Westel - a Kapcsolat


A szolgáltató:
Az 1994. március 31-én piacra lépő Westel (900) az előfizetői létszámot és árbevételét tekintve is a legnagyobb mobilszolgáltató Magyarországon (előfizetőinek száma 2000. szeptember elején meghaladta az 1.300.000-et). A társaság 900 MHz-en (2000 végétől pedig 1800 MHz-en is) nyújt GSM szolgáltatást. A duális hálózat beüzemelése miatt és a pár év múlva várható UMTS reményében a Westel 2000. áprilisában nevet változtatott és elhagyta a 900 és GSM jelzőket; a tulajdonosok Westel 900 GSM Mobil Távközlési Rt. helyett Westel Mobil Távközlési Rt.-re keresztelték a vállalatot. A változás az új logóban is megmutatkozik.

Díjcsomagok:
A Westel "valódi" előfizetői havonta utólag fizetik a havi alapdíjat és a beszélgetési díjakat. A Westel 2000. január 1-jével csökkentette a havi díjakat és több addig fizetős szolgáltatást ingyenessé tett (pl. hívástartás, hívásvárakoztatás, konferenciabeszélgetés, nemzetközi hívás és roaming), kedvezőbbek lettek az Internet percdíjak, továbbá bevezetésre került a Westel 30-ra elkeresztelt másodperc alapú számlázás, ahol a 3 másodpercnél rövidebb hívások ingyenességéért cserébe 4 másodperc után az első fél percnyi beszélgetést minden esetben ki kell fizetni.

2000. március 1-jén a Westel a meglévő díjcsomagok egy része helyett és mellett új díjcsomagokat vezetett be, május 22-én pedig megjelentette a ZöldZóna díjcsomagot (ez utóbbi egyedülálló módon területi elv alapján is megkülönbözteti a hívásokat). A márciusi változások lényegében az Eurofon tarifarendszer módosítását és elsősorban a hálózaton belüli percdíjak csökkenését jelentették. Az előfizetők a március 1-jei változások után a következő díjcsomagok közül választhatnak: Szervusz, Eurofon 100, Eurofon 200, Eurofon 300, Eurofon 400, Eurofon Csoport Plussz, ZöldZóna (+ 2 féle Aranytárskártyás díjcsomag). A Szervusz havidíja a legkisebb (2500 Ft) és elsősorban azoknak kiváló, akik napközben, 8 és 16 óra között nem nagyon kezdeményeznek hívást, csúcsidőn kívül viszont lényeges számukra az alacsonyabb percdíj. Az Eurofon díjcsomagok havidíja 3250 és 11875 forint között mozog, percdíjaik pedig az előfizetési díj növekedésével egyre kedvezőbbek. Az Eurofon tarifák csúcsideje továbbra is 7-20 óráig tart, kivétel ez alól a hangposta, amelynek csúcsideje minden díjcsomagban egységesen 8-16 óra közé esik. 2000. augusztus 15. óta a Westel minden előfizetője (a Domino kártyát használók is) 18 és reggel 7 vagy 8 óra között, valamint hétvégén és ünnepnapokon 0-24 óráig ingyenesen hallgathatják meg hangposta üzeneteiket, a 16 és 18 óra közötti időben pedig továbbra is a 12,50 forintos percdíj él. A vidéken élőknek szánt, kedvező, 2875 forintos havi díjú ZöldZóna díjcsomagban Magyarország területét "kedvezményes" és "nem kedvezményes" zónákra osztották és a zöld területeken (az ország 80 százaléka, 2660 település) kedvező csúcsidős tarifákkal (hálón kívül bruttó 48,75 forintért, hálón belül bruttó 35 forintért) lehet hívást kezdeményezni.
Meglevő előfizetések mellé ún. Aranytárskártyát lehet venni, amely kedvező havi alapdíjjal (1375 vagy 2125 Ft), március 1-je óta pedig a Szervusz vagy az Eurofon 100 percdíjaival működik. 2000. január 1. óta az egy számlafizető nevén lévő előfizetések számától függően a Westel előfizetésenként 125-375 forintnyi ingyenes beszélgetési lehetőséget nyújt.

Pre-paid kártya:
A Westel feltölthető kártyát is kínál Domino néven: ebben az esetben nem érkezik havi számla, előfizetési díj sincs, a fizetés úgy történik, mint az utcai kártyás fülkéknél már megszoktuk: kell venni egy "mobiljegyet", amelynek összegét később lebeszélhetjük. Fontos tisztázni, hogy a mobiljegy nem azonos a SIM kártyával! Minden GSM telefonban kell lennie egy SIM kártyának, amely a telefonszámot rögzíti, és az ehhez tartozó pénz-egyenleget lehet megnövelni a feltöltőkártyán szereplő összeggel.

Kétféle Domino tarifacsomag - Domino és Domino SMS -, és a kezdőcsomagban található beszélgetés 2 féle felhasználási módja közül lehet választani. Utóbbi magasabb percdíjak mellett kedvezményes hangposta percdíjat és bruttó 20 forintos SMS küldési lehetőséget kínál. A Domino díjcsomagok esetén a csúcsidő hétköznap 7-20 óráig tart. A feltölthető Domino kártyákat 2000. március 6. óta 3 féle mobiljeggyel - 2500, 4500 és 9000 forintossal - lehet feltölteni. OTP Telebankon vagy OTP bankautomatán keresztüli feltöltés esetén lehetőség van még 15000 forintos feltöltésre is. A tarifa nem függ a feltöltőkártyától, de a rendelkezésre állási idő változik: 2500 forint esetén 111, 4500 és 9000 forint esetén 333, 15000 forint esetén 444 nap. A rendelkezésre állási idő lejártát követően a kártyán lévő összeg elvész és hívást nem lehet kezdeményezni illetve fogadni, de 90 napon belül a hívószám új feltöltéssel még aktiválható. A 90 nap letelte után a hívószám megszűnik és a kártya már nem használható.

Domino Maraton néven 2000. szeptember 1-től új formában is felhasználható az alapcsomagban található beszélgetési lehetőség. A Maraton lényege, hogy a 9000 forint lebeszélhető összeg helyett 333 nap elérhetőség mellett 11x 10 perc belföldi beszélgetés + 10 SMS jár havonta, további beszélgetéshez a kártyát fel kell tölteni.

A feltölthető kártyák csak korlátozással használhatók, a havidíj-mentességért cserébe: idegen hálózatokban (külföldön) nem használhatók, és nem lehet rájuk megrendelni sok szolgáltatást (a hangposta, hívószámkijelzés, az egyirányú adat és faxküldés lehetősége, internet-elérés és e-mail cím már rendelkezésre áll). A feltölthető kártya ingyenesen átalakítható előfizetésessé, sőt 24 hónapos szerződés aláírása esetén 12 hónapig havi 500 forint beszélgetési kedvezmény is jár az előfizetéshez.

Akciós készülékek:
A Westel akciókkal teszi könnyebbé az új előfizetővé válást. Gyakorlatilag folyamatosan lehet kapni akciós csomagokat, ahol új készülék és kártya együtt lényegesen olcsóbb, mint külön-külön listaáron. Ennek feltétele egy olyan nyilatkozat aláírása, amelyben az előfizető 2 évre vállalja a havidíj fizetését, felfüggesztés nélkül. Akciós vásárlásnál a készülék más hálózat kártyájával nem használható. A feltölthető kártyákat is meg lehet venni akciós készülékkel, ebben az esetben nem kell 2 évre nyilatkozatot tenni, viszont az ár is magasabb.

A régi előfizetők is vásárolhatnak kedvezményes áron készüléket, a listaárat 30%-kal és az egyéni előfizetői elbírálás alapján további százalékokkal csökkentve.

Értéknövelt szolgáltatások:
A ma már kötelezőnek tekinthető szolgáltatások mellett (pl. hívásátirányítás, hívásvárakoztatás, SMS küldés) érdekesebbnek tekinthető az Internetes tudakozó és Online ügyfélszolgálat (szolgáltatások megrendelése, díjcsomagváltás [Eurofon Csoport Plusz is!], Te+Én beállítása), az e-maileket felolvasó MailMondó, az Internetes operátor logó szerkesztő.

Tartalomszolgáltatás:
A Westel Megapress néven telefonhívással és Westel+Press néven SMS-ben elérhető tartalomszolgáltatást nyújt. A közlekedés, időjárás, szabadidős programok, sport, totó, lottó, kenó, horoszkóp, névnap mellett a Reuters tőzsdei és pénzügyi információi is elérhetőek. Ha nem kívánjuk végighallgatni az információkat, akkor SMS-ben akár egy alkalommal, akár - regisztráció révén - folyamatosan is hozzájuthatunk a minket érdeklő rövid információkhoz. Aki nem szeretné megtanulni a szükséges kódokat, annak segít a MenüÁsz nevű, a SIM kártyához kapcsolódó szolgáltatás (igénybevételéhez arra alkalmas készülék és SIM kártya szükséges). >>> A Westel+Press SMS szolgáltatás bemutatása

A Westel májusban Westel+Press néven elindította új Internetes tartalomszolgáltatását, amely a WEB, a WAP és az SMS kombinációjával teszi elérhetővé a különböző (pl. hírek, sport, WAP címtár) információkat. Az oldal érdekessége, hogy nem csak a WEB oldalt formálhatjuk igényeinknek megfelelően, hanem regisztrációt követően a Westel+Press WAP oldalát is saját ízlésünknek megfelelően alakíthatjuk át, továbbá különböző linkek felvételével bővíthetjük (ez különösen a bookmark nélküli Motorola Timeport használóknak hasznos). Az oldal a http://wp.hu címen érhető el.

W@P:
A Westel február 1-jén indította el kereskedelmi WAP szolgáltatását, mely az arra alkalmas készülékekkel (a Westel kínálatában jelenleg ilyen a Nokia 7110-es, a Motorola P7389-es, a Motorola V2288-as és az Ericsson R320s, Siemens C35i) internetes információkhoz és szolgáltatásokhoz férhet hozzá az előfizető. A Westel+Press WAP oldalon a Megapressben megtalálható információk mellett részletes moziműsor, WAP címtár, a WAP készülékekkel kapcsolatos trükkök és tippek oldal is, az Internetes telefonkönyv WAP-os változatában előfizetők hívószáma, neve vagy címe alapján is kereshetünk, sőt új szolgáltatásként lehetőség nyílik bármely nem webes e-mail postafiókunk megtekintésére is. A szolgáltatás havi díj mentes és kedvező percdíjakkal vehető igénybe.

Elérhetőség:
A Westel internet-oldala a www.westel900.hu vagy a www.westel.hu címen érhető el, ahol részletesen lehet tájékozódni a szolgáltatásokról. Westel előfizetőknek az ingyenes hívható 1230-on, más hálózatból az adott szolgáltató tarifáinak megfelelő díjazásért a 2659210-es számon vagy az 1230-on érhető el az éjjel-nappali ügyfélszolgálat, ahol a legtöbb szolgáltatást meg lehet rendelni telefonon is (ügyfélszám, illetve jelszó ismeretében).

Rick
maxmobil@freemail.hu
Utolsó frissítés: 2000.09.11

SMS központ: +36 30 9888000
Hangposta meghallgatása: +36 30 9888444 vagy 1244 (utóbbi Pannonról csak szeptembertől)
Hangpostára átirányítás száma: +36 30 9888333
Üzenethagyás közvetlenül hangpostába: +36 30 9888888

[ 0660 | Westel | Pannon GSM | Vodafone ]
[ Nagy Tarifatáblázat | Tarifaelemző XLS ]


[ Friss | Fórum | Apróhirdetés | FAQ | Email | Szolgáltatások | Szolgáltatók, Tarifatáblázat, Igények | Készülékek | Akciók ]

TOP100