lesz szo.

: 3) Az Onkormanyzat a sajat teruleten meghatarozhatja, hogy kinek es
: milyen feltetelekkel engedi meg a parkolast. Semmi megvesztegetes
: nincs ebben, ha beallsz a kertembe egy hetre, es en ezert kerek
: napi ezer Ft-ot, akkor ez nem megvesztegetes, hanem uzlet.

A Te kerted viszont nem kozterulet, igy nem vonatkozik ra a KRESZ.
Kozteruleteknel viszont rakja'k ki a ke'k alapon a feher "P"-betut alatta
a kiegeszito tablaval, hogy "fizeto" (a Nyugati pu. parkolojanal is ilyen 
tabla van es nem a "parkolni tilos"). Ami tabla most kinn van, abban
megegyeztunk, hogy max. 5 percig parkolhatok. Tehat az onkormanyzatnak
semmi joga nincs arra, hogy engem turistakent 6 percig, 1 oraig, 2 oraig
stb. parkolni hagyjon ott. Ha meg ezt megis toleralja, es raadasul 
orankent 120 Ft-ot ker erte, akkor ez az en szememben megvesztegetes.

Felreertes ne essek: nem azon majrezom, hogy fizetni kell, hanem a tablan
-- ez kb. ugyanolyan, mint amit a csehszlovakok csinaltak anno 198x-ben:
Praga-Pozsony autopalyan valahol utburkolati munkalatok, forgalom a
szemkozti oldalra terelve, 60-as tabla kiteve. A kocsioszlop 40-nel megy.
Nem ertettuk, hogy miert, aztan kiderult. A tereles vegen 40-et oldottak
fel, es ott allt a Policije sebesseget merni...

Udv,
marky
+ - Re:Titokzatos terepjaro!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Leiras:
> viszonylag rovid, ketajtos, elegge szogletes alaku, elol dupla
> korlampas, hatul fekvo teglalaplampas. Az emblema a hutoracs
> kozepen levo kb. 5-7 cm atmeroju kek(?) kor, aranyszinu
> koszoruval korbeveve.

Nem Bertone BMW volt veletlenul? (Daihatsu Feroza, kicsit attervezett
lampakkal es diszraccsal)

Boldog karacsonyt mindenkinek:
-- 
Gabor - mailto: - http://www.siofok.com/quattro
+ - Motorcsere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

En is most szembesultem ezzel a problemaval.
Nyaron volt egy karambolm es megserult a huto. Kb 100km-et
autoztam ugy hogy utanatoltogettem a vizet. Raadasul egy masik autot 
vontattam - a tartalekalkatreszest :-)))
Annyira szetment a motor, hogy 100km-et tudtam csak menni egyfolytaban,
utana az olajfogyasztas miatt mar annyira kormos volt a gyertya, hogy
kisebb fordulaton kimaradozott a gyujtas. Akkor kezdtem el motorcseren
gondolkodni. En arra jutottam, hogy jobban jarok ha egy teljes motor
generalt csinaltatok -az biztosabb bar dragabb kb 250.000Ft.

Ocsemnek ugyanolyan autoja van mint nekem.
CSAK A FORGALMIBAN KISEBB CM3 VAN IRVA !!!!!ű
Kevesebb az atiras, a kotelezo biztositas stb.
Az igazsaghoz tartozik, hogy az auto tipusszama es a motorszama
is a kisebb motorhoz tartozik. Eredetvizsgalaton siman atment volna...
HA ki nem derul, hogy az alvazszamot tarto lemez valaha at lett
hegesztve. Azota az AF-es levedes van folyamatban. 
Hosszu hercehurca -tobb honap.

Mindenkinek kellemes karacsonyi unnepeket.
Jo autot motort stb. (AZ enyem csak az ujevben lesz kesz :-(((  )

Fejes Tibor
+ - Pirelli teli gumi elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok! 

