Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1309
Copyright (C) HIX
2001-12-04
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re. SAHAL (mind)  22 sor     (cikkei)
2 Teli gumi <> tapasztalat ? (mind)  31 sor     (cikkei)
3 Re: kattanas (mind)  19 sor     (cikkei)
4 Re: Kov tav, jegeso, jegesedes, vasuti atjaro, hideg le (mind)  97 sor     (cikkei)
5 Valasz: no comment? *** HIX AUTO *** #1306 (mind)  21 sor     (cikkei)
6 Re: Ford (mind)  23 sor     (cikkei)
7 hangszigeteles, rendor (mind)  26 sor     (cikkei)
8 Zajcsokkentes (mind)  10 sor     (cikkei)
9 Peugeot immobi (mind)  14 sor     (cikkei)
10 Sziasztok! (mind)  11 sor     (cikkei)
11 Sziasztok ! (mind)  12 sor     (cikkei)
12 Re: E1, E4, E6 (mind)  58 sor     (cikkei)
13 orokzold tema - va: Teli gumi (mind)  13 sor     (cikkei)
14 Teli gumi - UTOLJARA!!! (mind)  26 sor     (cikkei)
15 citroen zx kezikonyv (mind)  9 sor     (cikkei)
16 hideg motor (mind)  57 sor     (cikkei)
17 Keskeny vagy szeles teli gumi? (mind)  15 sor     (cikkei)
18 Lampa lakott teruleten? (mind)  19 sor     (cikkei)
19 furnirozott diszek (mind)  37 sor     (cikkei)
20 Thalia (mind)  40 sor     (cikkei)
21 Alkatreszcserek. (mind)  12 sor     (cikkei)
22 Re: #1306, ASS, ABS meg hallottam-e mar? (mind)  40 sor     (cikkei)
23 Re: Teli gu-mi-zeria (mind)  33 sor     (cikkei)
24 kinyomo (mind)  9 sor     (cikkei)
25 Vizfutes (mind)  17 sor     (cikkei)
26 Re: Autovasarlas (mind)  14 sor     (cikkei)

+ - Re. SAHAL (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz -  Autofelszereles

Sziasztok autosok.

>Ha valaki hibat talal az
>adatiaban, hasonlokepp jarjon el.

Lacikam :-) harmadszor irok, hogy mailcimem  - ra valtozott
!!!! Ird at mar legyszives. Vizsgadhoz meg gratula :-)

Udvozlettel: Frigyes


A - MajorKa Bt.
Bp. 1014. Uri u . 24.
Tel: 214-39-50  ; 06-20-9446-107
        Skoda 120 L

HIX autosmatrica , hatso ablak futoszaljavito, elso ajto legterelo kaphato,
Millitec listatagoknak 10% kedvezmeny, BARDI autotol vett alkatreszek utan
10% kedvezmeny listatarsaimnak
+ - Teli gumi <> tapasztalat ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

> 5 fok alatti homersekletviszonyok miatt a nyari gumi
> tapadasa annyira lecsokken, hogy akar felnin is mehetnel
> ennyi erovel. Ugye ismeros hogy a hideg hatasara annyira
> megkemenyedik a gumi, mint a muanyag. Innentol kezdve

#> Ez igy nem igaz, ugye senki nem gondolja, hogy 5 foknal 
#> valamilyen ugrasszeru valtozas tortenik... Valodi hidegek 
#> (tartosan -15 - -20 fok) pedig Magyarorszagon szerencsere 
#> nincsenek.

Ugye nem gondolod, hogy a viznel 100 foknal valami 
ugrasszeru dolog tortenik ?  :-)

Meg "csak" 3 hete mennek az informaciok egyfolytaban a teli
gumirol. Ha ennyi ido alatt nem sikerul leszurni a megfelelo
informaciokat, akkor tenyleg kar ismetelgetni azokat.
Azt hittem, hogy a listan megjelent elegge sokfele tortenet
es javaslat azert megiscsak a teli gumi fele iranyitja az eddig
ketelkedoket.
Mit varjunk a laikusoktol, ha meg a lista tagjait sem lehet
meggyozni eszervekkel ?


Szoval akarmit is mondtok, szerintem a Fold lapos es 
7 indiai elefanton nyugszik...  :-)


Szep napokat: Antal Attila
(Seat Leon 1.6 aut)
+ - Re: kattanas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"HIX AUTO" > wrote on 2001. 12. 03. 3:31:57:
>=======================================================
>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Kattanas ( 12 sor )
>Idopont: Mon Dec  3 02:23:15 CET 2001 AUTO #1308
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>Nehany hete a Twingo is produkal kattanast: 1-es es 2-es sebessegi
>fokozatban hirtelen gazelvetelkor illetve kuplungolaskor. Tehat
>olyankor, mikor a motor nagyot bolint.
>Legutobb nem talaltak a hiba okat (illetve garanciaban csereltek ket
>toronycsapagyat, ami szerintem ezt nem okozhatta, de mivel ingyen
>volt, igy nem sokat reklamaltam).
>Kedden megmutatom egy Renault-gurunak, az eredmenyrol beszamolok.

Nagy erdeklodessel varom az eredmenyt !!!

Szia

	Zoli
+ - Re: Kov tav, jegeso, jegesedes, vasuti atjaro, hideg le (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

> felindulasbol sikerult kikerulnom. A Matiz, mint akit hajt az ordog, ugy
> indult utanam. Elhataroztam, hogy matol kezdve havas, jeges uton
> megduplazom a kovetesi tavolsagot, akar allunk, akar megyunk, csakhogy

Kollega meselte:

Pirosnal utoler egy teherautot, ami egy csomo ajtot szallit. Megerzestol
vezerelve jo nagy tavolsagra all meg tole, de a mogotte levo feketefolias
jani ugy gondolja, hogy o nagyon majer, ezert meg itt beeloz
motorboges-padlofek, es mar all is elotte. Lampa zoldre valt, teherauto gaz,
majd a rajta levo ajtokbol az utolso par darab hatrafele leborul es landol a
virgonc gyermek kocsijan. Kollega vigyor, es kikerul.

> Ma reggel tortent velem, hogy utban Szekesfehervar fele
> egy elottem halado auto tetejerol a megjegesedett ho
> leropult (kb 30*30 cm-es darab). Szerencsere a mellettem

Foleg ponyvas teherauto tetejen szokott mmegfagyni a jeg, ami aztan tenyleg
komoly, ha rad esik. Foleg lampanal indulasnal, meg kanyarokban. Jo messze
szoktam kerulni ezeket telen.

> Van-e valami bevalt modszer arra, hogy ejszaka ne tudjon vastag jeg
> rafagyni az uvegekre? Takaro, papir, es egyeb rateritett dolgok igen, de
> itt most vegyszerre gondoltam. Befujom este, es reggel nincs jeg, vagy
> nagyon konnyen lejon. Van ilyen?

Pl. a litiumos zsir :-). (Be ne kend, csak vicc!). Nekem az a tapasztalatom,
hogy semmifele kence nem valt be. Mert vagy nem hatekony, vagy mindenfele
szivarvanyos zsiros maszat marad utana, stb. Ha akkor a jeg, hogy nem jon le
sehogy, akkor kenytelen keletlen egy-ket perc melegites, kozben
belsokeringetes be, futes max, ennyi ido alatt termel annyi meleget a motor,
hogy a jegreteg aljat megolvasztja, es mar konnyen lekaparhato.

> Pelda 2: Pecelrol Isaszeg fele a 2. atjaro. Piros, vonat jon jobbrol.
> Elmegy. Az elso autos kezd gurulni, varja a szabad jelzest. Aztan elozug
> balrol, a hegy mogul a masik vonat...

Egyik rokonom osztalytarsa halt igy meg. Szombathely-Zanat vasuti atjaro,
vonal elmegy egyik iranybol, apuka ideges, hogy meg mindig piros, elindul es
abban a pillanatban a kocsi hatuljat, ahol a srac ult, elvitte az ellenkezo
iranyba meno vonat. Szulok szinte karcolas nelkul megusztak.

> Lenne egy olyan jellegu kerdesem, hogy: Valahol olvastam, hogy az autoknak
> az a jo, ha a beszivott levego minel hidegebb, mivel a hideg levego
> oxigendusabb mint a meleg. Ebbol kifolyolag akkor a Ladak legszuro fedelet

A hideg levego surubb, azaz ugyanakkora terfogatban tobb levego (es persze
oxigen van). Onmagaban a tobb oxigennek teljesitmenyszempontbol csak akkor
van ertelme, ha tobb benzint is raksz hozza, hiszen ekkor lesz tobb
elegetnivalo a hengerben. Ha ezt nem teszed, akkor szegenyebb lesz a
keverek. Vagyis, kell a karbin is allitani.

> tudnam felulmulni. Csupan az eredmenylistara szoritkozok:
> 1. Golf II : izzocsere sikerült, gyozelem, ugyanakkor veszteség 1db km
> spirál.
> 2. Opel Kadett:  izzocsere sikerült gyozelem, veszteseg 1 db autoradio
> 3. Skoda Octavia:  izzocsere nem sikerult, KO, tovabbi karok, torott
> kapcsolok, karcos muszerfal.

En jelentkeznek

1.  Opel Astra (regi): izzocsere sikerult, veszteseg nincs, viszont otszor
futottam neki, tiszta jatekidoben szerintem volt vagy 10 ora legalabb. Most
mar tiz perc alatt meg tudom csinalni :-)
2. Opel Kadett E : izzocsere sikerult, veszteseg majdnem a fel szemem, mert
csipessze akartam kihuzni egy makacs lampat, ami sztdurrant es a szemebe is
kotott ki par szilank. (mellesleg a muszerfalban es a kozepkonzolban
osszesen 6 db. rizsszem es 2 darab masik egot kellett cserelni. Kicsit el
volt hanyagolva a verda :-)

> Attol, hogy egy kijelentes altalanossagban serto, nem hiszem, hogy
> barki egy idegentol szemelyesen magara venne... Ami pedig a
> biztonsagos autozast illeti, en azert nem koveznem meg azt, aki
> egy alapmodellt is biztonsagosnak tart.

Ja, csak sajnos nalunk mast takar egy alapmodell, mint mashol. A legutobbi
idokig az volt a divat, hogy ittthon a kereskedok inkabb kisporoltak a
legzsakot meg az ABS-t, csak legyen benne sotet uveg, meg villanyablak, mert
az kell a magyarnak. A csaladban jo multkoraban kocsivetelnel az Astra G es
a Ford Focus kozott, tobbek kozott,  az dontott, hogy pl. az Astraban
duplalufi alap volt.
Szerencsere a trend kezd valtozni, vagy legalabb is mar a kisebb kategorias
kocsit is kezdik a alap biztonsagi felszerelesekkel arulni. (ezt tobbek
kozott a Renault kezdte a Megane-nal.)

Es most egy kerdes is:

Nem tudtok megbizhato szelvedost Bp-n? (Buda lenne a legjobb). baromi karcos
az Astram szelvedoje, es mindenhol becsillog, meg torott is par helyen.
Olyan kene, aki beszerzi az uveget, es lehetoleg egy nap alatt ki is
cserelni.

Koszi,

Szabolcs
+ - Valasz: no comment? *** HIX AUTO *** #1306 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Slovak Republic]
> Temakor: no comment? ( 16 sor )
> Idopont: Fri Nov 30 07:23:18 CET 2001 AUTO #1306
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

>> bekapcsolni az ovet, hanem a turataskamat (olyan, mint egy ovtaska,
>> dee szelesebb a pantja, es nagyobb) keresztbe vetem a vallamon.

> Elmondom, mit csinalok en. Felulok a trolira, elmegyek a Tescoba.
> Veszek cernat es szurke anyagot. Visszamegyek az automhoz.
> Felhimezem az anyagot az aktualis zakomra es mar indulok is.

Ejnye Csaba, hat ott a tepozar! Minden ruhadra fellvarsz 3-4 kis negyzetecsket
belole, es maris tuti, olcso es gyors megoldas :-) .

.....

Ezeket az o:v-dolgokat en nem tudom megerteni. En beinditom az autot es
bekapcsolom az ovet. Neha mindezt a garazsbol kiallashoz is.

Akos
+ - Re: Ford (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> Hello!
> Jol megszivtam  koran reggel becsuktam a Mondeoba a kulcsokat,mert
> persze pot az nincs. Van valaki vonalban aki tanacsot tudna adni,
> hogyan tudnam kinyitni, mert fontos uzleti utra kellett volna mennem,
> s ha nem muszaly nem varnam meg a szervizeseket mire kijonnek
> kinyitni, legalabbis remelem, hogy kijonnek ?? TIA

egyszer en is jartam igy, cordobaba becsuktam a farmerdzsekimet bene a
kulccsal. siettunk volna pestre, igy sajnos kestunk. mit tegyek? jon pont
a szomszed srac, mondom a problemamat, aszonnya hivjam fel ezt es ezt,
autoszerelo, es olaszorszagba rendszeresen jarnak autot lopni :) nezek ki
a fejembol ugyesen, na mindegy, felhivom koran reggel, aszonnya mindjart
jon, jon is egy lepukkant bazi mercivel, hozza a segedjet
is. megsassintjak a szekeret, beulnek a mercibe, mondjak 5 perc es itt
vannak. ok, megerkeznek megint, celszerszam (megfeleloen hajlitott drot,
lehet hogy leakasztotta a falrol a cordoba feliratu szogrol :) a
kezeben. fognak egy torolkozot, egy csavarhuzot, majd a hatso ajtokeretbe
fesziti, es a csavarhuzoval egy picit kifeszitette az ajtot, a resen a
drot be, es mar fel is huzta az ajtozarat. mondom mibe fog ez kerulni, azt
mondja 2e penz, 1e a munkadij, masik 1e a tanulopenz :)
homer
+ - hangszigeteles, rendor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv,

> Felado :  [Hungary]
> nem ugrik be a markanev, de olyan ontapados bigyot kell kerni, ami
> ajtok-ablakok huzat elleni szigetelesere valo. En 6 m-t vettem ~500 penze=

Az otlet jo, de nem csik kell.

> Felado :  [Hungary]
> OBI - polifoam (ha jol irom).
> Szurke, zartcellas hab. 1-2 meter szeles tablaban, tekercsben
> lehet kapni. Van olyan, amelyiknek az egyik oldala alufolias.

Koszi, de az sajnos sokkal inkabb ho-, semmint hangszigetelo
anyag, epp azert, mert zart- es nem nyiltcillas. Egyszer mar
probaltam, nem valt be.

> Felado :  [Hungary]
> Szoval azert, mert lehuztak teged penzzel meg nem aranyszivu rendorok,
> csupan jobban csinaljak mint a magyar tarsaik, nem kell hasraesni toluk :=

Naaaaaa, most miert kell olyan rosszhiszemunek lenni. Egyaltalan nem
vagyok benne biztos, hogy a gumis es a rendor ismerte elotte egymast.

udv,
Zoli
+ - Zajcsokkentes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>OBI - polifoam (ha jol irom).
>Szurke, zartcellas hab.

Legjobb tudomasom szerint a Polifoam kivalo
_hoszigetelo_, azonban csapnivalo zajszigetelo,
epp a zartcellas szerkezete miatt.
Ilyen celra penzkidobas.

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Peugeot immobi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Erdeklodott valaki a Peugeot szamkodos inditasgatlojarol.
Irtam is egy valaszt, de ugy tunik elveszett.

A lenyeg: Az inditasgatlo kikapcsolt allapotaban a
billentyuzet csatlakozojat lehuzva, nem fog tobbe
beelesedni. Ha unnad beutni a kodot.

Az auto elvitele egyszeru. A kodot a computer tarolja.
Csereje kezdoknek 2 perc. Computer barmelyik Peugeot
markakereskedesben vasarolhato, vagy "talalt" computer
"szakmuhelyben" kikodoltathato.

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Sziasztok! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Re: Teli gumi, egyebek.. /  

Harom evvel ezelott frissen lehullott hoban mindenkit 
megeloztem ahogy mentem hazafele a munkabol - mentem vagy 
40-el, egy 1.6 dielsel D Kadettel. Amikor egy egyszeru 
keresztezodesbe ertem - ahol valszeg kicsit jobban le volt 
gyurva a ho - egy szempillantas alatt 180 fokot pordult a 
kocsi. Oka: elol volt csk teli gumi a kocsimon. 

Jeno
E'ger Jeno"
+ - Sziasztok ! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Lenne egy kerdesem. Vettem egy diesel autot az osszel. Van 
vagy 20 eves - egy csodalatos szep 300 diesel 123 Merci. 
Egy kicsit tartottam tole mi lesz telen, de a srac muatott 
egy Karpat utcai szerviz szamlat meg egy kompresszio lapot, 
ahol 24 volt a kompresszio, ezert viszonylag megnyugodtam. 
Naht ehhez kepest a gep mar nulla fokon sem indul el. 
Kerdesem, hol talalok egy megbizhato szerelot aki a diesel 
gepekhez ert, stb.

Sziasztok:

Jeno"
+ - Re: E1, E4, E6 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Berke Tamas irta:
>Kerem azoknak a segitseget, akik felvilagositananak a fenti
>kodok jelenteserol.
>Autoalkatreszeken talalni oket (fenyszoro, gumiabroncs,
>szelvedo). Kivancsi lennek, hogy van-e kozuk az europai
>szabvanykodokhoz.

Igen van. Azt jelenti, hogy az alkatresz (pl. fenyszoro) vagy
jarmutulajdonsag (pl. kormanyzas) a ra vonatkozo ENSz-EGB eloiras
szerint be lett vizsgalva.

A jovahagyasi szam felepitese: Ex yR-z

Ahol:

x: annak az orszagnak a sorszama, ahol a vizsgalatot elvegeztek
es a jovahagyast kiadtak (nem biztos, hogy ott is gyartottak)
y: az alkatreszre vagy jarmutulajdonsagra vonatkozo eloiras szama
z: a jovahagyasi sorozatszam

Pl. szelvedon: E7 43R-0001: Mo.-on az ENSz-EGB 43. eloiras
alapjan jovahagyott szelvedo.

Az E utan kovetkezo szam az alabbi orszagokat takarja (ami
egyebkent azt is mutatja, hogy hanyadikkent csatlakoztak az
ENSz-EGB egyezmenyhez):
1. Nemetorszag
2. Franciaorszag
3. Olaszorszag
4. Hollandia
5. Svedorszag
6. Belgium
7. Magyarorszag
8. Csehorszag
9. Spanyolorszag
10. Jugoszlavia
11. Nagy-Britannia es Eszak-Irország Egyesult Kiralysag
12. Ausztria
13. Luxemburg
14. Svajc
15. -
16. Norvegia
17. Finnorszag
18. Dania
19. Romania
20. Lengyelorszag
21. Portugalia
22. Esztorszag
23. Gorogorszag
26. Szlovenia
27. Szlovakia

    Udv!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
+ - orokzold tema - va: Teli gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ez igy nem igaz, ugye senki nem gondolja, hogy 5 foknal valamilyen
> ugrasszeru valtozas tortenik...
> Valodi hidegek (tartosan -15 - -20  fok) pedig Magyarorszagon
> szerencsere nincsenek.

- Valoban szerencse - vigyorodott el a bal elso nyari gumi es
megcsuszott. - Mig ideer az automento, addig lehet, hogy
napozni is fogunk.
- Majd szolunk a bontoban, hogy ott is a hatara tegyek a kocsit -
jopofiztak a hatso gumik es maris sodrodtak az arok fele a
minusz 6 fokos pirkadatban.
--
Meszaros Geza :-)
+ - Teli gumi - UTOLJARA!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoy!

"Es hogy valami konkretum is legyen: meggyozo ervek jottek azzal
kapcsolatban, hogy 2 teli gumit vagy sehova, vagy a hatso
kerekekre tegyunk."  ...
"elindulas is gond, ilyenkor viszont a hajtott (nalam elso)
tengelyre kellene rakni a teli gumikat..."

Nohatkeremszepen, szvsz. ilyenkor a hatsokereskes autok gazdai
vannak gazdasagilag elonyosebb helyzetben, mert: tokmindegy
melyik a hajtott kerek, mindig az auto hatulja indul el a nem kivant
iranyba. Ezert az elsokerekes verdaknak 4 teli gumi kell, elore azert 
hogy ne akadjon el, hatulra pedig azert hogy ne porduljon meg
fekezeskor...jeges uton 5km/h-val is keresztbe lehet fordulni,
ez tapasztalat, hiaba bizonygatja akarki hogy ilyen lassan meg olyan 
ovatosan vezet, vannak helyzetek amiket NEM LEHET MEGUSZNI ha nincsenek
meg a muszaki feltetelei!!! 
A hatsokerekes autoknal viszont (ha csak hatul
van teli gumi) nincs ilyen veszely - esszeruen hajtva persze.
Termeszetesen a fekut megno ha elol nincs teli gumi...

Es meg egy megjegyzes: jo lenne mar abbafejezni ezt a vitat. Engem
biztosan senki nem fog tudni meggyozni hogy a teli gumi folosleges,
es masokat sem akik mar kiprobaltak es tapasztaltak az aldasos hatasat!

Ropi
+ - citroen zx kezikonyv (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 -nak es mindenkinek akit erint,
KTI (Kozlekedestudomanyi Intezet) konyvtara,
XI.ker. Than Karoly u. 2 percre az Etele
tertol.
A konyvtari tagsag ingyenes ha jol tudom,
es ha talalkoztok Lilian-nel (karcsu, oszes haju
holgyemeny), mondjatok meg hogy udvozlom.:)

Ropi
+ - hideg motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali Tibor & All

Meg nem irtam (rendszeresen) a listara, de itt az ideje :-)

Boldog Astra Caravan F tulaj leven, ugyanezekkel a szimptomakkal kuszkodom,
amiket Tibor leirt. Megoldast nem talaltam ra, a fogyasztas normal
parameterek kozott maradt, ertem alatta hogy 600 km-es teli tura utan
(soxor bokaig ero hoban) megette a 7.2-ot (1.6i '94). Nyari fogyasztas
6-6.5 . Teli gumi rulez :-)

Amit ujabban eszrevettem: a kipufogo tartos hasznalat - 1-2 oras varosi
kocsikazas- utan is erosen "fustol". Szerintem nem normalis dolog... Olajat nem
eszik, szinte semmi szintkulonbseg 10e km utan, csere elott. Tudom hogy
pa'ra, meg go"z, meg stb, de akkor is (a kocsi garazsban alszik, eso nem
esett...)! Valami 5let?

Egy masik zavaro tenyezo: hidegben (telen) ha 5-en vagyunk a kocsiban,
sehogy sem tudom tisztara szaritani a szelvedot, tiszta pa'ra az egesz. Ami
eddig mukodott:
- hideg levego erisztes (kapcsolo felallasban min es max kozott),
ventillator kapcsolo 2-en, iranyitas szelvedo fele, utasok megfagy
- maximalis meleg, venti kapcsolo 4-esen, iranyitas szelvedo fele, utasok
szauna, frizuraeltolas.

5let? Egy masik astra-s kollega is ugyanezt tapasztalja (1.6i, caravan, '95)

Szabi




> Felado :  [Hungary]
> Temakor: hideg a motor - de miert ( 19 sor )
> Idopont: Sat Dec  1 00:33:22 CET 2001 AUTO #1306
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> 
> Sziasztok,
> 
> Elmentem tegnap az astraval (Astra F, C14NZ) egy kis kirandulasra. Hutovizszi
nt
>  megfelelo, a 
> futes ment vegig, de a max ventillatorfokozat 2 volt 4 bol. A motor tartos 12
0-
> 130-as temponal 
> sem volt kepes felmelegedni, a kek tartomany tetejenel, neha benne tartozkodo
tt
>  . Csak a 
> dugoban ment fel 90 fok kornyekere (nagoybb dugoban talan a 95-ot is sikerult
 v
> alahogy 
> megkozelitenie. Mi a tippetek, mitol lehet ez? Azert az sem jo, ha tul hideg.
 E
> n a termosztatra 
> gyanaxom.


Szabi
+ - Keskeny vagy szeles teli gumi? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Hoban mintazata, es kisebb fajlagos nyomast kifejto
keskenyebb felulete miatt tobbet er mint a nyari."

Ezen mar egyszer agyaltam itt a listan, de nem valtott
ki semmilyen visszhangot :-)

A regi stilusu, butykos teli guminal lehet, hogy a
keskeny a nyero, mert jobban belesullyed a hoba,
es a butykei meg tudnak akaszkodni.
De az "uj" lemellasnal errol cseppet sem vagyok
megbizonyosodva. Itt ugye a lamellak e'le adja
a huzoerot, az pedig - ugy gondolom -
annal tobb lehet,minel hosszabb a lemella e'l.

Vagy megsem?
+ - Lampa lakott teruleten? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

No nem teljesen butasag a lampakat nem egetni
lakott teruleten.....
Regen volt mar, ifju voltam es boho. Egy ifju holggyel
oldalamon autokaztunk a varosban, este. Lampak egtek,
ventillator mukodott, ablaktorlok jartak, es nem
szaguldoztam, csak komotosan docogtunk.

Nos masnap reggel az auto nem indult, ugy lemerult az
akku. Nyilvan nem volt elegendo toltes a fogyasztast
egyensulyozando.

A mostani autom az 50-et 2000 fordulaton viszi harmadikban.
A negyedik fokozatban ugyenezt nem tudom, de otodikben
valahol 1200-1300 koruli a fordulat. Ugyan nem jelez a toltes-jelzo
itt sem, de anno akkor sem jelzett.
Ugyhogy telen, amikor vilagitok, futok, hatso ablakot melegitek
bizony 2. - 3. fohozatban autozok varosban.

Attila
+ - furnirozott diszek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

  A Geza keresere irok par sort arrol, hogy hogyan tortenik a
  furnirozott diszek gyartasa amiket a Mercedeszen, Audin stb
  lathattatok.

  A disz egy aluminiumbadogra ragasztott furnirbol all. A badogra 2
  alapozo furnirreteg jon aztan ezekre kerul a szep diogyokerfurnir.
  A ragasztas preseles utjan tortenik az alu lapra. Miutan a ragaszto
  megszaradt jon a lakkozas. Eleg vastag 0,7-1 mm-es lakkreteg fedi az
  alkatreszeket. A lakk szaradasa utan jon a szelek lemarasa. Ugy
  tortenik hogy a diszt befogjak egy sablonba majd egy CAM marogeppel
  vegigmennek a konturon. Ezutan mar csak a csomagolas van hatra. Nem
  nagy muvelet de ami erdekes az a turesmezoje ezeknek a jelentektelen
  kis diszecskeknek. A kontur peldaul -0,2...+0,2 mm turesnek kell
  megfeleljen. A lakkozott reteg pedig -0,3...+0,1 mm-nek. Nem olyan
  konnyu foleg a lakkozott felulet vastagsaganak a betartasa. A diszek
  felfogatasa kulonbozik. A Mercinel altalaban csavarral vannak az
  ajtokarpitra illesztve mig az Audinal a muanyag patentos modszert
  kedvelik. Azt tudjatok gondolom ti is, hogy a Mercinel 3 fajta tipus
  letezik: kalsszikus, elegance, avantgard. A diszek is igy vannak
  csoportositva. Peldaul a klasszikus az egy sotetebben pacolt
  diofagyokerfurnir, az elegance egy vilagosabb furnirfajta amire meg
  agy kromozott disz is jon az avantgarde az a fekete szinu furnir
  krom disszel (ez a legdragabb). A sebessegvalto gombot is itt
  gyartjak. Hasonlo a technologiai folyamat azzal a kulonbseggel, hogy
  az alapanyag nem alu badog hanem egy esztergalt fadarab amire a
  furnir szinten ragasztva kerul ra.
  Par sor a tesztelesrol is: van par darab atmoszfera szimulator
  "kemence". Ezekben tesztelik a diszeket az idojaras viszontagsagai
  ellen. Van olyan is mikor 1 hetnel tovabb tart egy teszt.
  Diohejban kb ennyi. Ha meg van kerdes es tudok valaszolni sivesen
  teszem habar le vagyok maradva az olvasgatassal.
  
-- 
Minden jot,
Fekete Zoltan               mailto:
+ - Thalia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

Szoval, megvan! 
Vettem egy Renault Thalia RN-t.
Eddigi tapasztalataim tulnyomo reszben kedvezoek. 
Persze egy ev gyaloglas es Kispolszki utan konnyu 
megelegedettnek lenni. 
Megegyszer koszi a lista tagok tanacsait! (2001 
augusztus)

Viszont vannak nemi ketelyeim is.
A "Hasznalati utmutato" egyik zaradeka szerint 
minden valtoztatas joga fenntartva. Van is a leirtaktol 
egy-ket elteres.
Igy nem tudom ez normalis v. ez van, - lasd 
feljebb.

Kerem a Thalias listatagok es hozzaertok 
szives velemenyet.

1./ Brossura: "Nyomja meg a taviranyitot ....- A 
zarast a veszvillogok ketszeri felvillanasa jelzi.....
- A nyitast a veszvillogok egyszeri felvillanasa jelzi.

Valosag: Semmikor nem villog, se egyszer, se ketszer.
Pedig minden ajto be van csukva es a vilagitasok le 
vannak kapcsolva.

2./ Brossura: A nyillaszarok automatikus reteszelese 
menet kozben......az auto sebessege eleri a 6 km/h 
erteket, a mukodteto gomb visszajelzoje kigyullad.

Valosag: Csak reteszel, nem vilagit a visszajelzo.

/Lehet, h. az 1 es 2 egy vegallaskapcsolo hibabol 
nem mukodik?/

Elore is koszi a valaszokat!

Borga
+ - Alkatreszcserek. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
______________________________________________________________
mindent csereltunk nagyon dragan eredeti alkatreszekkel, de inkabb nem is
figyelek ra mert beboritom az arokba az egeszet.. :)))

Ant
______________________________________________________________

 Ez nagyon ismeros erzes!   :((((((((((((((
De én ilyenkor fel akarom gyujtani!

Simon Jani BA3 2101
+ - Re: #1306, ASS, ABS meg hallottam-e mar? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali Lista,
A kovetkezo valaszt kaptam:

> MegaDuo kerdese:
....
> Haromfele (+1) megoldas jutott eszembe:
>
> 1.  Csak irsz a listara, de nem olvasod.
> 2.  Nem erted, mirol irnak a tobbiek mar 2 hete folyamatosan
> 3.  Tenyleg csak felvagni akarsz a baratnod elott... :-)
> +1 Ez mar nagyon durva lenne... le sem irom.
....
> Hallottal Te mar valoban ABS-t mukodni ?
> Szerintem ott szo sincs zummogesrol...
> Kopog-ropog-dobol esetleg, de zummog ? Az a darazs. :-)
>
>
> Szep napokat: Antal Attila
> (Seat Leon 1.6 aut)
>
Szerencsere Ant is kisegitett, igy mar talan kiderul hogy Neked nics halvany
fogalmad sem, hogy egy magasabb kategorias (magasabb frekis, erzekenyebb)
autoban mit is jelent az ABS . Igenis halkan, zummog, es eg es fol mondjuk a
te autoddal megegyezo kategoriaju Megane-ommal osszevetve...
Ugyancsak koszonom a szakerto es joszandeku valaszodat, amit nyilvan
ugyancsak a 200+ loeros autokban eltoltott szamtalan teli kilometer
tapasztalaitaira alapoozva, a teli gumis kerdesemre irtal! En egy konkret
esetrol irtam, amire nem feltetlenul lehet az eddig a listan leirtakbol
extrapolalva helyes kovetkeztetest levonni. Legelabbis erdemes lehet masok
velemenyet is megkerdezni ...
Hasonlonak hangnemunek erzem a fenti valszt, mint azt, amelyben valaki (mar
regebben,  azota is probalok lehiggadni) "jopofizos"-nak nevezett. Akkor is,
most is igyekeztem mindossze joszandekkal, es oszinten elmondani, felvetni
egy temat. Sajnalom, ha ez ilyen reakciokat valt ki ..

Egyebkent arra jutottam, hogy a Mitsunak telene a garazsban a helye, inkabb
varok tavaszig, amikor lehet elvezkedni vele ! Addig csak szepitem, van mit
javitani rajta!

Tamas
+ - Re: Teli gu-mi-zeria (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur.


Teeby irta:
>>>
De most oszinten mi ertelme van a teliguminak is, ha az 
utolso pillanatban rakatja fel a tulaj? Es ha nem esik ho 
akkor fel sem rakatja?



Ez pont igy van.
Nalunk az egesz halozat evente KETTO nap havazasert 
imadkozik. Ez mar eleg a sok ostobanak, hogy gyorsan teli 
gumit rakasson fel, mert egyebkent tojna ra.

Persze az sem mindegy, hogy ugyanezek az ostobak az elso 
par nap mindjart jol ossze is torik az autoikat, igy 
generalva vidam forgalmat a karosszeria-elemek teren... :)

Iden Ajgnerszilard velunk van... :))



udv, deejaytiszy



PS: Ja, es a mai sziporka. Szorri, eleg OFF de nekem 
gyerebe:

A villanyszerelö beszól az intenzív osztályra: 
- Nagylevegö emberek!  Biztosítékcsere lesz!
+ - kinyomo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:31 AM 12/3/2001 +0100, you wrote:
>A kinyomocsapagynal a hibajelenseg a kinyomaskori zugas. Nem ?
>Vagy tenyleg ez is okozhat ilyen hibat ?

Ha kinyomaskor zug akkro kinyomocsapagy tuti, ha meg akkor ha visszaengeded 
a kupungot es akkor kicsit daral akkor a nyelestengely csapagya :))
Ezekre a honda megtanitott 50e kmnel rendesen :)

Ant
+ - Vizfutes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Lehet kapni magyar gyartmanyu elektromos vizfutest(allofutest) a Land Drive nev
u autoalkatreszboltban.
800W-os, kb 1.5 ora allat futi fol a motort. Szivattyu nincs benne, ezert a hut
orendszer legalso pontjara kell szerelni.
kb 15.000 Ft.
Ez nem raklam, csak azert irom be, mert tobben erdeklodtek ez irant a listan.

szoval a cim:
Lan-Drive Kereskedelmi Kft., 1113 Budapest, Karolina út 53. , (1) 381 0989,
(1) 381 0990,
(1) 381 0991,


El
f

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: adsl26.225.axelero.hu)
+ - Re: Autovasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>
>Tanacsert fordulok a T. listahoz. Auto vasarlas elott allok es az
>alabbi tipusokrol erdeklodnek, hogy mire kell figyelni, tipikus hibak
>stb.
>93-94-es evjaratu peugeot 405 1.9 D/Td ; Renault 19 1.9 D/Td ; Citroen
>ZX 1.9 D/Td
>96-98 Fiat Punto 55, Skoda Felicia 1.3
>
>Szerintetek olasz D/Td -be erdemes gondolkodni? Mennyire megbizhatoak?

Ha diesel, akkor PSA.

Zsolt

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS