1. |
Re: Hix #64 :-) (mind) |
57 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: kuplung v nem? (mind) |
46 sor |
(cikkei) |
3. |
Behozatal - 2. kor (mind) |
31 sor |
(cikkei) |
4. |
Re: hipodrom (mind) |
30 sor |
(cikkei) |
5. |
Re: gyermekules (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
6. |
AX homero (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
7. |
Re: egyre erdekesebb fekproblemam (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
8. |
Menetzaj csokkentes (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: Hix #64 :-) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali Mindenki!
Valoban csak 3 cikk volt ma a az Auto-ban? Buli volt valahol es nekem
nem szoltak? :-)
[Hungary]Laci-nak
Meg tudom erteni, hogy hianyolod a homerot, ez dobbenetes slendriansag a
franciaktol (mas autonal ugy tudom mindenhol van, talan egy-ket Fiatnal
nincs meg?) (az is igaz, hogy nemelyik meg ugy nez ki, mintha
repulogepmuszerfal lenne kismillo kontrollal, mutatoval)Ez az egy lampa
akkor lenne eleg, ha 100%-ig megbizhato lenne , de ugye Murphy ota ... A
mutatonal legalabb latszik, ha elromlik, vagy semmit nem mutat, vagy
"kiakad", apontatlan visszajelzes _NAGYON_ ritkan fordul elo. A
kontrollnal mar csak akkor, ha gozfelhobe borul az auto ...:-( A
tavszerelest eleg nehez megoldani, de: ha az uj muszerfalon nincs lampa,
csak muszer, akkor valoszinuleg kompatibilis egymassal.Ha van, akkor
elvileg kene benne lenni meg egy vetzeteknek (a kabelkotegben valahol a
jelado kornyeken).Ha egyik sem, akkor +1 vezetek es kesz. Ugyhogy
elvileg atalakithato, de azert nezd meg a bontott muszerfalra milyen
csatlakozok mennek, mert ha kialakitasban kulonboznek, hazilag eleg
maceras atkotozgetni :-) Francia bontoban max Renault-t tudnek, de az
nem igazan nyero :-(
Sok sikert az atalakitashoz!
Mas:
[Hungary]wrote:
sziasztok
Paran meg biztos emlekeztek, hogy volt egy olyan problemam, hogy amikor
megall a kocsi a szokasosnal picit nagyobb fekezesnel, akkor felvillan
az a
visszajelzo lampa, ami az alacsony folyadekszinet jelzi.
Azt meg tudni kell, hogy ez a lampa egy ! jel egy karikaban. Amikor
forog
az onindito, akkor ez a pilacs is eg. Valszeg azert, hogy latszodjon, ha
ki
van egve, mert akkor nem jelezne az alacsony fekfolyadekot se. Ezenkivul
van egy P betu szinten karikaban, ami a behuzott kezifekhez tartozik, es
mielott valaki messzemeno kovetkeztetst vonna le, van egy kulon lampa,
ami
a befecskendezo hibajat jelzi. Tehat nem tartoznak ossze.
Sajna az elejet nam olvastam, ugyhogy nem tudom, milyen autod van, de
szinte biztos, hogy valahol a fekpofa visszajelzok kozul letestel
valamelyik (kidorzsolodott, leszakadt,mozog, stb)
Ha lehuzod a fekfolyadekszint-visszajelzot (jo kis szo,mi?:-) akkor is
csinalja ? Mert akkor csak a fenti lehetoseg marad.
Ebbol lassan X-aktas ugy lesz :)
Kerd meg Scullyt, majd megoldja a problemadat :-)))
Udv Mindenkinek es jo Autozast!
(Bar en maradok a vegtelen valoszinutlensegi hajtomuvel meghajtott
urhajonal :-)
Hali : Zaphod Beeblebrox
|
+ - | Re: kuplung v nem? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
[Hungary] wrote:
Sziasztok!
Azzal a furcsa dologgal talaltam magam szembe, hogy szerintetek,
mikeppen dijjazza a valto a kuplung nelkuli valtast. Mar tobb ember
mellett ulve lattam, hogy ugy teszi uresbe az autot (motorfek es
a guralas kozti allapot) hogy nem kuplungol (gepeszek kedveert ;
nem oldja a tengelykapcsolot).
Ez a kevesbe karos dolog, (sot, majdnem veszelytelen), mert ha nincs
eros motorfek uzem, akkor lazan ki lehet venni sebessegbol (nem csak
4. - bol). A valtot elkezded ures fele tolni (lazan!) , majd felengeded
a gazt, a fogaskerekeket (kapcsolokormoket) osszeszorito ero mexunik es
konnyeden kicsuszik uresbe.
Sot 4. -> 3. kuplung nelkul es meg csak meg se nyikkant. Sajnos
az enyemen a 3. nem a legsimabb fokozat ezt nem tudom kiprobalni,
/meg kuplunggal is reccsen :((( / de 5.-bol vagy 4.-bol siman
kieseik a valto, ha szep finoman huzom (persze csak alapjarat
kozeleben). Ha ezt erzessel csinalja az ember, erdemes vele
foglalkoznik? Nekem spec. tetszik a dolog.
Ha jol valasztod meg a gazadast, akkor akar kuplung nelkul is
valtogathatsz, mivel a szinkron miatt itt is "beveszi " a sebessegeket,
noha a visszavaltasnal ures - kis gaz - alacsonyabb fokozat eljaras a
helyes (?) , mert azert ne varjuk el a szinkrontol, hogy felgyorsitsa a
motort +1000-1500 1/min-nel :-)
Valamikor regen, mikor meg mezogazdasagi vontatot (Zetor)is tanultam
vezetni az oktatom direkt tanitotta is, hogy ezt hogy kell, de az
autonal valahogy eszembe sem jutott. Szoval erdemes ?
Rob.
A Zetorhoz nem tudok hozzaszolni, de az autonal azert nem javallott,(mar
a fol-le valtas) mert a szinkont es a kapcsolovillakat lenyegesen jobban
igenybe veszi, mint a normal "kuplungos" uzemben.
(Az uresbe valo kivetel szerintem elmegy, en is surun csinalom)
Udv: Zaphod
|
+ - | Behozatal - 2. kor (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Tegyuk fel, hogy veszek itthon egy ocska Fordot, 100 rugoert, es a
nevemre
>iratom, ez rendben. Ezek utan ausztriabol behozok egy ugyanolyat, ami
>nagyon jo allapotu, de BONTANI hozom. Es szinte az egeszet atepitem az
>itthoni kocsiba, alkatreszenkent (elvileg). Mondjuk annyi reszet
atepite(ne)m,
>hogy tul.keppen gyakorlatban inkabb az itthonibol rakok csak at nehany
dolgot a
> joba.
>(pl. motor? vagy kasztni? minek a szama adja meg, hogy melyik kocsirol
van szo?
>)....
>Tehat itt az a kerdesem, hogy MI hatarozza meg igy osszeepitesnel,
>hogy az elkeszult auto melyiknek az adatait orokli. (szeretnem ugye, ha
>a magyar forgalmival rendelkezoet orokolne.) Az alvazszam szamit?
Hali!
A kerdest csoppet akademikusnak tartom, hiszen komplett Fordot ha az
4 evesnel idosebb nem hozhatsz be.
A 4-30 ev korlatjanak athagasara pont a fent leirtakhoz hasonlo
az egyik megoldas.
Ember vesz egy magyar romot, ervenyes papirokkal.
Behoznak kulfoldrol egy 4-30 ev kozotti jo allapotu autot fodarabonkent.
Itthon osszerakjak, a magyar rom papirjaihoz igazitjak az adatokat
(alvazszam, motorszam etc.) es mennek a Kozl. Felugyeletre, hogy talaltak
egy
csodas autot egy pajtaban :-)
Bye,
NP
|
+ - | Re: hipodrom (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bukosisak:
termeszetesen idegesnek lenni szabad,
de talan nezz be egy sebeszeti osztalyra
es utana mas velemenyed lesz a bukosisak hasznalatarol.
Nem veletlen, hogy az orvosok meg a kerekparra is javasoljak
a vedosisakot. A fejed a kisebb utkozesnel is 20-30 km/h is
hasonloan viselkedik, mint egy foldre ejtett gorogdinnye.
Kornyezetszennyezo autok, tukorradial, stb:
teljesen egyetertek veled, bar kicsit mas a tapasztalatom.
A KPM ellenorrei peldaul elottunk rendszeresen ellenorzik
az autokat. Bar szerintem is erelyesebbek is lehetnenek a
rend orei a kirivo muszaki hibakkal szemben.
Kulturalt vezetes:
azt hiszem, hogy nem fugg ossze az utak minosegevel.
Pl.: a Thokoly utat szinte biztosan nem ujitjak fel addig, amig
a metrot fel nem epitik. En sem szeretem a kockakovet, de
tudomasul veszem, hogy egy kockakoves ut tobbszor annyi
ideig ut, mig a sima aszfaltos utat igen gyakran kell ujra aszfal-
tozni.
Svajc: sziven utottel, mert egyik kedvenc helyem Europaban.
Vajon toltottel el hosszabb idot? Vagy csak egyetlen dugobol
ocsmanyozod le?
Udv:
Geza
--
Gaspar Geza
CC: (only 160 char) ICQ: 9555358
|
+ - | Re: gyermekules (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
HA> Nem tudjatok pontosan hogy a kresz szerint lehet-e az elso ulesen
HA> gyermekulesben a bebit szallitani,ugyanis a skodamon hatul nincs ov amivel
HA> rogziteni tudnam az ulest.
Az uggyel kapcsolatban a KRESZ-ben a kovetkezot talaltam:
46 §
(3) A személygépkocsi első ülésén 150 cm-nél alacsonyabb gyermek csak akkor szá
llítható,
ha az üléshez légzsákot nem szereltek fel, és a gyermeket biztonsági gyerme
külésben
helyezték el.
Udv, Gt64
|
+ - | AX homero (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> motrot. Viszont nem tudom eldonteni, hogy tenylegesen hany fokos a viz, és
> hogy mivel van problema.
> Az erzekelo jelez tul koran vagy tenyleg rossz az auto hutese. Egyebkent
> amikor kikerulok a dugobol nagyobb sebessegnel, mikor mar a menetszel is hut
> pillanatok alatt kialszik a lampa.
Hat ehhez kar muszerfalcsere es hasonlo koltsegekbe bonyolodni...
Inkabb nezd meg, hogy megy-e a ventillator amikor kigyullad a lampa. Ez a
dugoban kigyullad, menet kozben ok tipikusan az szokott lenni, hogy a
ventillator nem megy. A "tul koran jelez az erzekelo" sem zarhato ki, de
sokkal ritkabb...
> Az enyebol ezt kihagytak valoszinuleg sporolasbol. Egyebkent tenyleg
Ez inkabb Citroen filozofia, meg a legcsicsasabb BX dizelekben sincs, csak
a nagy benzinesekben.
> bontoban szeretnek egyet venni. Nehany jo CITROEN bonto cimet szeretnem
> megtudni.
Ezek engem is erdekelnenek... Van egy a Toth Kalman utcaban (IX. ker.)
|
+ - | Re: egyre erdekesebb fekproblemam (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Paran meg biztos emlekeztek, hogy volt egy olyan problemam, hogy amikor
>megall a kocsi a szokasosnal picit nagyobb fekezesnel, akkor felvillan az a
>visszajelzo lampa, ami az alacsony folyadekszinet jelzi.
>Azt meg tudni kell, hogy ez a lampa egy ! jel egy karikaban. Amikor forog
>az onindito, akkor ez a pilacs is eg. Valszeg azert, hogy latszodjon, ha ki
>van egve, mert akkor nem jelezne az alacsony fekfolyadekot se. Ezenkivul
>van egy P betu szinten karikaban, ami a behuzott kezifekhez tartozik, es
>mielott valaki messzemeno kovetkeztetst vonna le, van egy kulon lampa, ami
>a befecskendezo hibajat jelzi. Tehat nem tartoznak ossze.
>
>Mara mar annyira elhatalmasodott a problema, hogy elindulaskor(!) is
>felvillant.
>De szerencsere csak egyszer. Sikerult ocska benzint tankolnom, es igy
>alacsony fordulaton neha rant egyet-egyet. Amikor megvolt az villanas,
>akkor is eppen volt egy ilyen kis menni nem akarasa elindulaskor.
>
>Ebbol lassan X-aktas ugy lesz :)
Nekem ha elkezd elfogyni az olajam a motorbol, akkor eloszor balkanyarokban,
majd eros fekezesnel elkezd felvillanni az olajnyomas lampa es a
kezifek_visszajelzo_lampa.
Udv
Kesjar Attila
|
+ - | Menetzaj csokkentes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Nyaron 100 feletti temponal lehuzott ablakkal mar igen nagy a
menetzaj. Van valakinek otlete, hogy lehetne ezt csokkenteni ?
Udv
Kesjar Attila
|
|