Surgosen elado a kovetkezo:

4 db Pirelli Winter 190 Performance teli gumi felnivel, egy telet hasznalt.
Merete: 185/65 R15 88 T, a felnie: 6Jx15, BMW-re valo.
Ajanlatokat ide kuldjetek, vagy hivjatok:

0620-9114701


Udv:

Krisztian
+ - re. Ford szerviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>tud valaki olyan szerelot javasolni, aki gatyaba tud razni egy 14 eves
>Sierrat?
Fiatal az meg, nem lehet nagy baja.    :-)

auto.hix.com MyChroLesLie hixautos weblapja.
Oldboy ajanlo listaja is megtalalhato itt.

Szoval en kb. egy eve szerelo nelkul vagyok ugyanilyen autommal. Meg amugy
is csak Veszprembol tudnak Neked ajanlani, ha volna mit. Tonkrement
a megbizhato muhely, ahova vinni szoktam. Meg mindig jobb, mintha az autom
ment volna tonkre, de ez nezopont kerdese.    :-)

Szeva:
 FZ                          mailto:
+ - Golyoscsuklo preseles/arajanlat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!
Golyoscsuklo = talpas gombfej?
Nem kell a lengokarral cserelni, igaz, hogy bele van szegecselve gyarilag,
de ha megveszed az alkatreszt adjak hozza a beszereleshez szukseges
csavarokat is, mivel a szegeseket ki kell operalni. Flex javasolt.
Udv: Peter
+ - Orulok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello autosok!
Orul  a  szivem,  ma delelott atvettem a Feliciat! Gyorsan gurultam is
vele 150 kilometert. Teccik:)

Mindenkinek kivanok boldog karacsonyt es sikeres uj evet!!!



Best regards,
 Attila                          mailto:
+ - parlamenti kepviselok parkolasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nagyon orulok, hogy megsem parkolatnak a t. parlamenti 
  kepviselok ingyen az orszagban, ez is leginkabb az V. 
  kerulet eszaki reszet (Parlament es Feher Haz kornyeke)
  erintette volna.

Tenyleg oromteli hogy az ingyenes parkolast ugyan nem,
de havi minimum 98 ezer Forint koltsegteritest erre a 
celra, azert megszavaztak maguknak. Igy mar egesz mas, 
nem? Ebbol, ha minden nap kap egy mikulascsomagot, meg 
akkor is marad boven. Remelem megnyugodtak a kedelyek...
Udv: Po:li
+ - Sebessegmero csalasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Kreiter Balazs irta:
>Nekem mindig azt mondtak a foiskolan -persze csak a vegefele amikor
>mar nem a matematikat, fizikat es egyeb nem szakami targyakat
>tanitottak hanem igazi szakik voltok-, hogy amit a muszer mutat az
>annyi. Gondolj bele ha mindenkinek  teved az oraja 12%-14%-ot akkor  >nyugodta
n mondhatjuk mivel teljesen mindegy, hogy pl.160-al mentem  >vagy 130-al, ugyis
 csak aranyokrol beszelunk.

Ez csak abban az esetben igaz, ha nem a regi (most az elektromos
szakemberek azt hiszem meg fognak kovezni a szakszerutlen
megfogalmazasert), orvenyaram elven mukododo sebessegmerorol
beszelunk, ugyanis ennel ahogy farad a rugo, ugy fog egyre tobbet
csalni folfele a muszer. Az uj, impulzusszamlalas elven mukodo
kutyuket mar eleg pontosan be lehet loni, de ezek is csak addig jok,
amig azonos meretu gumikat hasznalsz, illetve tuningolasnal nem nyulsz
bele a diffi attetelebe. Egyebkent korabban mar mas mondta itt a
listan, hogy a sebessegmeroket gyarilag ugy kell beloni, hogy 40
km/h-tol a teljes sebessegtartomany 80%-aig kevesebbet nem, tobbet
csak a valos sebesseg 10%-a + 4 km/h-val mutathat.

    Sziasztok!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
+ - motorcsere uj verzio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

VTI irta:
>Akkor en most beszervalok egy VTI motort, lekoszorulom a szamot,
>beutom azt ami a forgalmimban van, berakom es elviszem eredetre. Ott
>kozlik, hogy rossz, (en persze elsapadok, hogy basszus milyen autot
>vettem anno?), adnak egy AFeset, at irjak a forgalmit es legalisan
>autozhatok gyari 35Le tobblettel???

Nem akarok hulyeseget mondani, ha tevedek, egy hozzaerto javitson ki.
En ugy tudom, hogy akinel lopott auto van (atutott motorszambol erre
(is) lehet kovetkeztetni), attol lefoglaljak az autot, hacsak nem
kereskedelmi forgalomban vette, azaz kereskedonel, mert ezesetben
megtarthatja. Kez alatti vetelnel ez nem all fenn, tehat ha az autot
maganszemelytol vetted, a lopott auto nem legalisan lesz Nalad. Eleg
hezagosak az ilyen iranyu ismereteim, ugyhogy lehet, hogy rosszul
tudom es hulyesegeket beszeltem

    Sziasztok!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
+ - rpm (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sok csokit!

Kerdesem az, hogy hogyan lehetne _teljesen_ hazilagos modszerekkel
beallitani a 4 utemu, 4 hengeres Verdam fordulatszammerojet.

Van egy csomo mindenem. 220V/12V nem stabilizalt trafom, 12V/12V stabilizalo
(szivargyujtoba kotheto), 50Hz-es halozati feszultsegem, forrasztopakam,
cinem, digit. kijelzesu multimeterem.

Elore is koszi a segitseget es sok csokit a Karacsonyhoz!
L.

      _IVICZ Laszlo            
    _| Hungary - Budapest    Tel, SMS: +36 (20) 977 1097
  _|   Egyedi lepcso-, korlat- es galeriakeszites:
_|     http://www.angelfire.com/il/lepcso
+ - Sebesseg... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

>Felado :  [International]
>szakik voltok-, hogy amit a muszer mutat az annyi. Gondolj bele ha
>mindenkinek  teved az oraja 12%-14%-ot akkor nyugodtan mondhatjuk mivael
>teljesen mindegy, hogy pl.160-al mentem vagy 130-al, ugyis csak aranyokrol
>beszelunk.

Hat nem tudom, mennyire van igy, kb. 13-15 honapja volt a HIX-en vagy az
indexen egy tablazat, ami szerint az amerikai kocsik tobbsege PONTOSAN
mutatta a sebesseget, a tobbi az aktualis sebessegtol fuggoen elerte a 
+ 25%-ot is!!!!! 
Minden auto egyik fontos parametere a top speed, a tulajdonosok 85%-a
legalabb 1x kiprobalja, es szvsz nem mindegy, hogy 250 km/h "csak" 200
vagy valoban 250.
Lehet, hogy csak en vagyok furcsa, de engem igenis erdekelt, hogy mennyi
az annyi, bemerettem, es most tudom, hogy akkor megyek 90-el, ha az
ora 101-et mutat. Ez szamomra egy fontos info.

Cs.
+ - Karacsonyi udvozlet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Minden kedves listatagnak ezuton szeretnek
Kellemes Karacsonyi Unnepeket es 
Boldog Uj Esztendot Kivanni!

Koltai 16V Peter

VW Scirocco 16V
+ - autopalyamatrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

1999. dec. 23. Nepszabadsag, 7. oldal

"Matricas rendszerben kell leroniuk az M1 es az M3 autopalya hasznalati dijait 
januar 2-tol az autosoknak. A kormany dontese szerint a szgk-val kozlekedok 22e
zer forintert vasarolhatjak meg az eves, 2400 forintert a havi es 1300 forinter
t a kilencnapos vignettat."
"A matricat vasarolok igazololapot es magneskartyat is kapnak, ezek egyuttes ha
sznalat jogositja fel az autost az autopalya hasznalatara. "
"A matrica nelkuli kozlekedes szabalysertesnek minosul, igy a matricak meglelet
 a rendorseg ellenorzi. A cimke nelkuli autokra kiszabhato birsag osszege elerh
eti a 100ezer forintot."
"Az M0-as ut hasznalata dijtalan marad, az M7-esre elorelathatolag 2002-ben vez
etik be a matricas rendszert"
"Autopalya matricakat a nagyobb varosokban es a sztradak vonzaskorzteben levo b
enzinkztaknal lehet vasarolni. Tovabba forgalmazni fogja a matricakat az Autokl
ub 50 irodaja es 35 kiemelt postahivatal is"
"Az elarusitohelyeken kek-fekete felirattal jelzik, ha kaphato a matrica"

Meg egy helyen fizethetjuk a sarcot...

Koli
+ - RE: motocsere otlet VTInek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A motorcsere nem azonos tipusura bizony igen nehezkes dolog
> hivatalos uton ...
> ... beszervalok egy VTI motort, lekoszorulom a
> szamot, beutom azt ami
>  a forgalmimban van, berakom es elviszem eredetre. Ott
> kozlik, hogy rossz, adnak egy AFeset, at
> irjak a forgalmit es legalisan autozhatok gyari 35Le
> tobblettel???
> Ha nem tudjak az eredeti motorszamot(merugye at van utve
> a mostani ESI motorjaera) akkor honnan fogjak tudni vajon,
> hogy tulkepp milyen (DOHC VTEC vagy SOHC VTEC) motornak
> kellene lennie az autoban??? ...

VTI,
az 320-as E30-as BMW-knel elterjedt dolog, hogy kicserelik a hajtokarokat es
a dugattyukat a 323-asera. A dugattyu atmeroje passzol es a gyariban csak
ennyi a kulonbseg (nameg a 4 tarcsafek de most nem arrol beszelunk). Tehat
par nem-is-draga alkatresz cserejevel a 320-bol lehet 323-at csinalni.
125 -> 150 LE :) raadasul a biztositas is egy kategoriaval alacsonyab,
motorszamot sem kell atutni ... csak az elonyok :))

Szoval nalad nem lehet valami hasonlot csinalni? Ha mashogy nem megy,
meghagyni azt az alkatreszt amin a motorszam van (mar ha egyezik a ket
motornal). Igy is tok hivatalos es nem AF-es. :)
Vagy csak hujesegeket beszelek ... ? :))
   _______
 _/_______\_          BZS
 (OO=[|]=OO)    www:  http://www.extra.hu/deep
 []=======[]    mail: 
+ - Re: Nem illik egy..., Matrica*** HIX AUTO *** #602 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Nem illik egy levelben tobb levelre valaszolni. ( 12 sor )
> Idopont: Wed Dec 22 03:19:39 EST 1999 AUTO #602
...
> Egy levelben tobb levelre valaszolni az interneten  nem szokas.
> Ez resze az levelezo listak egyik aranyszabalyanak.
> Ahany tema, annyi level - ertelmes targy mezovel, ami
> tetszik - nem tetszik, az olvaso szelektalasanak alapja.
> A tobbieket tiszteli meg vele az level iroja.

Erdekes a tema. En ezt azzal a kitetellel ismertem, hogy a digest tipusu
levelezolistak kivetelevel, mert ott ugyis egy kupacban jon az egesz anyag,
tehat nem egyenkent olvasod a leveleket es a valaszokat. Oszinten szolva
meglepett a kerdes, jo, hogy feldobtad, mert engem a HIXen kifejezetten
zavarnak az 5 valasz: 5 fejlec - 5 alairas tipusu valaszok. Van olyan
alairasu es feleirasu tag a listan, aki ha egy levelben valaszolna 5
helyett, akkor levelenkent 21 sort sporolna meg a listanak - nem mintha
kulonosebben zavarna az a +7-8 kbyte, de ha nekem valasztanom kellene,
inkabb az "egy levelben az osszes valasz" tipust favorizalnam -
termeszetesen ertelmes subjecttel. Ha pedig egy HIXben 5-szor latom ugyanazt
a tizsoros alairast, akkor azt inkabb utalom, mint nem.

Szoval, jo lenne, ha errol a kozvelemeny kutat asna, akar nekem is irhattok
mondjuk "HIXAUTO..." kezdetu subjecttel ezzel kapcsolatban - en egyelore egy
levelben valaszolok tovabbra is, de amint meg valaki ugy gondolja, hogy a
tobb valasz jobb, akkor fejet hajtok elotte.

> ui: Az pedig, hogy mikor kell egy vitat maganlevelezesbe
> folytatni - kello aranyerzek kerdese.

Szentigaz, bocsanat mindenkitol. Sajnos nehezen allom meg, hogy az
"egyenlitest" ne dobjam be a kozosbe, ha a szemelyes szidalmakat is oda
kapom.

> Felado :  [Slovak Republic]
> Temakor: Matrica ( 14 sor )
> Idopont: Wed Dec 22 01:00:16 EST 1999 AUTO #602
...
> Hogy is van ez? Minden autopalyan kotelezo a matrica? Mennyibe
> is kerul? Van tobb fele is? M1...M7 ua a matrica ervenyes?

Nem, az M7 meg ingyenes, az M5-re meg nem ervenyes a ragacs - valszeg
2001-tol az lesz, amikorra az M7-es felujitasat (ertsd: emberi allapotra
hozasat) igerik.

udv, boldog Karacsonyt mindannyiotoknak.

Akos
+ - Re:fogas kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Ivicz Laszlo irta:

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: fogas kerdes ( 20 sor )
>Idopont: Tue Dec 21 14:43:29 EST 1999 AUTO #601
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
>Sok csokit!
>
>A Verda km-orajaban levo kis muanyag fogaskerek megdoglott. Ennek
>folyomanyakeppen tavolsagot keptelenek vagyunk merni. Ahany oreg Audit vagy
>VW-t lattam, mindnen szet volt nyilva az ominozus fogaskerek. Ma szereztem
>egy hasznalt km-orat es ebben is rossz. Ez mar a negyedik. Valami tipushiba
>lehet. Kerdesem hozzatok (nem utolsosorban mdecsi urhoz), hogy hogyan lenne
>ez az alkatresz potolhato. A ragasztas - legalabbis eddig - nem vezetett
>celra; lehet, hogy nem a megfelelo ragasztoval probalkoztam? Nem lehet
>valahol ezt a kis alkatreszt legyartatni? Mondjun nem feltetlen muanyagbol,
>hanem valami fembol? Vagy baromi dragan jonne ki? Szerintetek mit
>csinaljak - tavolsagot merni marpedig muszaj.

Nos az alabbi cimet tudnam ajanlani:

Sarkozi Janos mech. muszeresz
tel: (1) 302-1156
Budapest, VI. ker.
Vorosmarty u. 42.

Nekem 1 Sony autoradioba csinalt fogaskereket a ledaralt muanyag helyett.
Minta alapjan legyartotta, pontosan olyan lett mint az eredeti, de ez
sargarezbol van.
Nem is volt draga, kb. 1000 Ft-ot fizettunk egy 2 reszes fogaskerekert.
Szoval ha elviszed a mintat, akkor szerintem siman megcsinalja, kb. fel ora
alatt kesz volt. 

Udv es kellemes unnepeket valamint BUEK mindenkinek:

	Marczi
+ - Matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Jellemzo a hazai viszonyokra, az autopalya-rendszerhez hasonlo hebrencs
kapkodas. Eloszor megepitjuk a kapukat, majd rajovunk hogy hulyeseg
volt megcsinalni. 3 milliard Ft SUTTY ! Ki az ablakon !
Es ki fogja megfizetni ??? Aki kotelezo jelleggel rakenyszerul megvenni
a
matricat. Es mi lesz azokkal, akik nem hajlandoak egy ut miatt megvenni
a legkisebb (egy heti) cimket ?
Majd terhelik azon utak forgalmat, melyek tehermentesitesere epult az
autopalya.
Es az M7-el mi lesz ??? Mert amig nem lesz rajta normalis utburkolat,
addig en biztosan a 70-es uton fogok kozlekedni. Ambar ahogy a
magyar szokasokat ismerem, valoszinuleg az okosok oda is kitalaljak
a matricat. Vagy elotte oda is kapukat epitenek elotte, hogy legyen
mit lebontani ???

Kellemes Karacsonyi Unnepeket, es Boldog Uj Evet Kivanok !

Peter.
+ - R19 valto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

>deejaytiszy mint renault konzulens, otleted van? :)

nem vagyok szerelo, mint mondottam, en kalapaccsal oldanek
meg minent... szoval elo a porolykalapacsot, azt' hadd
szoljon!! :-)

udv, deejaytiszy
+ - Meg izomabb Clio (250 LE) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Akkor pontositok, mert ugy latom homaly van e teren.
Adott 3 autotipus: 
Peugeot 206 2.0 (??)
R. Clio RS 2.0 16V
R. Clio Trophy 3.0 24V

A Peugeot 206-bol keszult egy 4 meteres nyujtott valtozat
4000 db-ban, hogy beferjen a WRC kategoriaba. (egeszen
pontos informacioim errol nincsenek). Hajdanan a Peugeot
Hungariatol is volt egy listatarsunk, Tom. Itt vagy meg,
Tom?

A 2.0-as CLio, amit VTI eloszor emlitett, teljesen szeria
darab, normal felepites, 177 LE, tavasztol kaphato.
Versenyhez semmi koze (1enlore)

A 3.0-as CLio mar futo 1999-es verseny darab UTCAI valtozata
lesz. KOZEPMOTOROS, 250 LE, TIZMILLIO forintert.

Szoval van ket bestiaja a Renault-nak...


udv, deejaytiszy
+ - Szervizkonyv (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Most jutott eszembe.
Nem csak gyari szervizkonyvet lehet vezetni.
Szervizeltunk egy Fiat Temprat annakidejen. Par eve.
A fazonnak minden fel volt irva egy fuzetbe.
Az olajcsere, minden alkatreszcsere. Minden szerviz!
Es nem szakszervizbe hordta a kocsijat.
Az auto kb. 6 eves volt. De ugynezett ki mint amelyik most jott a
gyarbol.

Kerdesem:
Vezet itt koztunk valaki ilyen konyvet?

Velemenyem:
A gyari szervizkonyv semmit sem jelent. Minden a gazdan mulik.

Kellemes Unnepeket!

Teeby
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - hengerenkenti befecskendezes nem.... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Dizelben tudtommal csak hengerenkenti van.
Persze van kozos gyujtocsoves is, de az is hengerenkent fecskendez.

Szerintem a level iroja KOZVETLEN-re gondolt.
Ami ugye az elokamra nelkulit jelenti.
A mostani sdi, hdi, cdi, gdi stb. (az stb az a satobbi) :-)
Persze ez sem uj dolog mert a legtobb autogyar mar gyartotta ezelott 10
evvel is.
Csak mostanra tokelyre fejlesztettek.

Szoval szerintem, a kozvetlen akart lenni az a szo.

Udv
Teeby
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - Re: ajtozar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

> >> a zarnak az a baja, hogy bezarni lehet, de kinyitni mar nem tudom.
> >> nem lehet abba az iranyba elforditani a kulcsot. ez szerintetek mi
> >> lehet?
> >Nalam a hatso ajto (Golf I, 5 ajtos :-))) zarja csinalta ugyanezt...
>
> szinte minden 5 ajtos kocsi atka, ahol nem gondoltak arra, hogy a
> kulcslyukat lefedjek. A Karoly altal javasolt megoldas szvsz csak
> ideiglenes, arrol van ugyanis szo, hogy telerakodik porral, es
> valami mindig elkezd szorulni. Ha lehetoseged van, probald meg
> szetszedni is kitisztitani, atkenni mindent, ami mozog. Ha
> nincs, akkor marad a kivulrol valo olajozas.

Nalam meg az Opel 5. ajtoja. Emiatt az elso fagy kornyeken
nemi olajjal telenyomva, a haverom levegovel kinyomatja
a folosleges olajat es vele a kosz egy reszet is. Igy kibir
1 evet. De amint jelentkezik az elso alkalommal, hogy
nincs kedve nyilni, azonnal rohanok hozza.
Nalam letszukseglet a hatso ajto nyitasa.

A jokivansagok a masik levelemben.

Udv. Tibi
+ - Re: Miert raknak dieselt szemelyautoba ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

A multkor valaki allitotta, hogy a diesel nem valo
szemelyautoba, hanem csak teherautoba.

Most eszembe jutott, hogy mi a csudanak gyartanak
annyi fele motort ? Sokkal kevesebb gondja lenne a
gyaraknak, rengeteg tervezo munkat es gepet takaritananak
meg, ha az adott tipust csak egyetlen motorral gyartanak.
Minek a motorvalasztek ? Nem ertem !
Hiszen az autot mindenki csak arra hasznalja, hogy eljusson vele
valahonnan valahova es a csomagjait is el tudja vinni.
Az auto festese is kozonbos. Teljesen mindegy, hogy milyen
szinu. Sokkal olcsobb lenne minden autot  azonos szinure
festeni.
Vagy rosszul gondolom ?
:-)
:-))))

Boldog karacsonyt es uj evet kivanok a
lista minden olvasojanak !

Udv. Tibi
+ - Y2K (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv a Listanak !

A mai az utolso mukanapom, igy en is bucsuzom egy idore:

Mindenkinek koszonom a segito hozzaszolasokat es
tippeket... es egyaltalan, hogy kozottetek lehettem !!!

Kellemes karacsonyt es bekes, boldog uj evet Mindenkinek !

"Ezer ev mulva" ugyanitt ! :-)))

Udv.
T.Csaba

ui: Tibi legyen ujra Teeßy ! :-)))
+ - Re: ajtozar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> szinte minden 5 ajtos kocsi atka, ahol nem gondoltak arra, hogy a
> kulcslyukat lefedjek.

Hat az oregeecske Golf-on erre valoban nem gondoltak :-(

> A Karoly altal javasolt megoldas szvsz csak
> ideiglenes, arrol van ugyanis szo, hogy telerakodik porral, es
> valami mindig elkezd szorulni. Ha lehetoseged van, probald meg
> szetszedni is kitisztitani, atkenni mindent, ami mozog.

Jol hozzaferheto es nem is tunik bonyolultnak (a szo eredeti, 
nem pejorativ ertelmeben primitiv :-) de amig melegebb ido volt, 
lusta voltam, most meg a hidegben annyi kedvem sincs 
hozza... :-((( Tavasszal... :-)))

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay

P.S.: Azert nem art, ha a hatso ajto is uzemel: meg a Trabi 
kombival jartam jo par evvel ezelott ugy, hogy a haz elott ket 
nagyarcu :-( lakotars olyan kozel parkolt jobbrol, balrol a Trabi 
melle, hogy egyetlen behatolasi pontkent a hatso ajto volt 
hasznalhato :-))))
+ - Re: Matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> Hogy is van ez? Minden autopalyan kotelezo a matrica? Mennyibe is
> kerul?

Az M1 es az M3 autopalyakrol esett most szo, januar elsejetol 
ezek lesznek matricasok. Lesz heti, havi es eves matrica, az 
arakra nem emlekszem, mert nem erint es mert vezetes 
kozben hallgattam a radioban :-)) De konkret arakrol volt szo!

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay
+ - Re: Subscribe (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Masodszorra sem? :)

www.hix.com

> wrote in message news:...
> Subscribe
>
+ - wankel henger (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves SzaboZE !

Termesztesen A henger itt nem szo szerint ertendo . Csak az erthetoseg miatt
irtam igy. Mint mar emlitettem nekem van egy szetszedett wankel blokkom.
Ugyhogy remelem elhiszed nekem , hogy en is tudom , hogy nincs henger a
wankelban.


sanzi
+ - Karacsonyi ajandek.... W123 300D (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali HIX-autosok!

  Karacsonyi ajandek.... W123 300D jerevani radio modra. Az ev utolso
munkanapjara a baratom hozott egy fenti autot hutoradiator cserere. Sok
meglepetest szerzett nekem a a Merci. Nem gondoltam volna, hogy az a
hatalmas muszerfal mindossze 4+1csavarral van rogzitve, semmi massal. A
Trabant motor meretu futotest meg ketto anyaval....
  Napkozben olyan erzesem volt, mint a primadonnaval. Levetkozve mar nem
olyan vonzo.... Eszembe jutott Csendi is, akinek hasonlo markaju auotja
van.
  Legyeetek jok es sok csokit!
                                              Levente
--
Mission Critical OP-rendszer???
Az olyan, mint egy bombano es egy Ferrari F40..... Egyik sem a tied....

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS