Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 753
Copyright (C) HIX
2000-05-22
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 [HIRDETES] Elado Polski Fiat 126p (mind)  10 sor     (cikkei)
2 tolatas (mind)  8 sor     (cikkei)
3 HELP !!! Szarvasteszt (mind)  41 sor     (cikkei)
4 fogyi (mind)  12 sor     (cikkei)
5 FIAT PUNTO (mind)  27 sor     (cikkei)
6 skoda (mind)  6 sor     (cikkei)
7 Gyerekules (mind)  8 sor     (cikkei)
8 [K] Enforcer taviranyito tok (mind)  11 sor     (cikkei)
9 Re: traffipax lista (mind)  10 sor     (cikkei)
10 Kell-e KRESZ ? (mind)  17 sor     (cikkei)
11 Elado Opel 1.6 16V motor (mind)  14 sor     (cikkei)
12 Re:polirozas (#751) (mind)  21 sor     (cikkei)
13 Hello Ed,Kocsisok! (mind)  14 sor     (cikkei)
14 megint egy regiseg (mind)  151 sor     (cikkei)
15 re:schoenefeldi repter (mind)  25 sor     (cikkei)
16 tehergepkocsiba hatso ules (mind)  17 sor     (cikkei)
17 Renault Laguna (mind)  7 sor     (cikkei)
18 Astra kapcsolasirajz (mind)  15 sor     (cikkei)
19 Elado gumik (mind)  14 sor     (cikkei)
20 Traffipax, meg mindig... (mind)  31 sor     (cikkei)
21 Re:Tolatas (mind)  63 sor     (cikkei)
22 Re: tolatas (mind)  28 sor     (cikkei)
23 Re: Szarvasvadaszat (mind)  56 sor     (cikkei)
24 nyomatek/teljesitmeny -> kornyezetszennyezes (mind)  21 sor     (cikkei)
25 Traffipax (mind)  15 sor     (cikkei)
26 Vectrarol (mind)  16 sor     (cikkei)

+ - [HIRDETES] Elado Polski Fiat 126p (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elado a fent emlitett gepjarmu!!
1985-os gyartasu - 1988-as uzembehelyeze'su", kora'na'l jobban kinezo:
Vizsga: 2001. 07-ig van rajta, eredetigazolas van.

IRA'NYA'RA : 180.000 Ft

Erdeklodni:
                 
                 +36-30-941-75-05  /Arpi/
                 +36-30-245-38-25  /Peter/
+ - tolatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Csodalom a kamion- es furgonsoforoket meg azokat, akik tudnak
>tukorbol tolatni. En is szeretnek megtanulni...

Nem olyan ordongos dolog, csak egy kicsit gyakorolni kell.
A kovetkezo talalkozon rendezhetunk tukorbol tolatos versenyt !
Ha esetleg hozna valaki utanfutot ugy meg erdekesebb lenne :)))

Zotya
+ - HELP !!! Szarvasteszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok , szia Peter.

>Sürgösen  tanacsra lenne szüksegem! 20.-an este elütöttem egy, szarvast
>LAKOTT TERÜLETEN  belül egy keresztezödesben.
>Csak kotelezom van .
>Kerdesem a kovetkezo: KI ILYENKOR A FELELOS ?
>Ha valaki mar tapasztalt
>mar ilyet
>orulnek ,ha leirna mit tudott intezni
Ez az eset velem ugy 9 eve tortent, igaz nem szarvassal hanem ozikevel. Nem
akarlak elkeserietni de sokat kell majd jarkalnod igazad erdekeben. Tehat az
ugyintezes menete. Es egy tanacs. Az osszetort jarmuved elejet ne tisztisd
meg !!!! Ugymond maradnak arulo szorszalak a szarvas szorzetebol. Ezek
eltavolitasa eseten a vadasztarsasag nem fogja neked igazolni a vadkart.
1, Elmesz az illetekes helyi vadasztarsasaghoz es igazolast kersz a vadkarra
vonatkozoan. Ezt az igazolast csak a fovadasz adhatja ki. ( Alltalaban akkor
nincs ott amikor elmesz oda az igazolasert. ) Eloszor a fovadasz kerdezi hol
a vad amit elutottel, ha azt mondod, hogy elszaladt neked meg kell mutatni
neki a torott jarmuvedet es ha van rajta arulkodo jel pl. szorszal. Meg kell
mutatnod neki. Ekkor ir egy igazolast a biztosito fele amelyben elismeri a
vadasztarsasag a vadkar fogalmat. Utana menj a biztositohoz ahol a
karesemenyt rendezni tudod. Ha csak kotelezod lenne akkor is fizet a
biztosito. Igyekezz minnel tobbet kipreselni beloluk. Jotanacs !!!!!!! Soha
se fogadj el penzt, csak ugy, hogy szamla elleneben, vagy akivel
megcsinaltatod az tudja rendezni szamlaval igazolva a teljes koltsegeket.


Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L

Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ; HIX autos matrica kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - fogyi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>Ugyanis a hatosagokat _nem erdekli_, mennyit
>eszik az autod,

Dehogynem, minnel tobbet, annal tobb jut nekik az adobol :(

Bye

Fresi BacSi

u.i.: Eloszor poennak szantam, de sajna nem az.
+ - FIAT PUNTO (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Lista es annak aktiv, passziv es olvaso Tagjai!

	Egy honapja vettuk at vadonat uj metalzold FIAT PUNTO 1.2 ELX-unket. Elotte eg
y OPEL CORSA 1.5D-t gyotortunk, mintegy 7 evig. Az auto nagyon a szivunkbe lopt
a magat azota, tele van otletes megoldasokkal, apro segitsegekkel. Az egyetlen 
problemam, amiert ebbe a levelbe belefogtam, hogy a gazpedal olyan puha, hogy t
artani kell a labamat rajta, vagyis hosszu tavon elzsibbad (marmint a labam, a 
pedalt meg nem kerdeztem :). A cegnel, ahol dolgozom (ERICSSON) ASTRA-kkal jaru
nk, es azoknak olykor olyan kemeny a gazpedalja, hogy tenyleg oda kell lepni, h
ogy elinduljon. Nem tudom, hogy ez-e az idealis, de nekem jobban fekszik. 
	Tanacsot szeretnek kapni azzal kapcsolatban, hogy ezen lehet-e valtoztatni, va
gyis inkabb arra, hogy ha odamegyek egy ilyen problemaval a szakszervizbe, hany
an fognak engem korberohogni. Tehat erdemes-e foglalkozni vele, ha igen, inkabb
 otthon a kiskalapacsot hivjam segitsegul, vagy valami szakembert?? 

	Segitsegeteket elore is koszonom...

    Aaron

U.i: Elvezettel olvastam a nagy motor - kis motor szoparbajt. Csak azt nem tudt
am eldonteni, most melyikhez is tartozzon az en kis szivem csucske :)

???????????????????????????????????????????
?                                         ?
?             ?
?                                         ?
???????????????????????????????????????????
+ - skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

irjatok erre a cimre 
egyenesen Wolfsburgbol ez tuti igaz (wolfsburg=vw kozpont):
A VW markai kozul a Skoda toronymagasan minosegbiztositasi versenyben az
elso,igaz az anyavallalatnal nem szivesen beszelnek errol.
csa
laci
+ - Gyerekules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Negy gyermekem van es gyerekules nelkul eddig egesz jol tudtunk utazni.
Sokmindent hallottam a kotelezo gyerekulesekrol, de szeretnem pontosan
tudni, hogy mikor, kinek es milyen jarmuben  kotelezo.

Tudtok-e egy jo linket, ahol ennek utana tudok nezni? Egyebkent is jo
lenne, ha az aktualis KRESZ szabalyokat valahol bongeszni lehetne.

Zsolt
+ - [K] Enforcer taviranyito tok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egy Enforcer 100-as riaszto taviranyitomnak letorott az egyik gombja.
Ha lenne valakinek, egy ilyen hasznalaton kivuli
taviranyitoja/haza/tokja/stb.. kuldjon legyszi egy mailt, megegyezunk.

Az is irjon, aki tudja, hol lehetne ilyet szerezni.

Koszonettel:

Tiba


+ - Re: traffipax lista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A Reitter Ferenc utca is gyanus...

Husz, vagy huszonot eves tortenet...hogy igaz-e nem tudom.
Amikor meg lampas keresztezodes volt a Robert Karollyal,
akkor keresztbe az aszfalt alatt volt az erzekelo es pirosnal
csinalta a fotokat egy szurke doboz az oszlopon.
--
Meszaros Geza
ui: a ciposdoboz nagysagu uvegablakos dobozokat nap-mint-nap
lattam. Evekig arra jartam dolgozni.
+ - Kell-e KRESZ ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho,


KELL-E KRESZ ?
Sokszor erzem magam is, hogy en a KRESZ folott vagyok, 
jobban tudom. A Birkak csak menjenek en logikusabb vagyok. 
Ez addig igaz mig egy masik hasonszoruvel nem
talalkozik az ember:
A 2A uton egy kanyarban egy dzsip a zarovonalon kezdett 
elelozni. Viszonylag belathato is volt a kanyar. A kovetkezo
pillanatban a dzsip bal elejet es az oldalat lebontotta
valami. Csak femdarabokat taalaltak hat az egy motoros
volt 240-el. Az egyik hatul ulo utast _sulyos_ 
koponyaserulessel vittek korhazba.


Bby
+ - Elado Opel 1.6 16V motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem mindenkinek.

Regi almom teljesult, sikerult beszereznem egy jo allapotu 
Calibra motort es valtot, amit be kivanok helyezni az 
Astramba. Eme akcio kereteben eladosorba kerul a bent levo 
kifogastalan allapotu motor az osszes tartozekaval egyutt, 
ugymint: 1.6 16V motor, sportvezermutengellyel, 
sportleomlo, valto, direktszuro. Az egesz cakkumpakk 120LE. 
A reszletekkel nem szeretnem terhelni a listat, akit 
erdekel kerem irjon az alabbi cimre.

Koszonettel, Pocza Zoltan
www.tuningcenter.cjb.net

+ - Re:polirozas (#751) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >Szerintetek lehet/erdemes hazilag polirozni egy
> >(metalfenyezesu) autot? (mondjuk kezi furogepbe
> >fogott rongykoronggal) Ha igen, hogy csinaljam,
> >mi kell hozza?
> 
> Hogy a metalfenyezest lehet/erdemes-e polirozni, azt nem tudom.
> De nekem a korongos modszer nem valt be. Egy hangyaf..nyi
> excentrikussag, es maris ut mint az allat. En szepen

En a TVShop-fele tepozaras, furogepbe foghato korongtartot hasznaltam.
Ezen van egy csavar, amit kilazitva flexibilis lesz a tengelye. De
legkozelebb kiprobalom a rezgocsiszolot is. Csak azt nem tudom, hol lehet
szerezni autopolirozashoz valo anyagot, amit ra lehetne fogatni. Az
autopolirozo keszulekhez, amit idorol idore a Metroban 8000 korul arulnak,
ketfelet is adnak. Szerintetek kaphato ez kulon is?


  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - Hello Ed,Kocsisok! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Most mar biztosan az en automat lattad a Csokonai utcaban 2x is!
:-)(<-ezt a karaktert sem lattam me'g!
A kettospont-kotojel-zarojel leutese utan ezt adja fel automatikusan.)
CRM-316 a pontossag kedveert.Na,hat o:rulok neki , hogy nem raktam ki
hiaba.Remelem most
 mar valami talalkozora is eljutok.Bar a Vollner felen ott voltam.
Egyebkent Csokonai utca van vagy tiz kulonbozo keruletben a terkep
szerint:-(.(<-egesz pofas ,nem?)
Mentosok,tuzoltosok orulnek neki biztos.
Eljen a HIXAuto matrica!


Kiss Zoltán	

+ - megint egy regiseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A FIGYELMETLENEBBEK KEDVEERT KOZLOM, HOGY AZ ALABBI IRAST 1998 MAJUSBAN
KULDTEM A HIX AUTOBA, EZ MOST EGY VALTOZATLAN UTANNYOMAS.
----------
Mint igertem, most a tisztasagrol ejtek par szot.
Az Otto-motorban benzin-levego kevereket egetunk el. A benzin-levego elegy
csak 1/14 tomegaranyban keverve kepes munkavegzesre a motorunkban. Ezt a
keveresi aranyt hivjak lambda=1-nek. Ezen ertek korul csak egy igen szuk
tartomanyban tudunk valtoztatni. Ha tobb a benzinunk, akkor dus keverekrol
van szo (lambda >1), ha kevesebb, akkor szegeny keverekrol beszelunk
(lambda <1). Dus keverekre van szuksegunk hideginditashoz, gyorsitashoz,
nagy teljesitmenyhez. Szegenyebb
keverekkel is beeri a motor allandosult uzemallapotban, motorfek uzemben.

A karburatoros motorok tobbe-kevesbe allando keveresi aranyt kepesek
bizositani, megfelelo csavar elallitasaval ezt a keveresi aranyt mi
modosithatjuk. Emellett beepitett hidegindito es gyorsito rendszerek
gondoskodnak a dusabb keverekrol gazadashoz es hideginditashoz, valamint
elektromagneses uresjarati fuvoka az uzemanyag elzarasahoz, ha motorfek
uzemallapot all elo.

A befecskendezos motorok valamivel jobban szabalyozhatoak, illetve a lambda
szondaval is rendelkezo motorok kepesek a kipufogogazok osszetetelebol a
beszivott keverek milyensegere kovetkeztetni.

Az Otto-motorok fo szennyezoi a CO (szen-monoxid, amely tokeletlen eges
eseten jon letre), a HC (elegetlen szenhidrogenek, ha sok az uzemanyag a
beszivott keverekben) es a NOx (nitrogen-oxidok). A klasszikus ketutemu
motorokban kevesebb CO keletkezik, viszont rengeteg HC-t bocsatanak
ki.Atoblitesnel a szivo es kipufogo res egyidejuleg nyitva van, emiatt
benzin-levego-keverek is jon ki, ill. marad benn "fust" is. Mivel a fustot
ujra egeti, a CO artalmatlan CO2-ve eg el, de a kozvetlenul a
kipufogoba tavozott benzin miatt a HC magas aranyban szerepel a
kipufogogazban. A korszeru ketutemuek esetenkent rendelkeznek
kipufogoszeleppel, ill. befecskendezosek, igy a benzin-levego keverekbol
sokkal kevesebb jut a kipufogoba.

Sajna ezek a motorok meg csak kiserleti stadiumban vannak. Az igazi persze
egy ketutemu, kipufogoszeleppel epitett kozvetlen befecskendezesu (GDi),
katalizatoros Otto-motor lenne, tisztasag es hatasfok szempontjabol is.
(Ugyanez dieselben, teherauto meretben mar letezik!) A fust ujraegetesenek
CO-csokkento hatasat felismerve fejlesztettek ki (BMW-> SLS-Sekunder Luft
Systeme) a kipufogogaz-visszavezetest. Ez arrol szol, hogy adott mennyisegu
kipufogogazt folyamatosan visszavezetnek a szivocsobe, igy a motor csak
reszben szivja a tiszta (?) kornyezeti
levegot. Hatasat lasd fentebb. A megoldas mara annyira elterjedt, hogy
magara valamit is ado motorgyarto ratervez valami ilyent is a motorjara.
(Az Audi is.)

A fo gond az, hogy a szennyezok mennyisege nem ugyanolyan iranyba valtozik
a keveresi arany valtoztatasaval. Ha a kevereket szegenyituk, csokken a CO
es HC erteke a kip. gazokban, de egyre tobb NOx keletkezik,es forditva. A
lambda =1-nel kapjuk az optimumot, ha csak a tisztasagra figyelunk. Ha a
teljesitmeny is erdekel minket, akkor orulhetunk a kis NOx ertekeknek,
viszont a CO magas (4-5%) ertekeket is felvehet.

A lambda-szonda az urkutatas mellektermeke. 2 kulonbozo fem talalhato
benne, amelyek kozott meghatarozott gaz-kozegben elektromos feszultseg
merheto. A feszultseg nagysagabol kovetkeztethetunk a gaz
karosanyag-tartalmara, es igy a beszivott keverek
milyensegere.(dus-szegeny). A lambda-szonda a mar vizsgalt kipufogogazzal
nem tud mit csinalni! Tobbek kozott ezert nem lehet egy lambda szondas auto
sem un.null-emisszios jarmu. (ZEV-Zero-Emission-Vehicle).

A kipufogogazok utankezelesere azonban van lehetoseg. Vannak olyan anyagok,
amelyek kemiai szempontbol aktivak. Mas anyagokkal erintkezve azokban
kemiai reakciokat inditanak meg, de a folyamat vegen ugyanugy maradnak,
mint elotte voltak. (Bocs, de a kemia nem az en nyelvem.) Ezek a
katalizatorok. A mi szemszogunkbol nezve a katalizator egy olyan alkatresz,
amibe belemegy a CO, HC, NOx, es kijon belole CO2, viz, N2 es ilyen
artalmatlan dolgok. Technikailag ez egy kipufogodob, ami a motorhoz egeszen
kozel helyezkedik el. Keramiabol eloallitanak egy porozus szerkezetu
testet.(mintha osszefognank egy csokor nagyon vekony szivoszalat). Ennek jo
nagy a felulete, igy nagyobb az esely, hogy a gazreszecske erintkezik vele.
(A felulete akar 50.000 m2 is lehet!) A keramia hordozora felhordjak a
kemiailag aktiv anyagot (ami katalizal,alt. platina), es mar be is lehet
epiteni. Az olommentes benzin azert nem alkalmazhato, mert az olom megtapad
a kat. feluleten, es igy elzarja
azt a kipufogogazoktol. Innet kezdve az autonk vigan megy, csak szennyez.

A katalizator azert van a motorhoz kozel, mert csak magas homersekleten
mukodik rendesen. Ha kozel van, akkor pedig elobb felmelegszik.
(katalizatoros autot nem szabad magas fuben leallitani, mert kepes
felgyujtani a szaraz fuvet!). Tobbek kozott ez a magas uzemi homerseklet
okozza a kat. veges elettartamat. 80-100ezer km alatt ugyanis meglehetosen
jol szeteg a keramia hordozo is, meg a lemezelest is kikezdi a rozsda.
Emellett alaposan el is szennyezodik, es nem tudja hatasat kifejteni. A
motor ettol mukodik (esetleg kicsit maskepp a megvaltozott fojtasviszonyok
miatt), csak a jargany keptelen teljesiteni a kat. jarmuvekre vonatkozo
gaztisztasagi hatarertekeket.

A katalizator teljesitmenycsokkentese: 1. a porozus felepites miatt
fojtaskent jelentkezik a kipufogorendszerben 2. a lambda-szonda
(programozastol fuggoen ugyan, de) altalaban a tiszta uzemet es nem a max.
teljesitmenyt tartja szem elott. Emiatt egy sima befecskendezos jarmure
szabalyozott katalizatort epitve (mostmar tudjuk, hogy nem is a katalizator
a szabalyozott...) fellep nemi teljesitmenycsokkenes ( 4-5-6 LE), de ezt le
kell nyelni. Ma mar (ill. evek ota) a versenysportban is kat. autok
mozoknak. Ennek a folyamatnak uttoroi voltak az egykori DTM-es turaautok,
es  tudomasom szerint a rallye VB szereploi is katalizaltak. 

Jo tudni, hogy a kornyezetvedelmi vizsgalaton ("zold kartya") az uresjarati
emissziot vizsgaljak. Tehat csak az alapjaraton ketyergo motor
kipufogogazat vizsgaljak, ill. a hatarertekek is erre vannak megallapitva.
Gazadasra, ill. terhelt allapotban ezek az ertekek elmennek a holdba,
nagyon mas jon ki, mint uresjaraton. 

A diesel katalizatort azert nem egyszeru megvalositani, mert az Otto-ra
jellemzo gazok (CO,HC,NOx) roppant kis mennyisegben fordulnak elo a
kipufogogazaiban. Ehelyett viszont a nem tokeletes eges soran keletkezo
koromreszecskekkel kell v.mit kezdeni. (Innet is latni, hogy a dieselben
sokkal nagyobb lehetosegek rejlenek. Az allando legfelesleg miatt az
Otto-ra jellemzo CO, HC es NOx ertekek szinte  elhanyagolhatoak, a korom
mennyiseget pedig jol tudjuk befolyasolni az eges  milyensegevel. Finomabb
porlasztas (<-nagyobb bef. nyomas, tobblyuku fuvoka,
tobblepcsos befecskendezes) eseten az eges tokeletesebb, kevesebb (esetleg
semmi) korom keletkezik. Az Otto-motorban mindig keletkeznek szennyezok,
legfeljebb kezelhetoek, a dieselben az eleve keletkezo mennyiseget is
csokkenteni tudjuk!)

Diesel motoroknal az un. K-tenyezot merik, ami a kipufogogaz maximalis
koromtartalmat jellemzi. Ezt teljes terhelesnel kellene vizsgalni, mert
ilyenkor jut be a legtobb uzemanyag, ilyenkor legtobb a korom. (Aki mar
latott az EuroSport adasaban Tactorpulling-ot, az sejti, mirol
beszelek.Alapjaraton szep tiszta, aztan amikor minden tartalek uz.anyagot
odanyom szegenynek, akkor egy a cso keresztmetszetevel  megegyezo atmeroju
tomor fekete fustrud jon ki belole) De teljes terhelesnek megfelelo
uzemallapotot tul bonyolult eloallitani (gorgos telj.mero pad kell hozza,
uton szinte lehetetlen) ezert kitalaltak a szabadgyorsitasos probat. Ez
annyit jelent, hogy hirtelen (max. 0,2 s (?, a szabvany ezt rogziti) alatt
utkozesig kell nyomni az  alapjaraton jaro gep gazpedaljat. Az ilyenkor
kopott fustcsomo "tomorseget" merik. A
kipufogocsoveg utan x cm-rel(szabv.) atvilagitjak a fustot, es a
fenyelnyelesbol kovetkezik a koromreszecskek szama.

Mivel a korom szenbol van, el lehet egetni, csak ehhez ido kell. A diesel
motorok oxidacios katalizatoraban ez tortenik, de a reszleteknek utana kell
neznem. (I'LL BE BACK!) Kat.dieselt gyart egyebkent a Peugeot (405 XRd kat)
es a VW is. 1,9 TD (NEM TDi, mert ez meg egy elokamras diesel). A turbo itt
az allando legfelesleget biztositja, nem a telj.noveles a celja. (lasd a
TDi irasomat. Allando legfelesleg, stb.)
Ezert csak kb. 60 LE, es nem 85-90. Megtalalhato a Golf / Jetta / Vento
ill. a Seat Toledo egyes darabjaiban.

Az itt leirtakbol is lathato, hogy viszonylag tiszta uzemu autot nem is
olyan egyszeru elkovetni. Legkozelebb a teljesitmenynoveles lehetosegeirol
fogok elmelkedni. Vagy az aktiv es a passziv biztonsagrol. Elobb-utobb
mindegyikre sor kerul. Addig is sziasztok.

Fogash
-----------

+ - re:schoenefeldi repter (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>szovjet teherszallito repulogepek figurait
>megcsodalni (a nemet legiero Tornado vadaszbombazoit lealaztak ;) ),
>hatraszalto Eurocopter Tigerrel, Messerschmidt-109 vs. Mustang
>"legicsata"

Szia!

Mivel az AUTO is atment mar repulos listaba, ezert valaszolok ide.
1. Azert meglesnem a teherszallitokat, amint murepulofigurakkal hirtelen a
Tornado moge kerulnek. Eleg nehez elhinni.
2. Nem tudom, hogy Te tudod-e, de tudtommal (be szep, harom tud... 8 szoban
:)) olyan Me-109 nincs, amelyben eredeti motor lenne. Bar nemreg osszeraktak
egy az eredeti Daimler Benz 60X-el (az elso befecskendezos motor a vilagon
!!!) , az viszont lezuhant, es kiegett. A kiallitasokon resztvevok mind
spanyol gyartmanyok szoktak lenni RR Merlin motorokkal, ami a Mustangokbol
lehet ismeros.
3. Mostanaban volt a Memphis Belle, abban is a spanyol legiero egykori
Me-109-esei repkedtek. Azert az egyik legjobb, es legigenyesebb film volt a
temaban.

Erdekes lehet ez a repnap. Szivem szerint meg is neznem, ha nem No-ban
lenne. Valaki mas nem erdeklodik meg utana?

udv: yerico Pécsről
(Pápai Tamás)
+ - tehergepkocsiba hatso ules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Vadiúj vagyok a listán, ezért lehet, hogy egy nem régi témát hozok újra
szóba. A vállalkozásomnak szeretnék vásárolni egy Citroen Berlingo/Peugeot
Partner tehergépkocsit. Szeretném, hogy alkalmanként ne csak 2 személy
ülhessen be, hanem a hátulra beszerelt ülésre is.
Már több helyen érdeklődtem ez ügyben, de mindig más választ kaptam. Azt
tudom, hogy a KRESZ megengedi a raktérbe szerelt üléssorban a
személyszállítást. Ugyanakkor azt hallottam, hogy ha észre veszik a hátsó
ülést a rendőrök, vagy a pénzügyőrök, megbüntethetnek, sőt a rendszámtáblát
levehetik. Már láttam ilyen típusú teherautót, melybe hátsó ülés sort
szereltek be, és a márkakereskedők is vállalják a beszerelését.
Ha valaki tudja a törvényt/rendeletet, vagy már van tapasztalata (kiskapuk)
ebben az esetben, azt kérem írja meg nekem, sokat segítene.
Sziasztok!

Szabolcs
+ - Renault Laguna (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Komoly vevő lennek kb. 3 eves, lehetoleg nem sotet szinu, szervizkonyves
Renault Laguna tip. szgk-ra, 2
literes motorral, klimával, ABS-szel és egyeb extrákkal, realis aron.
Amennyiben van
ilyen kinalat, küldjon e-mailt a  cimre, vagy
hivjon a (20) 96-21-543-as telefonszamon.
Hargas Gyula
+ - Astra kapcsolasirajz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok
Segítsegre lenne szuksegem egy 6 eves astra-caravan bekotesi
rajza kellene.
Sajnos annak idejen a riasztot es a kozponti zarat magyar modra,
itthon szereltek bele. Tudjatok mit jelent ez, osszeganyolt
szerkezet a muszerfal moge bedugdosva rogzites nelkul.
Sajnos ezt a pofatlansagot az akkor meg uj kocsival Pecsett
kovettek el egy markakereskedonel, en meg pesti vagyok.
Nos vacakol az egesz rendszer / A riaszto Telearm-Cl a zarvezerlo
Autron kft KZ-8/ az inditast tetszese szerint blokkolgatja -kesz
rohej. Szeretnem -en magam, masban mar ezek utan nem bizom-
az eredeti allapotot visszaallitani, ha lenne egy kábelezesi rajzom
akkor ez nem lenne problema (elektrotechnikus vagyok). Ebben
kernek segitseget: a meregdraga autos konyvekben, sincs meg!
udv.Con.
+ - Elado gumik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Surgosen elado egy par alig hasznalt (500 km) Barum nyari
gumiabroncs, meret: 145x80 R12;
 es egy par 90 %-os Vredestein teli gumi,
meret 145 R12 acel felnivel (Fiesta 4x108 mm) vagy a nelkul.
Mondjal arat, megegyezunk! E-mail,SMS vagy telefon johet (70/2131554).

Sziasztok.

Jo utat!
  Gabor

E-mail: 
+ - Traffipax, meg mindig... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autos tarsaim!

>Felado :  [Hungary]

>Hello!

>Nem tudod mennyi traffipax van Budapesten/Magyarorszagon?
>Valami jo detektor ellenuk? Biztos sokunkat erdekelne.


Fix (automata) csak egy van, ez sincs beuzemelve, a mozgokrol
nem tudok nyilatkozni. Az automatat azert ismerem, mert mint
kozlekedestechnikai cegnel dolgozo emberke tudom, hogy
ezeket a lampaoszlopokra (atfeszitesekre, vagy egyeb helyekre)
mi szereljuk...

A mozgokrol valami rendor ismerost kellene megkerdezni,
mindenesetre a kulonbozo szinu favoritokat nem szeretem
az ut szelen... :(((

Udv! Chip

Szabó Krisztián
Vilati Signalbau Huber forgalomtechnika Kft.
1103 Budapest, Gyömrői út 120.
+36 1 4313 997 saját fővonal
+36 1 4313 979
+36 1 4313 960 fax
+36 20 9778 430 mobil


+ - Re:Tolatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

A AUTO 0752-ban irta :
>>Csodalom a kamion- es furgonsoforoket meg azokat, akik tudnak
>>tukorbol tolatni. En is szeretnek megtanulni...
>Gyakorlas kerdese az egesz. Kis tavolsagot tukorbol tolatok,
>csak hosszabnal forgolodok. Ha van mind a ket oldalon tukrod,
>nagyon pontosan lehet tolatni szuk helyen. Ami meg trukkos
>utanfutoval tolatni. Ezt probald meg :-).

Probaltam mar! Autoval (peldaul epp ma is), meg traktorral
(egytengelyes potkocsival) is.
Szep feladat tud lenni :-)

A AUTO 0752-ban irta Lantos Tibor >:
>>Savvaltasnal kulonben is odanezek...
>En is, csak nem latok semmit (max a rakter oldalat belulrol).
>Ha meg jol meg van pakolva, a belso tukrot ki is dobhatod. En
>anno a skoda pickup-ban sokszor inkabb teljesen elforditottam
>a belso visszapillantot, mert zavart, hogy _elore_ latok
>belole.

Persze, azt tudom, hogy megrakott kocsiban maskepp mukodik a
tekintgetes. Emlekezetes esetem, amikor Fulcsinek vettem
mindenfele bokrokat a Parasztparadicsomban (novenybolt), es az
egesz Trabi egy nagy dzsungelle valtozott :-)
Aztan az egesz kocerajt begyomoszoltuk Fulcsi kocsijanak a
csomagtartojaba. Akkor meg a 316-os BMW volt. Gondolom ha addig
nem is, a hazauton biztos klausztrofobiat meg tomegiszonyt kaptak
szegeny bokrok :-)))

Ez az _elore_ latas hogy mukodik???

>> Csodalom a kamion- es furgonsoforoket meg azokat, akik
>>tudnak tukorbol tolatni. En is szeretnek megtanulni...
>
>Amugy nem nehez megtanulni, a kenyszer nagy ur. Mert
>ugye maskepp egyszeruen nem megy. Egy pici problema azert
>tud adodni. Pl suzuki illetve kisebb kategoriaju autok ugy
>befernek a transporter moge, hogy meg a visszapillantojukat se
>latod.

Ez igy van. Ezert szoktam teherauto/busz mogott mindig ugy
megallni, hogy nem kozepen, hanem balra kinyulva. Igy lathat, ha
belenez a tukorbe.

>Na akkor van ciki, ha elotte nem nezted meg, hogy valaki ott van.
>A multkor amikor itthon alltam be a transporterrel, sikerult
>megtapasztalnom. Az egyik pillanatban meg megvolt a swift, a
>masikban mar nem. Pedig 1 perccel elotte alltam be azzal is :)

Lett valami baja? Vagy megusztad nekimenes nelkul?

>na ilyenkor jon az ablakletekeres + kihajolas modszer.

Vagy kiszallas, hatrasetalas, jarmu moge nezes, visszasetalas,
beszallas, nagy gaz... :-)


Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Re: tolatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

En katonakent szereztem jogsit.
Ami 20Ft-omba kerult es B,C tipusu. :-p
Elofelvetelis voltam es nem tetszett a szovegelesem az egyik oregnek.
Persze, hogy a haverjahoz kerultem vezetest tanulni.
Rogton az elso oran 3 perc vezetes utan azt mondta, hogy:
- Tolass be arra a mellekutra !
En probalkoztam O meg korrigalt a kormannyal.
Amikor mar az uton voltunk:
- Most tolass tovabb, amig en olvasok ! - es elovetta az aznapi ujsagot.

Neha, amikor nagyon koroszbealltam, korrigalt a kormannyal.
Akkor jol ,megszivatott. Ma halas vagyok neki.
20 perc tolatas egy hosszuplatos ZIL-el, csak kulso tukrokkel,
szerintem mindenkit megtanit tolatni.
Persze utanfutoval en sem tudok.

Lattam csodaembereket, aki tudott tolatni a kovetkezo
jarmuszerelvennyel:
Kraz - trailer - trailer.
Igen 2 trailer volt a teherauto utan kotve. Az a fajta, amelyikkel
a T54-es harckocsikat hordtak akkor.

A szazad megallt es tatott szajjal bamulta, hogy mit csinal
a sofor. Majdnem megtapsoltuk, de ugyse hallotta volna.

Udv. Tibi
+ - Re: Szarvasvadaszat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Balatincz  Peter irta:

"Sürgösen  tanacsra lenne szüksegem! 20.-an este elütöttem egy, 
szarvast
LAKOTT TERÜLETEN  belül egy keresztezödesben.A kocsimat 
rendesen
meggyürte es meg el is szaladt .Kihivtam a rendöröket felvettek a
jegyzökönyvet
es felvetelt csinaltak a kocsirol.Csak kotelezom van .
Kerdesem a kovetkezo: KI ILYENKOR A FELELOS ?
                                                KITOL LEHET KARTERITEST
KERNI ?"

Sajat tapasztalatom szerencsere nincs, de megkerdeztem egy 
illetekest (FVM Vadgazdalkodasi es Halaszati Foosztaly), es a 
valasznak nem fogsz orulni:

Amennyiben mindket fel (Te es az adott teruleten illetekes 
vadasztarsasag) a tole elvarhato gondossaggal jart el, azaz Te 
nem gyorshajtottal, a vad pedig 'csak ugy', magatol jart arra, nem 
pedig pl. egy rosszul szervezett hajtovadaszat 
kovetkezmenyekent terelodott oda, akkor magad allod a kart.

A vadasztarsasag felelos lehet (ez mar sajat otlet), ha pl. 
keritessel korbeart vadaskert - sok vaddal - van a kozelben, es a 
kerites lyukas, vagy felelos lehet az autopalya kezeloje, ha az 
autopalya-kerites hianyzik.

(Regebben ennel kiterjedtebb volt a vadasztarsasag felelossege, 
ma ennyi.)

Nem tudom, szamit-e, hogy volt-e kiteve vadveszelyt jelzo tabla.

Ha ugy gondolod, van eselyed a vadasztarsasagtol nemi penzt 
behajtani, az adott teruleten illetekes Megyei Foldmuvelesugyi 
Hivatal (ha megadod a megyet, cimet kuldok maganban) 
Vadaszati es Halaszati Osztalya meg tudja adni a vadasztarsasag 
koordinatait.

En azert megkerdeznek egy ugyvedet is, illetve nezd meg a 
Vadaszati Torvenyt es vegrehajtasi rendeleteit.

***

Meg egy tanacs MINDENKINEK:

Ha veletlenul VEDETT allatot utunk el, es rank bizonyitjak a 
gyorshajtast, akkor meg kell teriteni a joszag eszmei erteket, 
egyebkent 'csak' a sajat karunkat alljuk.


Udv:
 
Padi
+ - nyomatek/teljesitmeny -> kornyezetszennyezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Levente irta:
:   Tessen mar odafigyelni, az autogyaraknak NEM a fogyasztas a fontos,
: hanem a kornyezetvedelem. Ugyanis a hatosagokat _nem erdekli_, mennyit
: eszik az autod, viszont _nagyon is erdekli_, mennyire szennyezi a
: kornyezetet!

Itt ette meg a rosseb az egesz kornyezetvedelmi hobelebancot. Ha a fiuknak
(ertsd: torvenyhozoknak) tenyleg erdekukben allna a kornyezetvedelem,
akkor nem relativ kipufogogaz-hatarertekeket szabnanak ki x% / m^3
formaban, hanem abszolut hatarertekeket x gramm / 100 km megtett ut
alakban, ugyanolyan hideginditas-varos-orszagut-autopalya ciklusban,
amivel a fogyasztast is merik ujabban.

Meg merem kockaztatni, hogy egy Euro3-as katalizatoru 4-literes kocsi ezen
rosszabbul szerepelne, mint egy Euro2-es katalizatoru 1,4-literes, es hat
ez azert egye megsem lehet. :(

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Traffipax (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek!

Hetfon neztem a hiradot az rtl-en es ott nyilatkozta egy fejes hogy
sikeresen tesztelték a dobozba kihelyezett trafit - figyelem!!! - az M3
bevezeto szakaszan. A forgalom iranyito lampaba van szerelve, es szeretnenek
meg egy csomot uzembe helyezni, de ehhez kene nekik meg egypar 100 millio
Ft. Ehhez a hirhez aztan egybol tudtam kapcsolni a kovetkezot miszerint
matol lejart a turelmi ido (ertsd: elfogyott a penz) es holnaptol fokozott
ellenorzesekre es birsagolasokra kell szamitani (ja meg fekete pontokra).

Jo utat baleset es buntetesmentes kozlekedest kivanok mindenkinek!

Udv:
        Janos

+ - Vectrarol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 [Hungary]

Meg tudna valaki mondani (irni), hogy az 1989 - 1991-es Vectraknal mit is
jelent a GL, GLS, GT felszereltsegi fok?

Hello,
Nekem GL -es van,  94-es.
Azt hiszem, alapban kell lenni : kozp.zar, szervo, el.ablak,  nekem van meg
bent, riaszto, napfenyteto, klima.
Viszont erdekes, hogy a gyari konyv ehez a tipushoz alapban irja a szervot,
viszont az enyembol ezt 'kisporoltak'..:)
Bar attol is fugg, mekkora motor van benn.
A 2.0 -esekben lehet meg ABS is, meg fed.computer.Legalabbis egyik
haveromeban van.

K.G.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS